נתניהו: "בלי כלכלה חופשית אין פיתוח"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "בלי כלכלה חופשית אין פיתוח"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך את תחנת הרכב החדשה בקרית מלאכי, במהלכה אמר: "בשני העשורים האחרונים אנחנו פותחים את הכלכלה, אנחנו מקצצים בבירוקרטיה, אנחנו מצמיחים את המשק, אנחנו מייצרים תחרות, אנחנו מטפחים חדשנות ואנחנו מעודדים השקעות הון – והמארג הזה בסופו של דבר משפיע על כל אזרח בישראל"

    נתניהו וכץ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, את תחנת רכבת קרית מלאכי-יואב. נתניהו אמר: "אני עדיין זוכר את קרית מלאכי, באר טוביה ואת הקיבוצים והמושבים של פעם. בעיקר אני זוכר אבק, הרבה אבק. אזור רחוק, דליל אוכלוסין, צחיח ומאובק. הייתי הולך פה הרבה מאוד בשדות, בהרבה מאוד ניווטים. היום האזור הזה השתנה לחלוטין, הוא נחשב כחלק ממרכז ארץ, עם עשרות אלפי תושבים, עם בנייה בלתי-פוסקת, תעשייה, חינוך, קליטת עלייה. זה קורה בזכותכם – התושבים. אני רוצה לשבח אתכם, להצדיע בפניכם", אמר נתניהו והוסיף: "זה גם קורה בזכות שני דברים שאני וממשלתי עושים בהתמדה. הדבר הראשון הוא להנהיג כלכלה חופשית. בלי כלכלה חופשית אין פיתוח, אין כסף, אין תשתיות. בסוף זה המקור העיקרי, היזמות והעשייה של תושבי ישראל, והם נותנים לנו את הכוח לחזור ולהשקיע במדינת ישראל".

    לדבריו "בשני העשורים האחרונים אנחנו פותחים את הכלכלה, אנחנו מקצצים בבירוקרטיה, אנחנו מצמיחים את המשק, אנחנו מייצרים תחרות, אנחנו מטפחים חדשנות ואנחנו מעודדים השקעות הון – והמארג הזה בסופו של דבר משפיע על כל אזרח בישראל. אני תמיד אומר, כל אזרח במדינה, ולא משנה היכן הוא גר, מהי דתו ומהי אמונתו, אם מדובר בגבר או באישה, ילד או ילדה, כל אזרח ואזרחית בישראל צריכים להיות חלק מסיפור ההצלחה הישראלי. אנחנו איננו מרפים מהגשמת החזון, זה דבר ראשון, שתהיה כאן כלכלה חופשית, דינמית שתיתן לנו את המשאבים להשקיע בתשתיות".

    "אבל הדבר השני שאנחנו מחוללים במקביל הוא באמת השקעה חסרת תקדים בתשתיות, דבר שלא הכרנו אותו. בכל אותן 130 שנה מאז הברון רוטשילד לא הייתה השקעה כזאת, וזוהי מהפכת תחבורה ענקית שמחברת את ישראל לאורכה ולרוחבה. אנחנו מבצעים אותה בשותפות, ישראל ואני, כחלק מחזון ברור".

    נתניהו הוסיף ואמר: "אנחנו מגיעים למצב בקרוב שהתנועה הבינעירונית בארץ תהיה בהתאם לחזון הזה שהצבנו – לחבר מקריית שמונה עד אילת, בלי רמזור אחד, ועם רשת רכבתית שמכסה את רוב המרחק הזה בצורה מודרנית, חדשה, נקייה, ממוזגת. אנחנו מוסיפים תשתית ועוד תשתית, מקטע ועוד מקטע, וכל זה פותח הזדמנויות אדירות למגורים, לגידול משפחות, לאיכות חיים, למדינה שטוב לחיות בה, כפי שמעידים הרוב המכריע של אזרחי ישראל. ככה אנחנו גם עושים דבר נוסף, שהוא בוער בעצמותיי, אנחנו מבטלים את הפריפריה. אנחנו מבטלים את המושג הזה, אנחנו מקצרים מרחקים, אנחנו מצמצמים פערים, אנחנו מוחקים את 'ישראל השנייה' ואנחנו יוצרים ישראל אחת".

    "ישראל של שוויון הזדמנויות, של הצלחה, של גאווה מקומית. גאווה של כל ישוב וישוב, ושל כל אזרח ואזרח. אני מאוד נרגש כשאני אומר לכם את כל זה, כי המהפכה קורית לנגד עינינו, לנגד עיניכם, בכל חלקי הארץ, וגם פה, בשפלה הדרומית. קרית מלאכי הופכת מעיר פיתוח לעיר מפותחת – זה היעד שלנו. אנחנו לא נרפה מזה, זו הלכה למעשה הדרך להתגשמות. אני בכלל רוצה לבטל את הרעיון הזה של עיירות פיתוח, ולהפוך אותן לערים מפותחות. זה תלוי הרבה מאוד בשילוב של שני הדברים הללו, של תשתית תחבורתית מהירה ומודרנית, וכמובן של כלכלה חופשית ודינמית. אנחנו נמשיך לבסס את מעמדה של קריית מלאכי כעוגן מרכזי ליישובי המועצות שפורחים לצידה".



    0 תגובות