ברקוביץ: "אדאג לכל הילדים בעיר, בחינוך אני עיוור צבעים"

    יעקב גפן No Comments on ברקוביץ: "אדאג לכל הילדים בעיר, בחינוך אני עיוור צבעים"

    "אפתח את כלל המנהלים הקהילתיים בעיר לבחירות" בניגוד לברקת, כך מצהיר המועמד לראשות העיר ירושלים עופר ברקוביץ, במהלך הריאיון הבטיח לשמור את הסטטוס קוו ,"ירושלים היא עיר קדושה, לא תהיה כמו תל אביב"

    עופר ברקוביץ צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המועמד לראשות העיר ירושלים, עופר ברקוביץ התראיין היום (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. ברקוביץ התייחס ליחסיםן בינו לציבור החרדי, צביון ירושלים וסוגיית מבני החינוך הנפיצה כל כך בעיר.

    בתחילת הריאיון סיפר ברקוביץ על התחושות בימים אלו במטה: "המצב בסקרים טובים התמיכה הולכת וגוברת, אני במסע שייצא לי לבקר עם הרבה אנשים גם חרדיים, גם שמחות בית השואבה גם שמחת תורה זה כיף גדול לראות את כל זה".

    למה החרדים מפחדים ממך? "אני פחות עוסק עם העסקנים הפוליטים, אני איש של שטח, אני מרגיש שהרבה רוצים את ירושלים נקייה ומתפתחת ולא עסקונה".

    על איזה עסקונה אתה מדבר, גם אתה מגייס תומכים? "אני עובד עם הציבור ומועמדים אחרים עובדים מול קבלני קולות שנותנים הנחיות לבוחרים, זה משמר את הפוליטיקה של המקורבים שרק לאלה אני אדאג למי שעזר לי. אני חושב שכולם צריכים לקבל שירותים ולא רק לפי מי תמך בי. צריך להציג את החזון ואחכ יחליט הציבור מה טוב עבורו".

    אם היה פוליטקאי חרדי בא אליך ואומר לך אני מארגן לך בנק של 40,000 קולות תמורת קידום ענייני הציבור שלי, מה הבעייה עם זה? "זאת פוליטיקה שנמאסה על אנשים. מצד שני אין בהתנהלות כזאת רק שלילי. השיח בדבר כזה שיצא לי להיות בו הוא עסקני לא ערכי".

    40% חרדים ועוד 10% שומרי מסורות, הרוב בה מסורתי, וזאת הסוגייה הכי נפיצה בירושלים, שבת דת ומדינה וכדומה, האם בקו החילוני שאתה מציג, ירושלים תוכל להסתדר, מה המסרים שלך לציבור? "אני מגיע מבית מסורתי, אני עורך קידוש בשבת, אני לומד לא מעט. בהחלט קרוב לעולם היהודי. אצלי ברשימה יש 50% דתיים לאומיים ואדם חרדי ברשימה. אנחנו דבקים בסטטוס קוו בירושלים, בהם אסור לפתוח עסקי מסחר ומותר עסקי עינוג. בשום מאבק לא רצינו לשנות את הסטטוס קוו. ירושלים היא עיר קדושה ובעלת צביון ייחודי. כל הזמן אני מבקש לשמר ממלכתיות וזה דבר שהמפלגות החרדיות חתומות עליה".

    בית ספר שבמשך חמישים שנה אכלס חילוניים, היום אין שם תלמידים חילוניים מהאזור, האם תקח את בית הספר ותוציא את התלמידים שבאים מבחוץ ותתן אותם לחרדים שגרים באזור? "אני מתכוון לדאוג לכל ילדיי העיר ואני עיוור צבעים בענייין הזה. שינויים כאלה צריכים לעשות ברגישות. יש גנים ששינינו ונתנו פתרונות מורכבים שאפשר שכולם יהיו מרוצים. לשמור על ירושלים מגוונות עם ביטחון קהילתי ולשמור על כל הקהילות".

    האם ילד שלומד בקראוון והוא חרדי, וליידו יש בית ספר שאין בו הרבה ילדים האם תעשה הצרחה ביניהם? "אני לא עונה מיידית, צריך לבדוק את כל העניין האם יש לילדים מקום אחר, האם יש אלטרנטיבה. ייתכן שבחלק מהמקומות נגיע להבנות".

    במקומות שלא היו בחירות למנהלים הקהילתיים במשך 20 שנה האם תערוך שם בחירות? "בהחלט צריך לעשות בחירות במקומות שלא היה בהם בחירות, וצריך להעביר חלק מהסמכויות מהעירייה למנהלים. צריך לתת ביטוי אותנטי בכל שכונה".

    יוקר הדיור בירושלים? "אני הנחתי את 'תוכנית ברקוביץ', התוכנית היחידה שמביאה תשובות לירושלים, בתעסוקה, מטרופולין, תחבורה ודיור לעשור הקרוב, שחרור הקפאת הקרקעות, עטרות 10,000 יחי"ד, גבעת המטוס 3,000 יח"ד, שחרור מכרזי מחיר למשתכן שהיו תקועים בגלל מריבות כחלון – ברקת, דירות הרפאים ונכסים נטושים והאצת התחדשות עירונית".



    0 תגובות