- רדיו קול חי - -

חדשות התיירות: גרמנים באים לבקר הכי הרבה בארץ


לראשונה בעולם: מזוודה בעלת משקל דיגיטלי מובנה בידית

זה קורה בממוצע פעם בטיסה – בפעם הבאה זה עלול לקרות גם לכם: חוזרים מחו"ל מאושרים אחרי שופינג ועמוסים בכל טוב, כאשר דיילת הקרקע מקלקלת את החזרה הביתה. המזוודה, היא אומרת, שוקלת מעל למותר (באל על – מעל ל-23 ק"ג). במילים מקצועיות: הכבודה שלכם חרגה מהמותר. אובר-ווייט. המחיר: 100 דולר קנס (לאל על), מזוודה שנייה החורגת ממשקלה תגרום לכם לשלם כ-200 דולר.

אז יש פתרון והוא כולו כחול לבן, לנוסעים החוששים מסיטואציה לא נעימה (וכן יקרה): Rollink מותג מזוודות הפרמיום משיק מזוודה חכמה מדגם SOHO, תוצרת כחול-לבן – בעלת משקל דיגיטלי מובנה בידית. כבר במלון, בבית או מתי שתרצו – אתם פשוט מרימים את המזוודה עם תכולתה, ומד המשקל בידית מראה את משקלה (לבחירתכם – בק"ג, ליברות ועוד).

המזוודות החכמות מוצעות בשני גדלים: גדולה ("27) וענקית ("31). המזוודה איכותית, בעלת מבנה חזק ועמיד ועיצוב אופנתי. התכנון המוקפד כולל גלגלים רב-כיווניים שקטים וסופגי זעזועים לתמרון קל ונוח בטרמינלים, בתחנת הרכבת ובעיר, ידית טלסקופית חזקה בעלת אחיזה נוחה, אטם מים להרחקת לחות מהתכולה וחשוב ביותר לאבטוח – מנעול קוד איכותי בתקן עולמיTravel Sentry המוכר על ידי רשויות הביטחון ומאפשר בידוק ללא פגיעה בכבודה. למזוודות ניתנת אחריות של 10 שנים, והן מוצעות בחמישה גוונים שיקיים שיבלטו על המסוע מיד בירידתם מהמטוס: סגול, טורקיז, אורנג', תכלת ואפור.

מזוודה [1]

לקולקציית SOHO מצטרף גם טרולי שהושק בשנה שעברה – מזוודת עלייה למטוס ("21), בעלת מטען USB מובנה, שנותנת פתרון לכל מי שחושש שהבטרייה לסמארטפון או לטאבלט שלו תיגמר.

חאן אל עומדן – חאן העמודים בעכו העתיקה יהפוך למתחם מלונאות.

בימים אלה פורסם מכרז לפתוח מתחם מלונאות, על ידי משרד התיירות, באמצעות החברה לפתוח עכו העתיקה לגבי אחד האתרים היפים והמיוחדים בעיר עכו –חאן אל עומדן והחמאם הקטן הצמוד אליו.

העיר עכו העתיקה הוכרזה כאתר ארכיאולוגי על ידי רשות העתיקות. מספר התיירים בעיר גדל בשנים האחרונות, והמחסור בחדרי לינה ובמלונות מורגשים בעיר.

חאן אל עומדן – הינו מבנה היסטורי אשר נבנה בתקופה העותומנית בשנת 1784 בתקופת שלטונו של אחמד אל-ג'זאר במקום בו שכן בעבר בית המכס של ממלכת ירושלים הצלבנית.

חאן אל עומדן, חאן העמודים, הינו החאן הגדול והשמור ביותר בישראל. תכנונו של החאן מיוחס לאל-ג'זאר, כמו בנייני ציבור נוספים שהקים. החאן כולל חצר גדולה מוקפת בשתי קומות של אכסדרות, ובהן 40 עמודים, והם שהקנו לחאן את שמו. העמודים נבנו מאבני גרניט שהובאו מקיסריה ומעתלית וכן ממבנים שהקימו הצלבנים בעכו עצמה ונהרסו לשם כך. מעבר לאכסדרות מקורות, במקום יש שתי קומות בעלות תקרות בצורת קמרון חבית.

קרבתו של החאן לנמל עכו הפכה אותו למרכז מסחר חשוב. הפעילות המסחרית נעשתה בקומת הקרקע. בקומה השנייה פעל בית ההארחה. במהלך המאה ה-19, כאשר נמל עכו איבד מחשיבותו לטובת נמל חיפה, ירד גם מעמדו של חאן אל עומדאן, והקומה התחתונה שימשה למחסנים. ב-1868 שימש החאן את מייסד הדת הבהאית בהאא אללה, שקיבל בו את אורחיו. בהמשך פעל בו בית ספר בהאי.

ב-1900 נבנה מגדל שעון מעל לכניסה הראשית אל המבנה הנמצאת בצידו הצפוני. מגדל השעון בחאן, כמו גם מגדלי שעון נוספים ברחבי ארץ ישראל, הוקם לציון 25 שנים לשלטונו של הסולטאן עבדול חמיד השני. המגדל כולל 5 קומות עשויות כורכר ובכל ארבעת צדדיו שעון, שמעליהם סהר וכוכב. בשנת 2001 הוחלפו השעונים בשעונים חדשים, שכל אחד מהם שונה: באחד ספרות רגילות, בשני ספרות לטיניות, בשלישי ספרות ערביות וברביעי אותיות עבריות.


