- רדיו קול חי - -

נתניהו: "החלטת ארה"ב – נכונה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה והתייחס להחלטתה של ארצות הברית על סגירת הנציגות הפלסטינית בשטחה: "ארה"ב קיבלה את ההחלטה הנכונה כשהחליטה לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון. הפלסטינים מסרבים להיכנס למו"מ עם ישראל, ובאותה העת הם גם תוקפים את ישראל בטענות שווא בפורומים בינלאומיים. ישראל מעריכה מאוד את החלטת ממשל טראמפ ותומכת בפעולות האמריקניות, שנועדו להבהיר לפלסטינים שהסירוב להיכנס למו"מ עם ישראל והמתקפות משולחות הרסן נגד ישראל, לא רק שלא יקדמו את השלום, הן בוודאי גם לא יטיבו עם הפלסטינים", אמר.

נתניהו התייחס בדבריו לציון אסון התאומים ואמר: "אתמול ציינו 17 שנה למתקפת הטרור העצומה נגד העם האמריקני במגדלי התאומים בניו-יורק ובפנטגון בוושינגטון. הפעולה הזאת נעשתה על-ידי אל-קאעידה. אל-קאעידה העבירה את לפיד הטרור לדאע"ש, ובמקביל גם איראן מקדמת טרור בינלאומי", אמר והוסיף: "העולם מאותגר על ידי טרור של האיסלאם הקיצוני, שיעי קיצוני מצד אחד, בהנהגת איראן, סוני קיצוני בהנהגת דאע"ש, אבל לשניהם מטרה אחת – לחסל את חברות החופש כפי שאנחנו מכירים, לחסל את ישראל, ובסופו של דבר לחסל גם את המערב וגם אחרים".

נתניהו אמר: "הגיע הזמן שהעולם יתאחד במאבק נגד ארגוני הטרור. הוא עשה זאת בהיקף מסוים במתקפה נגד דאע"ש, אבל הוא אינו עושה זאת מול איראן. להפך, מה שאנחנו רואים זה שבשעה שאיראן שולחת חוליות טרור לאדמת אירופה, מנהיגי אירופה מתפייסים ומפייסים את איראן, באותו שבוע שחוליות הטרור אמורות לבצע את הפעולות שלהן, שאנחנו עזרנו בסיכולן. הדבר הזה אינו מתקבל על הדעת".

לדברי נתניהו: "הפייסנות מול איראן מסייעת למתקפה בלתי פוסקת על הערכים ועל הביטחון של החברות החופשיות, והגיע הזמן שממשלות המערב יצטרפו למאמץ החזק והברור של ממשל טראמפ נגד משטר הטרור בטהראן".