- רדיו קול חי - -

יכירו וידעו: מנהיגי מדינות העולם שיגרו ברכות לראש השנה

ראשי מדינות, נשיאים ומנהיגי מדינות מהעולם בירכו בימים האחרונים, ימי ראש השנה, את העם היהודי לרגל החג.

"אני נרגש לאחל לכם שנה טובה ומתוקה, ושתזכו לרבות נוספות. שתכתבו בספר החיים. אני שולח את ברכותי החמימות ביותר לאנשי העם היהודי בארצות הברית ומחוצה לה. האמונה היהודית בכפרה וזיכרון בפרק הזמן הקדוש הזה מהווה השראה לכל אזרחי אמריקה", את הברכה הזו אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך מסיבה חגיגית שערך קודם החג בבית הלבן.

שר החוץ של ממשל טראמפ, מייק פומפאו, בירך ברשת החברתית וכתב: "בראש השנה, אאחל לקהילת היהודים באמריקה ולכל חברינו היהודים ברחבי העולם, שנה טובה ומתוקה".

ברוסיה, נפגש רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ושמע ממנו דברי ברכה. "אנחנו כולנו צריכים לקחת ממך דוגמה", אמר פוטין לרב "אני מאחל לכם שמחה, בריאות, הצלחה ורווחה עבור כל משפחה – כל מה שאנשים מברכים בשנה חדשה".

ראש ממשלת בריטניה, ת'רזה מיי, כתבה: "אבקש לברך יהודי בריטניה והעולם כולו בשנה מאושרת, מלאת שלום ושגשוג. אם תחילתה של השנה העברית החדשה, ברצוני לחדש את שבועתי הבלתי מתפשרת לעמוד לצידם של אנשי הקהילה היהודית בבריטניה גם בעתיד".

שתי ברכות נוספות מפתיעות הגיעו משר החוץ האיראני ומשגרירות טורקיה בישראל. שר החוץ האיראני מוחמד זריף כתב: "אני מאחל לכל בני ארצי היהודים ולכל יהודי העולם שנה טובה מאוד, מלאה בשלום ובהרמוניה. ראש השנה שמח" ובשגרירות טורקיה בירכו: "אנו מאחלים שנה טובה לכל בני העם היהודי שחוגגים את ראש השנה".