איר פורטוגל תשיק טיסה יומית בקו תל-אביב-ליסבון

חברת התעופה הלאומית של פורטוגל, TAP, המיוצגת בישראל על ידי אופן סקיי, הודיעה השבוע על השקת טיסה יומית בקו תל-אביב-ליסבון החל מה-1 לאפריל 2019. פתיחת הקו, אליו החלה מכירת הכרטיסים, הוא חלק מתוכנית הרחבה ופתיחת קווים של החברה ברחבי העולם.

הקו יופעל באמצעות מטוס אירבאס A321 בעל 168 מושבים. הטיסה מתל אביב תמריא בשעה 5:05 בבוקר ותנחת בליסבון בשעה 9:00 (זמנים מקומיים), הטיסה מליסבון תמריא בשעה 14:20 ותנחת בשעה 21:30 בישראל.

הקו החדש יאפשר הגעה נוחה ומהירה לא רק לבירה ליסבון אלא ליעדים נוספים של החברה: פורטו, פארו, מדיירה והאזוריים, כמו גם יעדים נוספים באפריקה וביבשת אמריקה. TAP טסה ליעדים בארה"ב ובקנדה וכן למספר יעדים בברזיל ובדרום אמריקה.


גאווה ישראלית: המלון המגניב ביותר

אתר נסיעות ותיירות בחר במלון LINK hotel & hub, מרשת מלונות דן, לאחד מעשרת המלונות המגניבים ביותר שהוקמו בעולם בקיץ 2018.

ה-LINK hotel & hub שהושק לאחרונה בשדרות שאול המלך בתל אביב, הינו המלון הישראלי היחיד ברשימה המכובדת, הכוללת מלונות שמעניקים לאורחים שלהם חוויה מיוחדת במינה.

מלון LINK hotel & hub הינו מותג חדש של חברת מלונות דן, אשר נפתח לאחרונה להשקה רכה למשך 6 חודשים, ומציע קונספט מלונאי חדשני הפונה לדור החדש של תיירים ואנשי עסקים. נותן מענה לצרכים וסדרי העדיפויות של הצרכנים מדור זה ומציע חוויית שהייה ושירות שונה בתכלית מסגנון המאפיין את מלונות דן האחרים.

חדרי האירוח של המלון בגודל 17 עד 40 מ"ר מציעים איזון מושלם בין קומפקטיות לנוחות. החדרים מצוידים בין היתר במיטות ומצעים יוקרתיים, כספת גדולה במיוחד ותאורה המתכווננת לצבעים שונים בהתאם למצב הרוח.


רמת-גן עולה על אופניים

MOBIKE, ענקית הטכנולוגיה הסינית לאופניים שיתופים חכמים, תחל לפעול בעיר בפריסה נרחבת כבר במהלך החודש הקרוב. כבר מעתה ניתן לראות ברחבי העיר עשרות מהאופנים האפורים/כתומים ולדווש בנוחות ובקלות.

מערך האופנים השיתופיים, הפועל ללא תחנות עגינה, מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת באמצעות הפעלת אפליקציה ייעודית, מכל מקום ובכל זמן נתון, באמצעות סריקת ברקוד חכם המוטבע על כל זוג אופניים. בכך, מאפשר השירות לנוע בחופשיות במרחב, בהתאם לצרכי הרוכב וללא צורך בהגעה לתחנת עגינה ייעודית בסיום השימוש.

מערך האופנים השיתופיים של MOBIKE, מבוסס על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת. האופנים זמינים לרכיבה באמצעות הפעלת אפליקציה ייעודית, הסורקת ברקוד חכם המוטבע על כל זוג אופניים באמצעותו ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בסוף השימוש.

כמו כן, האופנים מחוברים למערכת GPS המאפשרת מעקב צמוד אחר תנועת האופנים.

מבנה האופניים הייחודי, ללא שרשרת וללא צורך בניפוח האוויר בצמיגים, מאפשרים רכיבה נוחה עם מינימום תקלות.

התשלום בעבור השימוש באופניים אינו מצריך דמי מנוי ומחירו מסתכם בעלות של 3.9 שקלים בעבור חצי שעת רכיבה. במהלך החודשים הקרובים יפרסו ברחבי העיר מאות זוגות אופנים לנוחיות תושבי העיר.


מהם הלאומים שהגיעו השנה לבקר בישראל?

על פי הנתונים, שנאספו במהלך השנה האחרונה באתר Booking.com הגרמנים הם הלאום שביקר הכי הרבה בישראל, אחריו הצרפתים, הרוסים, האמריקאים ובמקום החמישי פולנים. הערים שבהן הוזמנו מרבית החופשות בשנה האחרונה הן תל אביב, ירושלים, אילת, חיפה ואזור ים המלח, ובעוד סוג האירוח המוביל בקרב מטיילים בישראל נותר המלון המסורתי, ישנו ביקוש ברור להוסטלים, דירות ApartHotel ובתי הארחה.

כאשר נבדקה התקופה בה ביקרו מרבית המטיילים בישראל, חודש מאי האחרון בלט כחודש בעל המספר הרב ביותר של תיירים שהזמינו מקומות אירוח בשנה האחרונה.