- רדיו קול חי - -

בג"ץ דחה את העתירה כנגד היישוב עמיחי: "להקים עכשיו עוד ישובים"

מהפכת שקד? בג"ץ בהרכב של שלושה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט, אסתר חיות, דחה היום (רביעי) את בקשת העתירה כנגד היישוב החדש "עמיחי" בשומרון, וחייב את העותרים בתשלום של 500 ש"ח על הוצאות משפט.

כזכור מייד לאחר פינויי עמונה, התחייבה הממשלה להקים יישוב חדש בשומרון, ואכן היישוב החדש שהוקם ומוקם נקרא "עמיחי" אך גם כאן לא הגיעו ציבור המתיישבים לשקט והנחלה. מספר עתירות שהגישו ארגוני שמאל גרמו לעצירת הבניה בשטח. בעתירץתם טענו העותרים כי יש צורך לדון בתהליך הקמת יישוב חדש, הוועדה רק דנה האם אין מניעה לאשר את המיקום שנבחר. עוד טענו כי הוועדה לא דנה התכנון היישוב מהבחינה התחבורתית והפגיעה לדעתם באוכלוסייה הפלסטינית הסמוכה.

נשיאת בית המשפט אמרה בדיון לעותרים: כי היא מגבה את החלטות הועדה, היא הצביעה על פגם שנפל בהחלטתה של ועדת המשנה להתנגדויות מן ההיבט התכנוני, וממילא אין למצוא פגם גם בהחלטת ועדת המשנה להתיישבות שאימצה אותה".

תושבי 'עמונה' שפונו ליישוב 'עמיחי' הגיבו להחלטה: "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו".

"היום הזה הוא יום חג עבורנו ועבור כל מי שלב יהודי וציוני פועל בחזהו. לאחר מאבק עיקש והירואי אותו נהלנו בשנים האחרונות, בגץ דחה את העתירות נגד הקמת עמיחי וקבע שאינו דן בסוגיית הקמת ישובים חדשים ביוש".

"בכך למעשה הוסר המכשול האחרון מהקמת עמיחי. עכשיו זה סופי – הישוב עמיחי הוקם ודבר לא ימנע ממנו להתפתח ולשגשג ולהביא ברכה לכל תושבי עמק שילה ולאיזור כולו. מדינת ישראל הראתה לעולם כולו שהיא בונה ומפתחת ישוב יהודי בלב יהודה ושומרון על מנת להישאר ולהעמיק שורש בלב יו"ש. והעולם נדהם ושתק".

"בטווח הקרוב צפויות להצטרף לעמיחי מאות משפחות שיהפכו את רצף ההתיישבות היהודית ממערב למזרח למערב – מתל אביב בואכה אריאל, עלי, שילה ועכשיו לעמיחי בואכה בקעת הירדן – לעובדה מוגמרת ובכך בעצם אפסו הסיכויים למדינה פלסטינית בגב ההר".

"היום הזה אנחנו מודים לציבור הרחב שעמד לצידינו והאמין בנו ובדרכנו, כמו גם לראש הממשלה, לשרים ולחכים שסייעו כל הדרך. תודה מיוחדת לראש המועצה מר אבי רואה שהלך איתנו לכל אורך הדרך והמאבק שנהלנו ולסגנו ישראל גנץ שניהל את הקמת עמיחי".

"היום הזה אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשריו: ראינו שזה אפשרי! הקם עוד ועוד ישובים ביהודה ושומרון. הסדר את הישובים הקיימים בהקדם. הבא בהקדם מליון יהודים ליוש ובכך הבא שפע ושגשוג וברכה לארץ כולה".

"לסיום – תם אך לא נשלם. לעולם לא נשכח את ישובינו – עמונה. נזכור לנצח את השבועה להחזיר להר הטוב ממנו נעקרנו חיים יהודיים ואם לא אנחנו אזי בנינו ובני בנינו יקימו את השבועה – כי לנו ארץ מולדת".