דרעי: "נגמרו הימים שלא שואלים אותנו, ומציגים לנו מועמד בירושלים"

    יעקב גפן 2 Comment on דרעי: "נגמרו הימים שלא שואלים אותנו, ומציגים לנו מועמד בירושלים"

    לאחר חתימת ההסכם באלעד "היה הסכם סודי בין אגודה לדגל שהביא לפרוש את הניצחון" מתפנה יו"ר ש"ס אריה דרעי לראיון לוחמני ומרתק על מערכות הבחירות בערים החרדיות. על ירושלים "לא שואלים אותנו ולא מתייעצים איתנו מציגים לנו מועמד ו"כזה ראה וקדש". ציר דרעי ליצמן גפני "גם אחרי ההפסד של ליאון המשכתי לעבוד עם ליצמן"

    באלעד התושבים לא בחרו במועמד ספרדי, מה יכלתי לעשות? יו"ר שס אריה דרעי צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היו"ר מדבר: האיש הכי עסוק בארץ היום הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי, תחת ידו יצאו לקרב המונציפאלי מעל 90 רשימות מקומיות בכל הארץ, מהצפון ועד הדרום. בכל עיר ועיר  עם בעיותיה הייחודיות, בחלקם אחדות ובחלקם פירוד. אך את המהפכה שמתרחשת בכל הארץ על ידי התנועה אי אפשר לקחת ממנה. עשרות אלפי איש שנעזרים בה ובמוסדותיה הפרוסים לכלל הציבור החרדי, הדתי והכללי.

    לאחר סאגת ההסכם בעיר 'אלעד' שהגיעה היום אל סופה, עם תמונות של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן מברך את המועמד של 'דגל התורה' ו'שס' יצחק פינדרוס לקראת ההתמודדות בעיר הספרדית. יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, מתפנה לראיון מיוחד עם אבי מימרן ל'מהדורה המרכזית' על הבחירות המוניציפאליות והערים החרדיות שם הוא שם את כובד משקלו בירושלים, אלעד ובית שמש והיחסים עם 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל'.

    בתחילת השיחה פותח הרב אריה דרעי את דבריו, על האסון הנורא שאירע אמש בעיר ביתר, דרעי מספר כי מדובר בנכדיו של חברו הטוב מהישיבה: "כאב לב נוראי. אין עין שלא דמעה אתמול. כשנודע לי שמדובר בנכדים של חבר של רבי נתן שפירא שלמד איתי בישיבה הכאב גדול יותר. אלו קורבנות ציבור ואנחנו חייבים לעשות חשבון נפש. מידת הדין מתוחה עלינו".

    בהמשך מתייחס דרעי לסערת 'חוק הגיוס' לקראת פתיחת מושב החורף בכנסת, האם הולכים לבחירות או שיש שהחוק יעבור: "אפשר היה להגיע לפתרון בקואליציה הזו, יש לנו רוב, אבל לא נראה לי שזה יקרה. אני לא רואה מי שעושה מאמץ בעניין. כל אחד בורח מהנושא וזורק על השני. היה עדיף בחירות בלי חוק גיוס אבל הכל מלמעלה".

    .

    אלעד, העיר שידעה כל כך הרבה מחלוקות ובעיות, היום ש"ס תומכת במועמד 'דגל התורה'. האם כך צריכה להראות מערכת בחירות של ש"ס בעיר בעלת רוב ספרדי? 

    דרעי מזכיר נשכחות: רק להזכיר לפני חמש שנים היה מועמד ספרדי והוא לא נבחר, ובגלל אנשים שונים וקבוצות שלא בחרו בו. בבחירות הקודמות, שלומי אמונים ודגל עשו הסכם מתחת לשולחן שלא ידעתי עליו, ולכן הוא נבחר. אח"כ נכנסנו לקואליציה, והם עשו דבר שלא יעשה לקחת נציג שפרש מש"ס, ומרן חכם שלום כהן התבטא כנגד העניין בחריפות, אבל החלטנו לשתף פעולה לטובת העיר, במהלך הקדנציה הייתה התעלמות טוטאלית מאיתנו והכל היה חד צדדי.

