מתווה אין ברירה: הפתרון של הקרן למורשת הכותל לנשות הפרובוקציה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מתווה אין ברירה: הפתרון של הקרן למורשת הכותל לנשות הפרובוקציה

    בקרן למורשת הכותל ביקשו למנוע את ההפרעה המתמשכת של נשות הפרובוקציה סמוך לשריד בית מקדשנו מידי ראש חודש והקימו אזור מגודר סמוך לעזרת נשים שישמש את נשות הפרובוקציה בהתכנסויותיהן

    יהודים כואבים אל מול טקס של נשות הפרובוקציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    15:21
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on תמונה ישנה עוררה סערה: האם סינוואר העז לצאת ממחבואו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתווה אין ברירה. בקרן למורשת הכותל הוחלט על גידור מתחם קטן בצד עזרת הנשים בכותל על מנת שנשות הפרובוקציה הרפורמיות לא ימשיכו להפריע בהתכנסויותיהם מדי ראש חודש בכותל המערבי.

    בקרן אמרו: "בעקבות החלטות בית המשפט ועל מנת לאפשר לנשות הכותל לנהוג כמנהגן בעזרת הנשים מתמודדת הקרן למורשת הכותל המערבי עם הצורך לצמצום הפגיעה בקדושת הכותל. לצורך כך ייעדה הקרן למורשת הכותל שטח מגודר מתחת מעלה המוגרבים בצד הדרומי של עזרת הנשים. במשך החודשים האחרונים. נשות הכותל לא נענו לדרישה של הקרן למורשת הכותל המערבי ופנו מספר פעמים ליועמ"ש לממשלה בטענה ששטח זה מונע מהן גישה אל אבני הכותל ככל אישה אחרת".

    עוד הוסיפו: "בעקבות כך הוסכם לתת שרוול למעבר אישה אל הכותל כאשר המתחם יהיה מגודר בחלק האחורי בצד הדרומי. יצוין כי כיום נשות הכותל מתכנסות בנקודות שטח אחרות קרובות יותר אל הכותל ומפריעות לציבור ענק של נשים הבאות לפקוד את הכותל בשעות אלו. ופתרון זה נועד לשמור על קדושת הכותל המערבי ולהגן על מתפללות שבאות כל יום להתפלל בו במסירות נפש".



    0 תגובות