שר האוצר הצרפתי: "חרם על ישראל הוא אנטישמיות"

    יעקב גפן No Comments on שר האוצר הצרפתי: "חרם על ישראל הוא אנטישמיות"

    בנאום פרו ישראלי יוצא דופן בפוליטיקה הצרפתית, בפני וועידת "ידידי ישראל באירופה" אמר ברונו לה מר, שר האוצר הצרפתי "אלה שרוצים בהחלשתה ובהיעלמותה של ישראל הם אותם אנשים שרוצים ברעתם של יהודי צרפת ובהיעלמותם"

    ראה"מ ונשיא צרפת מקרון בפגישתם האחרונה בפריז צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתקרבים לישראל: "אין להסכים בשום אופן לחרם על המוצרים של ישראל, וצרפת תסרב תמיד לחרם כזה" כך אמר שר האוצר הצרפתי ברונו לה מר בוועידת "ארגון ידידי ישראל באירופה" שנערכה בפריז, במהלך נאומו התייחס שר האוצר לייחסים הביטחוניים והמדיניים מול ישראל ואמר: "צרפת לא תישא ותיתן על ביטחונה של ישראל וכי ישראל זקוקה לתמיכת מדינות אירופה מול איראן".

    שר האוצר יישר קו עם מדיניות ישראל והשווה את האנטי ציונות המודרנית לאנטישמיות הישנה. ברונו הבטיח כי צרפת תלחם בחרם הכלכלי על ישראל המגיע מצד ארגוני שמאל קיצוניים בעולם, ולא עוד אלה שבכוונתו להדק את הקשרים הכלכליים עם ישראל ולהגדיל את היקף הסחר.

    שר האוצר סיפר על פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו: "כשפגשתי את רה"מ נתניהו הסכמנו להכפיל את הסחר בין צרפת וישראל ושיחסי הסחר בין ישראל וצרפת יהיו הרבה יותר הדוקים מאשר היום. פירושו של דבר כי אין להסכים בשום אופן לחרם על המוצרים של ישראל, וצרפת תסרב תמיד לחרם כזה".

    במהלך נאומו השווה שר האוצר בין הרוצים ברעת יהודי צרפת להעלמותה של ישראל: "ברור לנו שמאחורי החרם יש כוונות פוליטיות להדביק סטיגמות לישראל. האנטישמיות שמתפתחת בכל מקום, ושהפכה כרונית בצרפת, לובשת צורה של אנטי־ציונות. אלה שרוצים בהחלשתה ובהיעלמותה של ישראל הם אותם אנשים שרוצים ברעתם של יהודי צרפת ובהיעלמותם. האנטי־ציונות היא צורה חדשה של אנטישמיות, ולכן יש להלחם בה באותה החלטיות וקשיחות".

    ביטחונה וריבונותה של ישראל הם לא למשא ומתן הכריז ברונו: "חוסר היציבות העולמי מוביל לחוסר ביטחון עבור מדינות כמו ישראל. אחת השורות הראשונות בחוקה האיראנית מדברת על היעלמותה של ישראל. כשמכירים את מעורבות המעצמות במזרח התיכון, ברור שישראל זקוקה להגנתן של המדינות הגדולות באירופה. נשיא הרפובליקה אמר כי מעבר לחילוקי הדעות שיש לנו עם ישראל, כמו עם כל ידיד, דבר אחד אינו ולא יהיה לעולם נושא למשא ומתן – והוא ביטחונה וריבונותה של מדינת ישראל".

    יש לציין, כי ישראל חשפה תכנון פיגוע גדול נגד גולים אירניים, על אדמת צרפת על ידי ממשלת איראן, חשיפת הפיגוע הצילה חיים של אנשים רבים במדינה. צרפת בתגובה מאוחרת לא החזירה את השגריר הצרפתי עד היום לטהרן, היחסים בין המדינות מתוחים כרגע. ראה"מ חשף בנאומו כי עשרות פיגועי טרור באירופה סוכלו בגלל מודיעין ישראלי. כנראה שהעבודה המשותפת מחלחלות פנימה ומתחילות לשנות את מדיניות הפנים והחוץ.



    0 תגובות