- רדיו קול חי - -

מלחמת עזה השלישית: התרחישים הצהליי"ם וההיערכות בשטח

האירועים האלימים בעוטף עזה נדחקו ולא זכו כמעט (בשל החגים) לסיקור נרחב אך המציאות בשטח מדברת על יותר מהיתכנות לסבב שלישי ואלים. מערכת הביטחון נמצאה אומנם ב"הדממה" בחג הסוכות הארוך אך האירועים סביב הגדר לא פסקו אפילו לרגע.

ביום שישי האחרון טרם נכנסה השבת, הוביל חמאס, יחד עם ארגוני טרור נוספים, פעילות אלימה במספר מוקדים לאורך גדר המערכת ברצועת עזה, שבה השתתפו כ-20,000 מתפרעים.

המתפרעים חיבלו בתשתיות הביטחון, ניסו לפרוץ את גדר המערכת במספר מוקדים והשליכו למעלה מ-100 מטענים מאולתרים ורימוני נפץ לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת.

בערב חג שמחת תורה, שלשום, נמשכו עימותים נוספים כשכל מפגין שהשתתף בהפגנה זכה לתשורה נאה בת 200 דולר. אמש, זו היתה הפגנת משט ימי שאפילו לא זכתה לאזכור צה"לי.

במהלך חג הסוכות, תוך כדי ה"הדממה" ותוך כדי הדיווחים על כמויות המטיילים הרבות פרצו מספר מחבלים את הגדר, חיבלו בתשתיות ואפילו שרפו מתקן קטן שלא היה מאויש.

צה"ל מצידו מחזיק כוחות רבים לאורך הגדר 65 ק"מ אורכה, ולמעשה מחודש מרץ האחרון בו החלו צעדות "השיבה" מחזיק הצבא כוחות ביטחון שוטף וכוחות עתודה גדולים ומשמעותיים.

לפי גורמי המודיעין, התכנית של החמאס ושותפיו, לא השתנתה. חמאס מאמין שלמרות הטיפול היסודי של מערכת הביטחון במנהרות, הוא יצליח להחדיר לשטח ישראל דרך מספר מוקדים הגדר מספר רב של מחבלים בעת ובעונה אחד, שינסו לחטוף אזרחים ולפגוע בכמה שיותר.

לכך בדיוק נערך הצבא כשהוא מציב בישובים יחידות מיוחדות וכוחות מאומנים כדי למנוע זאת.

זאת ועוד, גם ההערכות של הצבא בתחום הימי כמו זה שהיה אמש תוך כדי ניסיון לפרוץ את הסגר הימי מחייב הצבת כוחות גדולים ורעננים.

גורמי מודיעין אומרים אמנם שהכל מבוקר ונשלט ויחד עם זאת ההיתכנות כאמור לסבב אלים ומשמעותי היא בהחלט דבר שעומד על הפרק בשלושת החודשים האחרונים לכהונת הרמטכ"ל.