רפורמת הנשק: ועדה תפקח על יישום הרפורמה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on רפורמת הנשק: ועדה תפקח על יישום הרפורמה

    הועדה תבדוק את כל הליך שרשרת קבלת ההחלטות, הדרכות הנשק, אבטחתו בבית פרטי ומקרי שלילת רישיון או נתינת רישיון. הוועדה תבחן את יישום הרפורמה כי הוא פועל נכון ובצורה מאובטחת

    ארדן
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך להרחבת הקריטריונים להחזקת כלי ירייה ברישיון, ולשדרוג הליך ההסמכה, וההכשרה של מבקשי ומחזיקי רישיונות נשק, הורה השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, על הקמת ועדת פיקוח ויישום למעקב ובחינה של הליך קבלת וחידוש רישיון כלי ירייה.

    בראש הוועדה, יעמוד ניצב (בדימ') דן רונן ששימש כראש אגף מבצעים וכמפקד מחוז צפון במשטרה. חברי הוועדה יהיו: ד"ר גלית שאול, מנכ"ל מרכז רקמן לקידום מעמד האישה, פרופ' בועז גנור מנכ"ל ומייסד המכון למדיניות נגד טרור (ict) ותנ"צ (בדימ') עו"ד יעל אידלמן ששימשה יועצת המפכ"ל לענייני נשים.

    הוועדה תציג את מסקנותיה והמלצותיה לשר בתוך 90 יום.

    הוועדה תבחן את כל הליכי קבלת הרשיון, חידושו או שלילתו. הועדה תבחן את כלל הדרישות ממבקש הרישיון, וכן את המידע העומד בפני פקיד הרישוי ואת הליך ביצוע הריאיון האישי עם המבקש והמידע העומד לרשות פקיד הרישוי.

    כמו כן תיבחן את אחריותו של מדריך הירי והדרכים לחיזוק הפיקוח והבקרה על פעילות המטווחים והפיקוח על החובות המוטלות על מבקש רישיון גם לאחר קבלת הרישיון כמו למשל התקנת כספת ועוד.

    כן תדון הוועדה בהכשרת פקידי הרישוי במשרד לבטחון הפנים ולהליך שעליהם לבצע כדי לוודא את התאמתם של מבקשי הרישיונות להחזיק כלי יריה; במידע המועבר מגורמים שונים (המשטרה, משרד הבריאות, משרד הרווחה והשירותים החברתיים)

    ובאופן שיש להתייחס אליו; בחובות המוטלות על בעלי הרישיון כגון החובה להתקנת כספת; בעילות ובתנאים להתליית או שלילת רישיונו של בעל רישיון כגון במצב של שימוש בכלי היריה להגנה עצמית, ועוד.

    השר ארדן: "הרפורמה לרישוי כלי נשק שהובלתי במטרה לחזק את הביטחון האישי והמענה לפיגועי טרור התבצעה לאחר עבודת מטה ארוכה וגם בשדרוג דרישות ההכשרה ממבקשי ומחזיקי הרישיונות, כדי להבטיח שמי שמחזיק בנשק יהיה כשיר לכך.

    כעת, לאחר שמהלכים אלו הושלמו, הוריתי גם על קיום הליך של פיקוח אחר תהליך קבלת הרישיון, לוודא שכל שלב נבדק בצורה המיטבית ומפוקח על ידי אגף רישוי כלי ירייה במשרד".



    0 תגובות