אדלשטיין לבג"ץ: "לא צריכים עזרה"

    איתי גדסי No Comments on אדלשטיין לבג"ץ: "לא צריכים עזרה"

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יוצא במתקפה כנגד בג"ץ: "הכנסת מקבלת ותמשיך לקבל החלטות לבד כי רק היא מייצגת את הציבור ורק לה נתונה הסמכות לכך"

    אדלשטיין צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס בכנס של פורום קהלת בנושא "חוק יסוד הלאום" ליחסי הכוחות בין בג"ץ לכנסת ישראל ואמר: "בג"ץ חושב שהוא צריך 'לעזור' לכנסת לקבל החלטות. אנחנו לא צריכים עזרה. הכנסת מקבלת ותמשיך לקבל החלטות לבד כי רק היא מייצגת את הציבור ורק לה נתונה הסמכות לכך".

    "חוק יסוד הלאום לא מחליף ולא סותר את חוקי היסוד הקיימים, הוא ביטוי לרצונו של עם שחזר למולדתו לחדש בה את הריבונות הלאומית שלו. מתנגדיו הניפו מעליו דגלים שחורים של "הרס הדמוקרטיה" אבל האמת היא הפוכה. אני גדלתי במדינה בה כבוד האדם באמת נרמס, בי אי אפשר לחשוד שאתן יד לפגיעה בדמוקרטיה".

    אדלשטיין הוסיף ואמר: "חוק הלאום הוסיף לנו את ה"רגל" החוקתית החסרה, היהודית, ומנהיגי הציונות היו חותמים עליו בלי להסס".

    ביחס לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד חוק הלאום ואמר: "מרוב התערבויות "בעד" הכנסת, שנועדו "לחזק" אותה, יש מי שמעלה בכלל על דעתו את ביטולו של חוק יסוד על ידי בית המשפט. הכנסת מקבלת את ההחלטות החשובות ביותר מתוך מודעות מלאה להשלכות. היא מייצגת את העם ולכן רק לה נתונה הסמכות לכך, זו כוחה של הדמוקרטיה- ואבוי אם הוא יינטל מאיתנו".



    0 תגובות