כתר תורה: נשיא המדינה התארח בסוכות הרבניים הראשיים

    איתי גדסי No Comments on כתר תורה: נשיא המדינה התארח בסוכות הרבניים הראשיים

    כמיטב המסורת הגיע נשיא המדינה לסוכות הרבניים הראשיים, שם קיבל אתרוג מ'גוש קטיף' וספר חדש על הלכות 'ארבעת המינים'

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבוד התורה: נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ערך בהיום (שלישי) ביקור חג בבתי הרבניים הראשיים לישראל, כמיטב המסורת שהחל בה נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל.

    את הביקור הראשון פתח הנשיא בסוכתו של הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו. הנשיא ברך את הרב בחג שמח ושוחח עימו על מצוות החג והסמליות שבהן ואמר עוד: "בהזדמנות זו נאמר לנערי ונערות ישראל שלא מורגלים מידי יום ביומו בכל המצוות ובכל העקרונות שנתנה לנו תורת ישראל, שחג הסוכות צריך להיות חג שנוטשים את המסך ועוברים לסכך כדי לחוות הפשטות ויופי."

    הנשיא סיפר על זכרונות ילדותו בירושלים שבה חיו בני כל העדות והמנהגים ולמרות השוני הסוכות דמו זו לזו: "כך הרגשנו עם אחד, הרגשנו יחד ובאמת 'הביחד' והאחדות הם מסמלי חג הסוכות. הלולב, האתרוג, ההדס והערבה שכל אחד שונה בתכלית, וכל אחד מהם מסמל דבר אחר, כולם יחד מזכירים לנו שכולנו קשורים אחד לשני", אמר הנשיא.

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו אמר לנשיא: "שמחתי לארח בסוכתי את נשיא המדינה בביקורו השנתי. הנשיא פגש כאן גם את המתנדבים המדהימים של ארגון בלב אחד ואת חלק מילדי הארגון."

    הרב הראשי אמר לנשיא המדינה: "בעת הזו המשימה החשובה ביותר היא שנדע לשוחח אחד עם רעהו, ולצאת קצת מהמסכים שאנו שקועים בהם כל היום. מי יתן ונדע כולנו להתכנס יחד בסוכה אשר מסמלת את השלום ובמיוחד בתקופה זו צריך לדעת שהדבר החשוב ביותר הוא קודם השלום בינינו וכל היתר יבוא כבר מעצמו."

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, סיפר לנשיא על האתרוג שעל שולחנו מהיישוב נווה, שבמועצה האזורית אשכול, יישוב שהוקם על ידי מפוני גוש קטיף. הרב לאו סיפר לנשיא על ההתרגשות שבקבלת האתרוג בנווה והייחוד שלו. הנשיא השיב לרב כי האתרוג מסמל את ההתחדשות של מפוני עצמונה שהקימו את היישוב נווה. הנשיא הודה לרב ואמר כי הוא גאה ושמח להמשיך במסורת הביקור בסוכות הרבנים הראשיים והודה על האירוח החם.

    לאחר מכן המשיך הנשיא לסוכתו של הרב הראשי, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, בירושלים. הראש"ל הגר"י יוסף העניק לנשיא את ספרו החדש "ילקוט יוסף" על ארבעת המינים ושיבח אותו על שמירת המסורת בביקורו של נשיא המדינה את הרבנים הראשים לישראל. הרב הראשי סיפר לנשיא על חשיבותה של מצוות הכנסת אורחים בחג הסוכות והכנסת האושפיזין ואמר לנשיא: "אתה מזכה אותנו כל שנה בהכנסת האורחים בהקפדתך על המסורת של ביקור הנשיא בבית הרבנים הראשיים".

    הראשון לציון הרב הראשי הגר"י יוסף איחל לנשיא המדינה רפואה שלמה ובירך אותו בברכת הצלחה. הנשיא הודה לו בחום על הכנסת האורחים וציין שהוא שמח במיוחד על המסורת שבה הוא זוכה לבקר את הרבנים הראשיים בסוכותיהם ואיחל לרב ולכל עם ישראל חג שמח.

    GPOMN1_2270GPOMN1_2439GPOMN1_2474

     



    0 תגובות