ועם מי נפגש הנשיא? עם ארגון השמאל הקולני

    איתי גדסי No Comments on ועם מי נפגש הנשיא? עם ארגון השמאל הקולני

    ארגון השמאל "דרכנו" יצא בקמפיין משותף עם ארגונים נוספים שכותרתו "מנקים את השיח", במסגרתו פועלים, לכאורה, לשמירה על שיח נקי ומכבד, אלא שעיון קצר בפעילותו של הארגון מעלה כי שיח מכבד הוא לא משהו שהם דוגלים בו

    ריבלין צילום: מארק ניימן, לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון "דרכנו" פועל מזה מספר שנים בזירה החברתית, בעיקר ברשתות החברתיות, ומקדם אג'נדה שרובה אופוזיציונית למראה התוקפת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שרת המשפטים איילת שקד וחברי כנסת נוספים, בעיקר מהצד הימני של המפה.

    באופן אירוני למדי, יצא "דרכנו" בקמפיין בו קרא לשמירה על שיח נקי ומכבד.

    את סיום הקמפיין ציינו ראשי הארגון בבית הנשיא כשנשיא המדינה רובי ריבלין מברך על כך ואומר: "הפעילות הציבורית למען חוסן החברה הלכה למעשה, שאיננה אמירה ודיבור על דמוקרטיה, אלא מימוש הדמוקרטיה, היא דבר חשוב ביותר. אנחנו מקבלים אתכם בברכה ורואים בכם בין שומרי הסף שקיימים במדינת ישראל. ברוכים הבאים".

    בנט דרכנו

     תוקפים את בנט | מתוך עמוד הפייסבוק של "דרכנו"

    כך בפוסט נוסף אותו העלו בעמוד הארגון, תקפו את שרת המשפטים איילת שקד: "טענתה העיקרית של שרת המשפטים, איילת שקד, כנגד בית המשפט היא כי אינו מספיק מגוון. היום היא הוכיחה שפיה וליבה אינה שווים. בוועדה לבחירת שופטים השתרר נוהג מכובד ואצילי, כי אחד החברים בוועדה הוא מן האופוזיציה. נוהג זה אינו מעוגן בחקיקה אלא הוא מחווה ג׳נטלמנית בה מזמינה הקואליציה את האופוזיציה להשתתף איתה בבחירת שופטי ישראל. בועדה כיום אין ייצוג לאופוזיציה. השבוע הדפה שרת המשפטים הצעת חוק שמטרתה לשריין מקום לנציג מהאופוזיציה בוועדה, ולאפשר בכך את הגיוון אותו היא לכאורה מקדמת. השרה שקד, כשאת אומרת גיוון למה את מתכוונת?" כתבו.

    בפוסט נוסף שהעלו, תקפו בארגון השמאל את דבריהם של חברי כנסת מהימין על המצב בעזה כשכל חטאם היה, שהשמיעו את דעתם. כך כתבו: "בעוד תושבי עוטף עזה נאנקים תחת עוד סבב ירי לעברם – בקואליציה שלנו ניצלו את המצב ופתחו במירוץ: מי ישמיע את ההצהרה הקיצונית ביותר. מי יציע את ההצעה הכי חריפה כדי שהוא יוכל להישמע ולהרוויח עוד כמה קולות. משתתפי המירוץ עד עתה: ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ושרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) אשר קראו להיערכות לכיבוש רצועת עזה. גם שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) הצהיר שיש להיערך לקראת כניסה לעזה לאור הסבב הנוכחי".

    עוד כתבו: "מדובר בהצהרות חסרות כל אחריות ומנוגדת לתפיסתם האסטרטגית-בטחונית של ראשי מערכת הביטחון לדורותיהם. כניסה לעזה היא מהלך הזוי שלא משרת את האינטרס הביטחוני, הכלכלי והבינלאומי של ישראל. אנחנו קוראים לראש הממשלה ולקבינט לפעול באופן אחראי ולא להיות חלק מהמירוץ הזה. הגיע הזמן להפסיק לכבות שריפות – תרתי משמע – ולהתחיל לתכנן מדיניות שתביא פתרונות אמיתיים לסכסוך הישראלי-פלסטיני ושקט לתושבי עוטף עזה ועם ישראל".

    וכך, באיצטלא של "ניקוי השיח", מנסה ארגון השמאל בחסות נשיא המדינה, רובי ריבלין, לתקוף את הימין מחד ולשמור על שיח תרבותי מאידך.

    יצוין, כי לצמד ארגון "דרכנו", נטלו חלק ארגונים נוספים ונציגי ציבור נוספים מהמפה הפוליטית.



    0 תגובות