    עוד הוסיף דרעי: אני כשר הפנים לא ניהלתי פנקסנות, עזרתי ככל יכולתי בשביל טובת העיר. כידוע לך היה הסכם בין דגל לשלומי אמונים שהנציג שלהם היה אמור להבחר לאחר שישראל פרוש יפרוש. על סמך זה הכנתי תוכנית שלי, בייחד עם מלכיאלי אמרתי לו ללכת לגור באלעד ולהיות המועמד לראשות העיר והכל היה בהסכמתו ולפי בקשתו של קריספל. שהתברר שההסכם לא הולך להתממש., כאן נכנסנו לתמונה מול דגל התורה. הגענו בעצת רבני העיר ללכת עם מועמד דגל מוסכם רק כדי לא להכנס למחלוקות בעיר. והפעם להיות בתוך ניהול העיר באופן מלא.

    WhatsApp Image 2018-10-10 at 14.12.01

    עוד ציין דרעי: היה גם דיבור על מועמד ספרדי מוסכם, אך בסוף זה לא יצא אל הפועל. המועמד שלנו הרב פינדרוס יעבוד בשיתוף פעולה מלא שלנו לטובת העיר. במקרה הזה כל גדולי ישראל עומדים מאחורי ההסכם. דבר נדיר שלעצמו ושס כאן תהיה פעילה מלאה.

    האם כל הקרע בין 'שלומי אמונים' לש"ס באלעד זה מה שגרם לקרע לכאורה בירושלים?

    דרעי מסביר את ההיסטוריה הקצרה של ירושלים, וכתוצאה מכך הוא עובד היום כפי שהחליט: קודם כל, כל מקום לגופו של עניין. רק אני יזכיר שלפני 10 שנים היה ראש עיר חרדי לופליאנסקי והיה מאוד מוצלח ואם הוא היה מתמודד מול ניר ברקת החדש, לופלאנסקי היה מנצח ועל כך כולם מסכימים, אבל היה לו הסכם פנימי למרות בקשתו של מרן הרב אלישיב זצ"ל שיוותרו לרב לופלאנסקי, אבל היה הסכם והם לא וויתרו, וגם שם אף אחד לא שמע אותנו והיינו מובנים מאליהם, ואז תמכנו בפרוש למרות שלא היינו צד. ופרוש התמודד ולא ניצח ולא בגלל שס.

    דרעי ממשיך לספר את ההיסטוריה הירושלמית: לפני חמש שנים החליטו מרן הרב עובדיה ומרן הרב שטיינמן כי צריך מועמד שומר תורה ומצוות שינצח את ברקת. משה ליאון היה מועמד שלנו, ולא כל החרדים הצביעו לו, ואז אם היו כולם מצביעים לו, ליאון היה נבחר. למרות הכל הוא נשאר במועצה וסגר את עסקיו ודאג לעיר. הגענו עכשיו באופן טבעי למועמד שהיה מוסכם על גדולי ישראל זצ"ל והיום, ולכן כמו שאז גם היום עדיף לתמוך בו.

    דרעי המשיך לתקוף את 'שלומי אמונים' על ההתנהלות בירושלים: לפני שהם רצים להריץ מועמד, אף אחד לא שאל אותנו לפני זה. לא התייעץ איתנו, האם זה נכון להעמיד מועמד חרדי בירושלים היום? הריצו מועמד ואח"כ בטוחים שאנחנו אוטומטית נצביע. משה ליאון חמש שנים מחכה להתמודד  ואז הוא היה טוב ועכשיו פתאום לא טוב?

    השאלה היא מה הסיכוי של ליאון במספרים תכל'ס לנצח?

    לפני חמש שנים ליאון רץ מול ראש עיר מכהן עם הרבה כסף ומשאבים, וליאון לא קיבל בסקרים מספרים דו ספרתים, אבל שבוע לפני הוא זינק ל- 9%. הציבור שמשה ליאון הפעם מביא, זה עשרות אלפים הוא מביא אהדה גדולה מהשכונות, הנציגים שהוא הכניס לעירייה מגדילים את הכח. צריך גם להבין 'אגודת ישראל' חלק גדול מהם לא הצביעו לליאון בפעם הקודמת. כך שהם לא משנים הרבה.

    אם תראה שבכל זאת התוצאות עבור ליאון על הקצה, האם אתה תסכים לתמוך בדייטש?

    זאת לא שאלה, בסוף ליאון קיבל 45% ויש לנו ציבור ענק, והוא מחליט ביום הבחירות מה גדולי ישראל אומרים לו. אני אגלה לך סוד, שעות רבות ישבתי בביתו של מרן חכם שלום כהן וגם בנו הרב יעקב כהן היה נוכח שם, לא פעם ולא פעמיים ולא שלוש, על התמיכה במשה ליאון. יש לנו בעיר שליטה במועצה. ושוב עם כל המורכבות שיש בעיר, האם נכון להעמיד אדם חרדי בראשות העיר? אז משה ליאון היה מצויין? מה השתנה עכשיו?

