הולכת אתו \\ "שבת שלום חני"

    חני וינרוט No Comments on הולכת אתו \\ "שבת שלום חני"
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפרשה, ה' מביא מבול ומורה לנח להיכנס לתיבה. וצריכים להבין במה זכה נח שנבחר להינצל?

    וכך כתוב: "אֵלֶּה תּוֹלְדֹת נֹחַ, נֹחַ אִישׁ צַדִּיק, תָּמִים הָיָה בְּדֹרֹתָיו, אֶת הָאֱלֹקִים הִתְהַלֶּךְ נֹחַ" (ו, ט). אז מה אנחנו יודעים על נח: א. צדיק ב. תמים בדורותיו ג. התהלך את האלוקים.

    אני מפרשת ששלושת התיאורים הללו אינם דברים נפרדים אלא הם הרחבה של דבר אחד.

    נסביר זאת. נאמר על נח שהיה (א) "צדיק" והתורה מרחיבה ומספרת לנו מה זה צדיק. (ב) "תמים בדורותיו" הצדיקות נחשבת לא רק בהתאמה לאיזה מודל אידיאלי אבסולוטי של צדיקות, אלא תמיד בהשוואה וביחס למקום שממנו האדם בא. לדוגמא אם אדם בא משכונת מצוקה שם כולם גונבים והוא עובד בעבודה פשוטה לפרנסתו אז הוא נחשב צדיק.

    והדבר השלישי שנאמר על נח זו התשובה לשאלה איך אהיה תמים בדורותיי? איך אצליח להתגבר מעל המכשולים שנולדתי איתם או נקרו בדרכי? (ג) "אתהלך את האלוקים"! כלומר לא רק "אדע את האלוקים" אסתפק בלעבוד אותו ולקיים מצוות אלא "אתהלך" את האלוקים! ללכת בעולם בידיעה שהכול מלמעלה. לא רק לדעת זאת או להאמין בזה ברמת העיקרון אלא להתנהג את זה, לחיות את זה, לנשום את זה.

    איך הדבר בא לידי ביטוי? אם אתמול היה לי יום רע, ושום דבר לא הצליח לי (וזה מה שקרה), אז במקום לכעוס, עלי לנשום עמוק, ולהגיד זה מה שכתוב בשבילי מלמעלה על היום הזה ולקבל את זה, וזה: להתהלך את האלוקים.

    כי לדעת את אלוקים זה דבר אחד ולהתהלך את האלוקים זה דבר אחר!

    מאחלת לנו חודש טוב של בשורות טובות וחורף בריא!
    חני

    רעיון אחד מתוך הספר "שבת שלום חני" שיוצא לאור בימים אלו. בספר ליקטו בני משפחתה דברים ומאמרים שכתבה סביב פרשיות השבוע בהיבטים אקטואליים, מחזקים ומעוררים השראה. את הספר תוכלו להשיג בחנויות הספרים המובחרות או הקליקו כאן.



    0 תגובות