טראמפ: "השגתי יותר מכל ממשל אחר בהיסטוריה" והכריז "ניצול ארה"ב נגמר"

    יעקב גפן No Comments on טראמפ: "השגתי יותר מכל ממשל אחר בהיסטוריה" והכריז "ניצול ארה"ב נגמר"

    בנאום לאומות העולם, הראה נשיא ארה"ב כי אמריקה היא המעצמה הדומיננטית והחזקה בעולם | "המסחר עם ארה"ב יהיה הוגן ולא נצלני" עם כלל המדינות | "נעבוד רק עם מי שיכבד אותנו ויחזק את האינטרסים שלנו" | הנשיא תקף את איראן "זורעת הרג וכאוס במזרח התיכון" | והייתה התעלמות גדולה מאוד…מרוסיה

    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם היום (שלישי) בעצרת האומות המאוחדות בבנניין האו"ם בניו-יורק. בנאומו התקיף עם קריאה לשיתוף פעולה,  קרא לסדר עולמי חדש במסחר בין ארה"ב לשאר המדינות, לחידוש הסכמים צבאיים משותפים ובחינה מחדש של יחסי המדינות והתמורה שיש לארה"ב מהם. הנשיא מתח ביקורת על המדיניות האירופאית הקוראת לגולבליזציה ואמר: כי לכל המדינות יש זכות להגדיר את עצמם לבד ללא התערבות של אף גורם וגם בחוקי ההגירה.

    בהתייחסו למזרח התיכון, תקף נשיא ארה"ב את ההתנהגות התוקפנית והאלימה של משטר האייתולות באיראן. טראמפ קרא למדינות העולם: "תבודדו את משטר האייתולות באיראן ותעזרו לעם האיראני" עוד אמר הנשיא: "המשטר האיראני חיזק את השקעתו הכספית ב40% מאז שהוסרו הסנקציות, במקום לדאוג לאזרחים הוא מעל באמונם והשקיע את הכסף בטרור".

    הנשיא הצהיר: "כי איראן הקוראת להשמדת ישראל לא תחזיק נשק גרעיני" הנשיא דיבר על הסקציות הנוספות שיכנסו עוד זמן קצר לתוקפם ויחזקו את הלחץ הכלכלי העצום שכבר יש על השלטון בטהרן. "רוב המדינות במזרח התיכון הסכימו עם ביטול הסכם הגרעין" גרמנו למשטרים הערביים לקחת יותר אחריות לבעיות האזור ולהשקיע מיליארדים בהצלת תימן.

    בהתייחסו להסכם השלום המדשדש מול צפון קוריאה, רק נזכיר כי לאחרונה נפגש טראמפ עם נשיא דרום קוריאה מון בנושא והצהיר כי ייתכן ותהיה פגישה נוספת עם שליט צפון קוריאה. "שיגור הטילים והרקטות פסקו, ניסויים גרעיניים פסקו, אסירים שוחררו וגופות הגיבורים שלנו הושבו. ישנה התקדמות גדולה, אך כל עוד לא תהיה הסרה מוחלטת של איום גרעיני לא יוסרו הסנקציות" אמר נשיא ארה"ב.

    בנושא הסורי אמר הנשיא כי זאת "טרגדיה ששוברת את הלב" והחמיא למדינו האזור שהסכימו לקבל את הפליטים הרבים מסוריה. טראמפ לא התייחס לבעייה הרוסית בסוריה אלה תקף את האיראנים שמעבירים נשק ומאיימים על מדינות האזור.

    בהתייחסו למלחמת הסחר עם סין אמר טראמפ "כמה עשורים ארה"ב מנוצלת על ידי מדינות שהצטרפו לארגון הסחר העולמי אך לא מכבדות את החוקים שלו, על ידי גניבת קניין רוחני. בארה"ב נסגרו 60 אלף מפעלים ופגעו קשות בכלכלה האמריקנית, התקופה הזאת נגמרה". הצהיר טראמפ מעכשיו יהיה מחיר הוגן לכל מסחר.

    טראמפ ציין את הסכמי הסחר שנחתמו עם מקסיקו ודרום קוריאה לאחרונה. טראמפ תקף את הכלכלה הסוציאליסטית כדוגמת וונצואלה שהייתה מדינה עשירה בנפט והיום אזרחיה מתים מרעב. "התנגדו לסוציאליסטים" אמר טראמפ.

    בהתייחסו לאירופה למשבר המהגרים, אמר "כי לכל מדינה יש לה את היכולת להחליט מה היא מעוניינת לעשות, מדינות לא יכולות להתערב למדינות אחרות בנושא הזה" תקף טראמפ במרומז את אירופה. גם גרמניה קיבלה התייחסות תקיפה על בניית צינור הגז שיעבור מרוסיה דרך פולין אל גרמניה, מדינה שמקבלת אנרגיה ממקור אחד נתונה לסחיטה.

    על מחירי הנפט שעולים בעולם, תוקף טראמפ את מדינות אופא"ק שמעלים את המחירים וסוחרים לא בהוגנות מול ארה"ב שהיא יצרנית האנרגיה הגדולה בעולם נכון לעכשיו., הדבר הזה יטופל הבטיח טראמפ.

    את בין הדין "הבינלאומי" בהאג, ביטל טראמפ במחי יד, ואמר כי "אין לו כל לגטימיות ולא תוקף חוקי", בכך למעשה הביא למותו במשפט אחד. בית משפט אמריקאי ישפוט אמריקאי ולא אף בית משפט אחר.

    טראמפ שיבח כמה ממדינות העולם והזכיר את ישראל ביניהם ואמר "ישראל חוגגת 70 שנה של דמוקרטיה במזרח התיכון".

    הנשיא סיים את דבריו בחשיבות המורשת וההיסטוריה שכל עם מעביר בירושה לעולם, "עלינו לכבד את המורשת ולחזק את המדינות שלנו" כל מדינה יש לה את הייחודיות שלה והתרומה שלה לעולם, אנחנו צריכים לכבד את זה.

    לאחר הנשיא טרמאפ נאם נשיא טורקיה, נשיא אירן צפוי לסגור את רשימת הנואמים היום. גם יו"ר הרשות הפלסינית אבו מאזן ינאם היום. ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום לארה"ב שם ייפגש עם נשיא ארה"ב בשולי הוועידה וינאם ביום חמישי, בנאום אומרים מקורביו צפוי להחישף חומר מעניין על איראן.

     



    0 תגובות