נשיא המדינה לראש ממשלת דנמרק: "תדרשו מחמאס להשיב את הבנים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נשיא המדינה לראש ממשלת דנמרק: "תדרשו מחמאס להשיב את הבנים"

    נשיא המדינה רובי ריבלין נפגש עם ראש ממשלת דנמרק: "על העולם לדרוש מחמאס תשובות לגבי בננו המוחזקים בידיהם. הם השבים ומתלוננים על המצב ההומניטארי בעזה רומסים את העיקרון ההומניטארי הבסיסי בהחזקתם בשבי"

    הנשיא וראש הממשלה הדני צילום: חיים צח, לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש עם ראש ממשלת דנמרק לארוחת עבודה, היום (חמישי). בפתח פגישתם הודה הנשיא לראש ממשלת דנמרק על אירוחו הנדיב ואמר: "היחסים בין שתי המדינות חשובים לנו מאוד. אנו משתפים פעולה במגוון רחב של נושאים כמו המלחמה בטרור, סייבר וחדשנות ואני מאמין שאנו יכולים לעשות עוד יותר. דמוקרטיה, גיוון וחופש הביטוי הם ערכים יקרים הן לעם הישראלי והן לעם הדני וכך אנו בונים שגשוג כלכלי וחברתי. דנמרק משחקת תפקיד פעיל וחשוב בקואליציה הבינלאומית למען יציבות האזור, ובהחלט טוב לדעת שיש לנו חברים כמותכם שעומדים לצדנו".

    בפגישתם דנו השניים בנושאים האזוריים העומדים לפתחן של המדינות. הנשיא הודה לראש הממשלה על יוזמתו לקיום הטקסים לציון 75 שנה להצלה ועל השתתפותו באירועים. "זהו מסר חשוב גם בהקשר של הצורך להילחם בעליית האנטישמיות באירופה וכתמיכה בישראל. דנמרק מהווה דוגמא חיובית באירופה ואנו מלאי הערכה לתרומתך לקידום היחסים הבילטרליים בין דנמרק לבין ישראל", אמר הנשיא.

    הנשיא הביע את הערכתו להבנה הדנית באשר לאתגרים עמם ישראל מתמודדת בגבולה הדרומי והצפוני והדגיש כי אנו מבקשים כי דנמרק תתייצב לצד ישראל באיחוד האירופי ובארגונים הבינלאומיים לאור האפליה הנמשכת ולמען סיכולן של יוזמות אנטי-ישראליות.

    באשר לסוגיה העזתית הבהיר הנשיא כי "על העולם לדרוש מחמאס תשובות לגבי בננו המוחזקים בידיהם. הם השבים ומתלוננים על המצב ההומניטארי בעזה רומסים את העיקרון ההומניטארי הבסיסי בהחזקתם בשבי", אמר הנשיא והרחיב באשר להדר גולדין הי"ד ואורון שאול הי"ד.

    הנשיא שב והביע הערכה לתרומתה המתמשכת של דנמרק למאמצים לייצוב המזרח התיכון ולמלחמה בדאע"ש והדגיש בפני ראש הממשלה את הדרישה הישראלית להתאמה אירופאית של המדיניות בנוגע לאיראן.



    0 תגובות