    .

    נשאל שאלה לא נעימה ותסלח לי. אולי התמיכה במשה ליאון זה בגלל היחסים עם אביגדור ליברמן ואם זה בגללו יש כאן עניין שצריך לדבר עליו. האם יש כאן 'חוק גיוס' בתמורה לראשות עיר?

    שאלה טובה אומר דרעי: מרן הרב עובדיה ומרן הרב שטיינמן תמכו בו בליאון למרות מצבו הקשה של מרן, הוא הצטלם איתו ותמך בו, לפני האשפוז הרב קרא לו ולבסוף התבטלה הפגישה בגלל אשפוזו של הרב. מי ששואל, שישאל מה קרה לפני חמש שנים מה השתנה היום? מי שמדבר על דיל הוא צבוע, הרי כולם רוצים את הקולות של ש"ס. שלא תומכים בליאון הכל כשר וראוי, אבל שתומכים במועמד ספרדי שומר מצוות הכל נהפך לקומבינה ודיל.

    אולי אז תמכו בו, כי לא היה מועמד חרדי?

    תעלה את משה גפני ואת מקלב ותשאל אותם, אם גם להם יש דיל או קומבינה עם משה ליאון. אגב בבחירות הקודמות משה ליאון סגר קודם כל עם 'דגל', אחר כך הוא בא אליי לבקש את תמיכתינו.

    בארבע שנים האחרונות יש ציר חזק דרעי ליצמן, עבדתם תמיד ביחד, הערב מה מצב הציר?

    זה לא ציר ליצמן לבד היה גם את משה גפני. תמיד תיאמנו הכל ביחד לפני פגישות עם ראשי מפלגות וגם אחרי. תקופה של בחירות עכשיו, ואנחנו רצים עם 'אגודת ישראל' בבית שמש ערד קריית גת ובבני ברק רוב המקומות בארץ. ונזכיר כי לפני חמש שנים ליצמן לא תמך בליאון ועם הכל שיתפנו פעולה אחר כך.

    יש ראש עיר חרדי בבית שמש שמסתדר מצויין ושר בריאות ושר פנים חרדים, האם ראשות העיר ירושלים זה שונה?

    לאור הניסיון של העשר שנים אחרונות, בהם אף מועמד חרדי לא הצליח ללכד אחריו את כלל הציבור החרדי למה שנחזור על אותה טעות בפעם השלישית? מי שנכווה ברותחים נזהר בפושרין. ושוב, לא שאלו אותנו ולא התייעצו איתנו ולא קבענו מי יהיה המועמד, הם הציגו את המועמד ומבחינתם "כזה ראה וקדש".

    SROR0950

    באיזה עיר אתה הכי ממוקד במהלך תקופת הבחירות?

    הגשנו למעלה מ-90 רשימות ברשויות בכל הארץ, אנחנו הכי הגדולים בישראל פי שניים מהליכוד כמעט. ההתמקדות עכשיו היא ב'ירושלים' ו'אלעד'. אני כאן ראש המטה של ש"ס בירושלים. אני כל יום יושב עם כל המטה בירושלים, הכנסנו הרבה צעירים בכל הארץ. היה מתח גדול ברכסים ובטלז-סטון, עשינו הסכם עם כולם עם כל הרצון להגיע לאחדות כמו בקריית גת. במקום שהגענו למסקנה שהאינטרס העליון של הציבור, היה לעמוד על המשמר עמדנו. למרות הניתוקים והכל.

    SHAS PARTY

    בית שמש: ביום חמישי בליל הגשת הרשימות בחול המועד, עשינו כנס גדול ב'בנייני האומה', באמצע הנאום אני מקפל פתק שמשה נפסל מלהתמודד ואין לנו מתמודד בעיר. סיימתי מהר בלי להודיע למרן ראש הישיבה לא ידעתי מה לומר לו. והלכנו לבדוק , הייתה כאן בעייה טכנית ולכן הוא רץ דרך 'דגל התורה'. היה כנס פתיחהשל המטה והיו שם כולם פרוש, ליצמן וגפני, אני דיברתי עם כולם ללא יוצא מן הכלל. הרב ליצמן היה לו שבע ברכות באשדוד לנכד שלו ולכן ביקש לנאום ראשון והוא חיכה לי אח"כ לשמוע אותי ואני חיכיתי לרב גפני.

    MOSHE ABUTBUL

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נסיך שלי חמוד הדרעי הזה

    2. 1

      כמה יכולות יש לאיש הזה