דרמה בפסגת פוטין – ארדואן: "לא תהיה פעולה צבאית באידליב"

    יעקב גפן No Comments on דרמה בפסגת פוטין – ארדואן: "לא תהיה פעולה צבאית באידליב"

    לאחר הכוננות הרוסית סורית לפתיחת המערכה הגדולה ביותר על 'אידליב', במפגש פסגה דרמטי, חתמו פוטין וארדואן על הקמת אזור חיץ בין כוחות אסאד למורדים. שר ההגנה הרוסי אמר היום: "לא תהיה מערכה צבאית באידליב"

    צילום: צילומסך מיוטיוב
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מפגש הפסגה הדרמטי היום (שני) בין נשיא רוסיה ולדמיר פוטין לנשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן בסוצ'י שברוסיה, שר ההגנה הרוסי אומר: "כי הוחלט שלא יהיה מבצע צבאי ב'אידליב". ככל הנראה כלל הצדדים מבינים שהמחיר בכיבוש אזור 'אידליב' בו נמצא מעוז המורדים האחרון, יהיה גבוה מידי לכולם. לפי ההסכם שנחתם יוקם אזור חיץ באורך של 15 ק"מ בו תהיה הפרדה בין כוחות אסאד לכוחות המורדים.

    במהלך מסיבת העיתונאים משותפת בין המנהיגים בפסגה בסוצ'י אמר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין: "התרכזנו בנושא אידליב, דיברנו על המיליציות שם ועל התשתיות שלהם שם. התקדמנו משמעותית. החלטנו ליצור עד ל-15 באוקטובר אזור מפורז של 15-20 קילומטר בין האזור הנשלט על ידי המשטר הסורי והמליציות"

    נשיא טורקיה ארדואן אמר: "שיתוף הפעולה שלנו התחזק. הרחבנו היום כיצד ניתן להוציא לפעולה את מה שדיברנו עליו בפסגה בטהראן. בפגישה היום עם פוטין הגענו למסקנה שצריך לפתור את נושא אידליב. רוסיה וטוריקה ישתפו פעולה בסיורים באזור".

    עיני ארה"ב ובנות בריתה היו נשואות אל אידליב, לכולם היה ברור כי המערכה על 'אידליב' לא תהיה כמו כלל המערכות בסוריה, מרחץ הדמים הגדול שיכל להיות בעיר היה בלתי נסבל עבור מדינות העולם, דבר שלא היו יכולים להתעלם ממנו. המנהיגים הבינו כי כאן כדאי לעצור בטרם המלחמה תדרדר למקום שמסוכן עבור משטר אסד שמחזיק כיום ברוב השטחים בסוריה.



    0 תגובות