ההנצחה המרגשת של הורי החייל שנפל באימונים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ההנצחה המרגשת של הורי החייל שנפל באימונים

    נחנכה ישיבת הסדר חדשה בתפוח לזכרו של אבינעם כהן שנהרג לפני שנה בתאונת אימונים ברמת הגולן | דגן: "זוכים לראות בהתגשמות חזון הנביאים – עוד אבנך ונבנית"

    צילום: רועי חדי
    16:19
    18.04.24
    ידידיה מאיר No Comments on "עדיין לא סגרנו את הדלתות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסוף השבוע נחנכה ישיבת ההסדר החדשה בתפוח שבשומרון: "ישיבת אבינועם" לזכרו של אבינועם כהן, שנהרג בתאונת אימונים ברמת הגולן לפני שנה בדיוק.

    טקס חנוכת הישיבה שהוקמה כשלוחה ע"י ישיבת ישיבת אלון מורה בראשות הרב לבנון, התקיים בישוב תפוח בנוכחות רבנים, חברי כנסת, והוריו של אבינועם ז"ל שמעון וגילה כהן ובני משפחתו קציני צבא ואישים נוספים. האירוע התקיים ביום האזכרה לאבינועם.

    הרב אליקים לבנון אמר באירוע: "קטונתי מכל החסדים ומכל האמת כי במקלי עברתי את הירדן ועתה הייתי לשני מחנות, לפני 23 יצאנו לדרך בבית המדרש באלון מורה, ועתה הוספנו עוד קומה ובנינו בית מדרש נוסף".

    "אבינועם אמנם נפל ולא איתנו אבל הרוח החזקה שלנו עדיין כאן ממש כדברי המדרש גוילין נשרפים ואותיות פורחות באוויר. את הרוח אי אפשר לשבור".

    יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "אני מאוד מתרגש להיות כאן, לראות את הרב לבנון כאן עם החזון הענק, בכל השומרון. מי שמסתובב היום בשומרון רואה בעינים את התגשמות חזון הנביאים, עוד אבניך ונבנית גאולת ישראל, זו לא תאוריה, זו מציאות ואנחנו זוכים להיות שותפים לכך, אנחנו זוכים להיות הבנים שחוזרים לביתם, העולם המערבי גדל בחצי אחוז כל שנה, והשומרון נמצא בפער לא נתפס מהגידול הזה".

    הרב דוד אמיתי: "היהדות מעולם לא התלהבה מגאונים וכשרונות מיוחדים, אלא רק מעמל ומאמץ, ולכך אנו מחנכים כאן".

    שמעון כהן אביו של אבינועם ז"ל אמר באירוע: "הישיבה הזו היא פלא ונס, בשמו של בני אבינועם אני רוצה להודות לכם על הזכות של הקמת ישיבה בלב השומרון במקום בו הלכו אבותינו".

    אליסף פרשן סמנכ"ל מוסדות אלון מורה: "לפני כמה עשרות שנים אמר מנחם בגין 'עוד יהיו הרבה אלוני מורה' והיום אנחנו זוכים לבנות עוד 'אלון מורה' , ובעזרת ה' גם התורה תתרחב וגם ההתישבות תגדל".

    ישיבת ההסדר בתפוח, שלוחה של ישיבת אלון מורה נפתחה באלול האחרון בכפר תפוח בשומרון. הישיבה,בראשות הרב דוד אמיתי, שהיה בשנים האחרונות ר"מ בישיבת אלון מורה וכעת התבקש לעמוד בראש שלוחת הישיבה מונה כיום 60 תלמידים,והביקוש אליה הולך וגובר.



    0 תגובות