- רדיו קול חי - -

ליברמן בלם את כוונת הפרקליטות הצבאית, לקיצור עונש המחבלים

לאחר הפרסום היום (ראשון) כי צה"ל יבחן את האפשרות לקיצור עונשם של המחבלים שינדונו למאסר עולם. הפרסום עורר סערה ציבורית גדולה, ח"כ אורן חזן (הליכוד) אמר היום, כי מתי שמבקשים לקצר את עונשם של המחבלים אנחנו מקבלים בחזרה פיגועים.

מלשכת שר הביטחון נמסר היום: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הנחה להקפיא את מינוי הועדה המייעצת לבחינת קציבת עונש מאסר למחבלים. בכוונת שר הביטחון לקיים דיון מקיף בנושא עם צה"ל, הפרקליט הצבאי הראשי והיועץ המשפטי למערכת הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר: לאור פניות רבות בנושא נבקש להבהיר כי: השינוי שבוצע בנושא בקשות קציבת עונש באיו״ש הוא פרוצדורלי וטכני בלבד, הנוגע להליך בחינת הבקשה על ידי ועדה, תוך השוואה להליך החל כבר שנים בישראל.

כל ניסיון להציגו כשינוי מדיניות או ככוונה של צה״ל לקצר עונשי מחבלים הינו שגוי ולא ראוי. אין בהקמת הוועדה משום הקלה או שינוי מדיניות כלשהו.

לאחרונה אומץ תיקון חקיקה פרוצדורלי-טכני, במסגרתו תוקם באזור יהודה והשומרון ועדה ממליצה אשר תבחן בקשות לקציבת עונשי מאסר עולם ותגבש המלצה למפקד פיקוד המרכז, המוסמך להחליט בבקשות אלה.

בכך הועתק הסדר שקיים בחקיקה בישראל במסגרתו פועלת ועדה ממליצה לנשיא המדינה, המוסמך לקצוב עונש מאסר עולם (גם ביחס למחבלים שביצעו פיגועים בישראל).

החקיקה תוקנה בעקבות הליכים משפטיים בבית המשפט המחוזי ובבג"ץ, שבמהלכם המליצו השופטים להקים ועדה כאמור.