פרסומים ברוסיה: מערכת ה-S300 תהיה תחת שליטה רוסית

    יעקב גפן No Comments on פרסומים ברוסיה: מערכת ה-S300 תהיה תחת שליטה רוסית

    לאחר ההודעה על העברת הטילים לסוריה, מתברר כי כדי למנוע טעויות של פגיעה בכלי טייס רוסיים, הפעלת הירי תהיה כפופה לאישור רוסי | האם הרוסים באמת רוצים להעביר את המערכת לסוריה והאם רוסיה חוששת מהשמדתה על ידי 'חיל האוויר' הישראלי? כל הפרטים וההערכות

    שיגור טיל טקטי. אילוסטרציה צילום: רפא"ל - מערכות לחימה מתקדמות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר תקרית הפלת המטוס הודיע רוסיה כי בכוונתה להעביר בתוך שבועיים את מערכת ההגנה האווירית ה-S300. ביקורת רבה וזלזול נשמעו מפי פרשנים ביטחוניים על יכולתם של חיילי הנ"מ הסוריים להפעיל סוללה מורכבת כמו ה-S300.

    הרוסים היו מאוד ברורים לגבי כוונותם "אנו משוכנעים כי יישום הצעדים הללו ירתיע פעולות בלתי סבירות המאיימות על אנשינו", אמר סרגיי שויגו, שר הביטחון הרוסי, ואף איים: "אחרת, נצטרך להגיב בהתאם למצב הנוכחי".

    מה שהולך ומתברר עם הזמן, כי אכן הרוסים אינם סומכים על אנשי הנ"מ הסורים, לכן הרוסים כנראה יעבירו את המערכת לידיים סוריות באופן פיזי, אך כל דבר שקשור להפעלת המערכת, הדבר יתנהל ממערכת רוסית שחיילים רוסים יאשרו ירי של הסוללת טילים.

    במאמר שמתפרסם במגזין "קומרנס" הרוסי, נכתב כי המערכות יהיו תחת השליטה של הצבא הרוסי ואלה יהיה בתפקידם למנוע כל ירי לעבר כלי טייס רוסי. עדיין לא ברור האם רוסיה תאשר ירי לכיוון מטוסי קרב ישראליים או שרק תמנע ירי אל מטוסים רוסיים בטעות.

    לרוסים יש לחשוש כי יד לא מקצועית יכולה בטעות, להפיל מטוס אזרחי שעובר באזור סוריה, המקום עמוס בטיסות אזרחיות, כמו לבנון וישראל ואף עיראק וירדן.

    פרשנים ביטחוניים מעריכים, כי הרוסים רוצים להתמקח עם האמריקאים לגבי המחיר שהם ישלמו לאי פריסת המערכת בצבא הסורי. ישראל התכוננה שנים רבות לפרוץ את מערך ההגנה של המערכת ולפי פרסומים זרים אף הצליחה לפני זמן רב להתגבר עליה. בתוספת מטוסי 'האדיר' ה-F35 המערכת תחת סכנה השמדה.

    יש לציין כי מערכת S-300 נבנתה בשנות ה-70 לפני כחמישים שנה כמעט, מעולם לא נוסתה באופן מבצעי ויירטה טיל או כלי טיס. לפי פרסומים זרים ביכולתה של ישראל להשמיד את הסוללה, ולכן רוסיה מפחדת כי פגיעה כזאת תביא למכה אנושה במכירותיה של המערכת בעולם.

     



    0 תגובות