רוסיה תעביר את מערכת ה-S300 לסורים, נתניהו: "נמשיך להגן על עצמנו"

    יעקב גפן No Comments on רוסיה תעביר את מערכת ה-S300 לסורים, נתניהו: "נמשיך להגן על עצמנו"

    נשיא רוסיה פוטין, שוחח עם אסד והאשים את ישראל בהפלת המטוס הרוסי | שר ההגנה הרוסי הודיע: "בתוך שבועיים תגיע מערכת ה-S300 לידי צבא סוריה, לצורך הגברת הביטחון בסוריה" | ראש הממשלה שוחח עם נשיא רוסיה וסיכמו ביניהם: "כי הצוותים המקצועיים ימשיכו את התיאום הביטחוני"

    נשק
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנקמה הרוסית: רוסיה החליטה כי היא תעביר את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת (S-300) לידי צבא סוריה. דובר הקרמלין הודיע היום (שלישי) "כי ההחלטה נובעת בעקבות הרצון להגביר את ביטחון בקרב הצבא הסורי לאחר הפלת המטוס הרוסי".

    ראש הממשלה שוחח עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, והביע את ביטחונו באמינות תחקיר צה"ל ובמסקנותיו, והבהיר שוב כי האחריות לתקרית המצערת מוטלת על הצבא הסורי שהפיל את המטוס, ועל איראן שתוקפנותה מערערת את היציבות.

    ראש הממשלה אמר כי העברת מערכות נשק מתקדמות לידיים לא אחראיות תגביר את הסכנות באזור, וכי ישראל תמשיך להגן על ביטחונה ועל האינטרסים שלה. סוכם להמשיך את ההידברות בין הצוותים המקצועיים ואת התיאום בין הצבאות בערוצים הצבאיים. ראש הממשלה חזר והביע את תנחומיו על מות החיילים הרוסים.

    בתוך כך, נשיא רוסיה ולדמיר פוטין שוחח עם נשיא סוריה בשאר אסד, בשיחה האשים פוטין את ישראל בהפלת מטוס הביון הרוסי. מערכת הנ"מ המתקדמת, אשר תסכן את מטוסי חיל האוויר, תגיע לסוריה במהירות שיא בתוך שבועיים. שר ההגנה הרוסי אמר כי "רוסיה תפעיל אמצעי שיבוש אלקטרו-מגנטיים בים התיכון, כדי למנוע תקשורת לוויינית מול חופי סוריה".

     

    לאחר שצה"ל הציג את ממצאיו, משרד ההגנה הרוסי הודיע: כי ממידע חדש שנאסף עולה כי ירי הנ"מ שהופעל על ידי צבאד רוסיה, שוגר בוודאות אל עבר מטוסי הקרב הישראליים, ואין מדובר בירי עיוור, המטוסים אינם חזרו כבר לישראל, כפי שישראל הציגה את מסקנותיה. המידע הגיע ממערכת ההגנה S400 שמוצבת בבסיס חמימים.

    ‏בממשל האמריקני לא אוהבים בלשון המעטה את צעדי הרוסים באזור. היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ ג׳ון בולטון אמר היום: "התוכנית הרוסית להעברת מערכת הנ"מ S300 לסורים היא בגדר "הסלמה משמעותית״ בידי הרוסים".

    בכיר בממשל האמריקני אמר: "העברת טילי S-300 מרוסיה לסוריה עלולה להביא להסלמה ולסכן מטוסים אמריקנים שפועלים נגד דאע"ש בסוריה".

    ‏הבכיר בממשל האמריקני הדגיש: "שיהיה ברור – הצבא הסורי הוא שהפיל את המטוס הרוסי. הכנסת עוד טילי נ"מ לסוריה לא תפתור את ירי הטילים הלא מקצועי וחסר האבחנה של צבא סוריה ולא תפחית את הסכנה לתעופה באזור".

    ‏עוד אמר הבכיר בממשל האמריקני: "אספקת טילי ה-S-300 מרוסיה לסוריה רק מאשרת שוב את העובדה שרוסיה מגינה על משטר אסד ולכן היא גם האחראית העליונה למעשיו".



    0 תגובות