סוגרים על הרשות: ארה"ב סוגרת את משרדי אש"ף בוושינגטון

    שלמה ריזל No Comments on סוגרים על הרשות: ארה"ב סוגרת את משרדי אש"ף בוושינגטון

    לאחר סירובם של אנשי הרשות הפלסטינית לקיים משא ומתן מול ישראל בתיווך ארה"ב הורה הממשל האמריקאי על סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון | נתניהו: "ארה"ב קיבלה את ההחלטה הנכונה" | הנציג הפלסטיני בוושינגטון: "אף מעשה לא ירתיע אותנו לדרוש מדינה שבירתה ירושלים"

    נתניהו וטראמפ צילום: אבי אוחיון, לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצחון לנתניהו: לאחר סירובם של אנשי הרשות הפלסטינית לשבת למו"מ עם ישראל בתיווך ארה"ב, עובר הממשל לעונש הבא בסל העונשים הכבדים שמכינים בארה"ב לרשות הפלסטינית. משרד החוץ האמריקני הודיע רשמית על סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון. ‏נתניהו עם צאת החג: "ארצות הברית קיבלה את ההחלטה הנכונה".

    המשלחת של אש"ף לארה"ב הגיבה על ההוראה הקשה ואמרה, כי ניתן לה חודש אחד לעזוב את ארצות הברית, זאת בהמשך להודעת ממשל טראמפ אמש לפיה הנציגות תיסגר.

    לדברי הנציג הפלסטיני בוושינגטון, חוסאם זומלוט, ההחלטה "לא תרתיע את עמו מהשאיפה לכינון מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להוראה על סגירת משרדי אש"ף: "ארה"ב קיבלה את ההחלטה הנכונה באשר לנציגות אש"ף בוושינגטון. ישראל תומכת בפעולות האמריקניות שנועדו להבהיר לפלסטינים שהסירוב למו"מ והנסיונות לתקוף את ישראל בפורומים בינ"ל לא יקדמו את השלום".

    סגן השר ח"כ מייקל אורן בתגובה על‏ החלטת הממשל האמריקאי: "אבו מאזן והפלסטינים התרגלו במשך השנים להפר הסכמים בחופשיות וללא כל השלכות. לדוגמא – הסעיף בהסכמי אוסלו האוסר עליהם לפעול להכרה במדינה פלסטינית מחוץ למשא ומתן עם ישראל".

    עוד אמר אורן: "עם סגירת הנציגות הפלסטינית בוושינגטון, הממשל האמריקאי לא משנה את כללי המשחק, אלא פשוט מחזיר אותם לאחר שנים רבות של הזנחה".

    "יש לציין שבניגוד לממשלים קודמים שתגמלו את הפלסטינים על שזנחו את המו"מ עם ישראל, הנשיא טראמפ גובה מחיר. ראינו בעבר שהענקת מתנות לפלסטינים רק מרחיקה אותם מהשיחות ועל כן, האמריקאים מענישים אותם בכדי להחזיר אותם".

    לסיום הודה אורן לממשל האמריקאי: "אני מודה לכל בכירי הממשל על עמידתם האיתנה לצד ישראל אל מול הניסיונות להחרים אותה ולערוך לה דה – לגיטימציה".



    0 תגובות