חרף התחזיות: בנק ישראל החליט "הריבית תישאר ללא שינוי"

    יעקב גפן No Comments on חרף התחזיות: בנק ישראל החליט "הריבית תישאר ללא שינוי"

    ה'וועדה המוניטרית בבנק ישראל' החליטה: הריבית תישאר ללא שינוי. הריבית לא השתנתה מאז מרס 2015 | לפי התחזית המעודכנת, המשק יצמח השנה ב-3.7%, ובשנה הבאה ב-3.6%

    בנק ישראל צילום: פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הריבית נשארת הנגידה לא: לאחר הערכות הרבות כי נגידת בנק ישראל לפני עזיבתה את התפקיד תחליט כן לעלות את הריבת. היום (שני) הודיעה 'הוועדה המוניטרית' ב'בנק ישראל' כי הריבית תישאר ללא שינוי והיא תעמוד על 0.1%. הריבית לא השתנתה מאז מרס 2015.

    לפי התחזית המעודכנת, המשק יצמח השנה ב-3.7%, ובשנה הבאה ב-3.6%. תחזית האינפלציה ל-2018 עודכנה כלפי מטה – מ-1.2% ל-0.8% בלבד, מתחת לטווח היעד של בנק ישראל (3%-1%).

    "מאז החלטת הריבית הקודמת לא חל שינוי משמעותי בסביבת האינפלציה, אף שהמדדים האחרונים היו מעט נמוכים מהצפוי", נכתבה בהודעת הוועדה על החלטת הריבית. "עם זאת, הוועדה המוניטרית מעריכה שהכוחות התומכים  בעליית האינפלציה ממשיכים לפעול; הסיכון העיקרי להתבססות האינפלציה ביעד הוא האפשרות לייסוף חד בשקל".

    בעוד כשבעה שבועות ב-26 בנובמבר תהיה אפשרות נוספת ל'בנק ישראל' להחליט האם לעלות את הרבית. החלטת הריבית שהתקבלה היום היא למעשה ההחלטה האחרונה בתקופת כהונתה של הנגידה היוצאת, ד"ר קרנית פלוג אשר תסיים את כהונתה ב-12 בנובמבר.



    0 תגובות