זכרון בלתי נשכח: הלוח שנעקר בגירוש, הוצב מחדש

    בנצי לייזרוביץ No Comments on זכרון בלתי נשכח: הלוח שנעקר בגירוש, הוצב מחדש

    הלוח שהוצב לאחר הפיגוע הקשה שאירע בגוש קטיף, נעקר בעת הגירוש הנורא מגוש קטיף | היום (שני) הלוח הוצב מחדש על ידי המגורשים לאחר שאותר ושופץ במרכז קטיף

    הרב קמינצקי במעמד צילום: מרכז קטיף
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בט' בניסן תשנ"ה עשה את דרכו אוטובוס אל תוככי גוש קטיף שברצועת עזה, סמוך לכפר דרום נצמד לאוטובוס מחבל מתאבד כשהוא נוהג ברכב תופת. מעוצמת הפיצוץ נהרגו שמונה, מהם שבעה חיילים וחיילות ועוד תיירת מארה"ב.

    הפיגוע הקשה הוביל את תושבי כפר דרום לחבק חזק עוד יותר את חיילי צה"ל ובכך נולד רעיון לטעת גן סמוך למקום הפיגוע ולהציב בו שלט זכרון בו נחרטו שמות הנופלים וסיפור המקרה.

    לימים במהלך ההתנתקות עקר משרד הבטחון את האנדרטאות בגוש ובכלל זה את לוח הזיכרון. כאשר חיים דינר אביו של סמל איתי דינר שנפל בפיגוע ביקש לדעת היכן נמצא הלוח הוא לא קיבל תשובה. לפני מספר חודשים לאחר שהסתייע גם באנשי מרכז קטיף נתקבל מידע על מיקומו של הלוח במכולה בבסיס בצריפין. הלוח שנמצא הובא למרכז קטיף ובמשך מספר שבועות שופץ על ידי אנשי כפר דרום שהכינו אותו בעבר ואתמול הוסר הלוט מעל הלוח המחודש במעמד המשפחות השכולות, מנכלית ארגון יד לבנים רחל לניאדו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון, מוכי בטר מנהל מרכז קטיף ועוד.

    את הלוט הסירו דני סופרין אביה של סמלת נטע סופרין הי"ד וראובן ניר אביה של סמלת טל ניר הי"ד.

    רב הגוש הרב יגאל קמינצקי שנשא דברים ביקש להודות למשפחות על מסירות הנפש ואהבת הארץ עליה גידלו את ילדיהם והבטיח כי אנשי הגוש זוכרים אותם וכי חקוקים בליבותיהם.



    0 תגובות