נורא הוד: ערב יום הכיפורים במחיצת מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין

    ישראל בן צבי 1 Comment on נורא הוד: ערב יום הכיפורים במחיצת מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין

    הצצה מיוחדת ומרגשת לסדר יומו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין שליט"א היום – ערב יום הכיפורים | ההנהגות הנשגבות, הברכות לבני המשפחה ולתלמידיו והמעמד המיוחד מחר – עם צאת יום הכיפורים | מיוחד

    מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין צילום: אהרן קורן, פלאש 90
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא בכל יום אנו זוכים לקבל הצצה לסדר יום של גדול ישראל מרן ראש ישיבת פונוביז' הגאון הגדול הרב גרשון אדלשטיין שליט"א, והנה, ערב יום הכיפורים, היום הגדול והנורא, אנו זוכים באופן ייחודי ונדיר לקבל הצצה אל סדר יומו נורא ההוד של מרן הגר"ג אדלשטיין.

    מרן ראש הישיבה פתח את היום (שלישי), ערב יום הכיפורים, עם אמירת ה"סליחות" ותפילת שחרית, בשעה שש ארבעים וחמש, ברוב עם בישיבת 'משך חכמה' הסמוכה לביתו. מיד לאחר התפילה צועד מרן ראש הישיבה לביתו, לשם מגיעים בניו, נכדיו, ניניו ובני ניניו, אותם מברך מרן ראש הישיבה בייחודיות כשידיו על ראשם. מקורבי הרב מספרים כי "כל ברכה לוקחת זמן רב וכל אחד מהנוכחים מתברך בברכת 'אגוט יאר' (שנה טובה)".

    בשעה 14:30 מתפלל מרן ראש הישיבה את תפילת המנחה בהיכל הישיבה ומיד לאחר תפילת המנחה עובר הקהל להתברך מפיו, כשראשונים לעבור הם תלמידי הישיבה.

    לאחר מכן יוצא מרן ראש הישיבה לביתו שם אוכל סעודה מפסקת וממשיך בקבלת בני משפחתו ומספר מצומצם של מקורבים.

    בשעה שש בערב, שב מרן להיכל ישיבת 'משך חכמה' לתפילת 'כל נדרי'. מרן אינו ניגש לפני העמוד אך מחזיק ספר תורה בסמוך לחזן. בסמוך לתפילת 'כל נדרי', ניגשים למרן נציגי קופות הצדקה ושליחי הרבנים ומזכירים לפניו את שמות התורמים.

    בחזרת הש"ץ, מרן מקפיד לעמוד כשפותחים את ארון הקודש בעת אמירת הפיוטים וכך גם בתפילת נעילה שהארון פתוח כל הזמן, מרן מקפיד לעמוד על רגליו.

    בעת 'סדר העבודה' עובר מרן על המשניות לראות כל דבר שאומר החזן, היכן כתוב במשנה.

    במוצאי יום כיפור מתקיים מעמד מיוחד בו כל תלמידי הישיבה עוברים להתברך מפיו של מרן ראש הישיבה. תלמידיו מספרים כי במוצאי יום הכיפורים, שורה על הרב רוח טובה ושמחה.



    1 תגובות

    מיין תגובות