הקרב על המשך התיאום הביטחוני: מפקד 'חיל האוויר' הגיע לרוסיה

    קובי פינקלר No Comments on הקרב על המשך התיאום הביטחוני: מפקד 'חיל האוויר' הגיע לרוסיה

    בהוראת ראש הממשלה, מפקד 'חיל האוויר' עמיקם נורקין הגיע למוסקבה לפגישה עם צמרת הצבא הרוסי, במהלך המפגש הציג בפני הבכירים את תמונת התקיפה והתחקיר שנערך ב'חיל האוויר' לאחר הפלת המטוס | בנוסף הוצג לרוסים הברחות הנשק לחיזבאללה | ב'חיל האוויר' מציינים כי הפגישות התקיימו ברוח טובה | המטרה: המשך שמירת התיאום הביטחוני מול רוסיה

    מפקד 'חיל האוויר' עמיקם נורקין בפגישה עם בכירי מערכת הביטחון הרוסית צילום: דובר צה"ל
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר תקרית הפלת מטוס הריגול הרוסי, ע"י מפקדת ההגנה הסורית עיר 'לטקיה', האשים דובר הצבא הרוסי את ישראל בהפלת המטוס, לדבריו מטוסי הקרב הישראלי ידעו כי יש באזור מטוס רוסי גדול, לטענתו, מטוסי הקרב התחמקו מהמכמי"ם הסורים ע"י הסתתרות תחת חתימת המכ"ם הגדולה של המטוס הרוסי, ישראל עדכנה את הרוסים רק דקה לפני התקיפה. בישראל טענו כנגד כי במהלך התקיפה המטוס כלל לא היה באזור התקיפות, וכי בזמן הפלת המטוס מטוסי הקרב הישראלי היו כבר בשטח ישראל.
    בעקבות הסיכון בהדרדרות היחסים והתיאום בין רוסיה לישראל בסוריה, בהוראת ראש הממשלה, משלחת צה״ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין קיימה עד לשעה זו מספר מפגשים עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה וכן בכירים בחיל האוויר הרוסי.
    בפגישות, שהתקיימו בהמשך לסיכום בין ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, מר ולדימיר פוטין, הציגו הקצינים הישראלים לרוסים את תמונת המצב של האירוע בו הופל מטוס רוסי בידי נ״מ סורי וכן את המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה״ל בנושא.
    בנוסף הוצגו הנסיונות האירניים לההתבססות בסוריה והעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה.
    המפגשים התקיימו ברוח טובה והתקיים שיח מקצועי, פתוח ושקוף בנושאים השונים והודגשה חשיבות האינטרסים של שתי המדינות והמשך מימוש מנגנוני מניעת החיכוך.
    המשלחת הישראלית ממשיכה במפגשים ותשוב ארצה לפנות בוקר, כמתוכנן.
    ישנם טונים שונים בין הדרג הזוטר שתוקף את ישראל ומאשים אותה בהפלת המטוס עקב חוסר אחריות, הודעה שהתפרסמה ע"י השגרירות הרוסית בישראל הייתה בוטה כנגד ישראל והטילה את האשמה עליה.
    מנגד נשיא רוסיה ולדמיר פוטין במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת הונגריה בסוצ'י אמר: כי האשמה היא לא על ישראל וכי ישראל לא התכוונה לגרום להפלת המטוס הרוסי. ראש הממשלה בקשר הדוק עם הנשיא והשיח בי המנהיגים הוכח גם במשבר הקשה הנוכחי.


    0 תגובות