גדו"י: "רבבות ילדי ישראל בקרן ההסעות – בסכנה גדולה"

    אבי יעקב No Comments on גדו"י: "רבבות ילדי ישראל בקרן ההסעות – בסכנה גדולה"
    צילום: יח"צ
    20:28
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אחר סירוב מוועד הישיבות וגדולי ישראל: שרים נפגשו עם הרב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חתמנו לחיים: ערב התקדש יום הכיפורים תשע"ט, כאשר רבבות יהודים יראים ושלמים מכינים עצמם בסילודין לקראת היום הקדוש ומחפשים מליץ יושר, יוצאים מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א במכתב זעקה ובקשה על גורל אלפי ילדי ישראל, ילדי "קרן ההסעות" הנתונים בסכנה רוחנית ועלולים ליפול לחינוך כפרני רח"ל, אם חלילה ההסעות ייפסקו.

    במכתבם המיוחד כותבים גדולי ישראל: "אחז"ל 'כל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמים' ובזמן הזה שזקוקים אנו לרחמים גדולים, וגם כי קרב עת המשפט של ימי הדין הבעל"ט. והיות ועשרות אלפי ילדי ישראל התלויים בקרן ההסעות של החינוך העצמאי בסכנה גדולה שילכו לרעות בשדות זרים באין מוצא לכסף, והרי אמרו 'כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא'.

    ומוסיפים גדולי הדור שליט"א במכתבם ואומרים, "לכן החכם עיניו בראשו לזכות במצוה זו ולהחזיק ילד א' בקרן ההסעות לתורה ומצות. ובזכות זה יתגלגלו רחמי שמים עלינו ויזכו לכוח"ט ולנחת יהודי מכל יוצ"ח". על מכתב מיוחד זה חתמו גדולי הדור, רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שהוסיף בכתי"ק: "השי"ת יזכה את כל התורמים בשנה טובה ונחת מהצאצאים", מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, ומרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ שליט"א.

    מכתב נרגש זה המתפרסם ערב יוה"כ מעורר הדים רבים בקרב המוני יראי ה', הנענים בחדווה של מצווה לקריאת מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א לאמץ ילד מילדי קרן ההסעות, ובכך, מבטיחים להם פרקליט ומליץ יושר ליום הדין, בדמות ילד מילדי ישראל שיזכה השנה לקבל חינוך יהודי טהור.

    הרב ניסים קרליץ

    כידוע, דאגתם של רבותינו שליט"א לילדים אלו היא דאגת אב לבנים, ורבים מהם לקחו על עצמם בכי"ק אימוץ ילד מילדי קרן ההסעות כשותפים למצווה החשובה. ולפיכך כל מי שמסייע להם ושותף להם חביב הוא לפניהם, להעתיר בעדו בתפילה ובתחנונים שיראה נחת דקדושה מכל יוצ"ח. בימים אלה מונח על שולחנם של גדולי הדור ספר "דורות ישרים מבורכים" ובמהלכם הם עומדים ומעתירים בעד התורמים הכתובים בספר, אשר זכו להכניס אלפי ילדי ישראל תחת כנפי השכינה, שיזכו בשנה טובה ומתוקה ובכל מילי דמיטב.

    ספר הדורות מעורר התרגשות עזה בקרב רבים, אשר נודע כסניגור מיוחד ליום הדין וסגולה מרוממת, כאשר גדולי וצדיקי הדור מעתירים בעיצומם של ימי הדין הקדושים על שמות התורמים לישועה, לברכה, ולשנה טובה. מי איננו רוצה ששמו יופיע בספר קדוש זה ויוזכר ע"י גדולי ישראל ביום הדין?

    גם כ"ק האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שליט"א מנהריה כתב בכי"ק הבטחה נדירה: "בעזה"י, ג"א בל"נ משתתף בהחזקת תלמיד כפי שהורו גדולי וחכמי הדור שליט"א, וכל המוסיף מוסיפים לו ברכה והצלחה וחיים טובים, ישועות פרטיות וכלליות בכל מכל כל, חיים עד העולם אמן". עוד הוסיף: "מברך ומתפלל בעד התורמים למען המאמץ ילד בקרן ההסעות לשנה טובה מראשית שנה ועד אחרית שנה"

    וכבר נודעו דבריו של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל כלפי התורמים והמסייעים ל'קרן ההסעות', כי "מי שדואג לילדים של הקב"ה (אלו ילדי קרן ההסעות) הקב"ה ידאג לילדים שלו". ומי לא יחפוץ בסיעתא דישמיא פרטנית בחינוך וגידול צאצאיו. קריאה זו היוצאת מלבם הטהור של גדולי ומאורי הדור מעורר הדים רבים, נוכח שעת החירום בפניה אנחנו ניצבים, כדבריהם של עיני העדה "הנוגעת בפיקוח נפש רוחני של עשרות אלפי ילדי ישראל".

    לשליחת שמות ל"ספר דורות ישרים מבורכים" ותרומות ניתן לפנות למוקד ההתרמה: 1700-50-66-22 ת.ד. 257 בני ברק. או בהעברה לבנק הפועלים סניף 655 מס' ח-ן: 339991. ובזכות הסיוע והנתינה יזכו לכל אחד ואחד ל"אם אתה משמח את שלי – אני משמח את שלך".



    0 תגובות