בג"ץ הכריע: היישוב הערבי יפונה

    איתי גדסי 1 Comment on בג"ץ הכריע: היישוב הערבי יפונה

    בית המשפט העליון הכריע כי היישוב הערבי חאן אל אחמר יפונה בשל אי חוקיותו | בפסק הדין כתבו השופטים: "בפסק הדין החלוט נקבע כי אין עוררין על כך שענייננו בבניה בלתי חוקית"

    חאן אל אחמר צילום: וויסם השלמן, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מספר דיונים בסוגית היישוב הערבי חאן אל אחמר, החליט היום (רביעי) בית המשפט העליון על פינוי היישוב בשל אי חוקיותו.

    בפסק הדין כתבו השופטים: "בפסק הדין החלוט נקבע כי אין עוררין על כך שענייננו בבניה בלתי חוקית. פסק הדין סקר את השתלשלות ההליכים ומצא כי כפי שלא היה מקום להתערב בעבר בהחלטה להשהות את ביצוע צווי ההריסה, כך אין מקום להתערב בהחלטה לבצע את צווי ההריסה. פסק הדין ניתן לאחר כתשע שנים של התדיינויות שבמסגרתן הוצעו ונבחנו חלופות שונות, ונאמר בו כי "מה שלא נעשה במשך תשע שנים, כנראה לא ייעשה עוד" (שם, פסקה 55). בפסק הדין ציין בית המשפט כי "אנו כבר אחרי 'הדקה ה-90'. צווי ההריסה הראשונים הוצאו כזכור עוד בשנת 2009".

    השופטים הוסיפו עוד וכתבו: "אי הותרת מצב בלתי חוקי על כנו; עקרון סופיות הדיון; הכלל כי פסקי דין יש לקיים; ודאות משפטית; תקינות פעולתה של מערכת השיפוט – כל אלה הם אינטרסים יסודיים בשיטתנו המשפטית, המתכנסים כולם לעקרון שלטון החוק. בהגשת התוכנית המפורטת בדקה ה-95 – כאילו לא נעשה דבר עד כה, וכאילו לא דחו העותרים גם את האפשרות שפתח בית משפט זה בתום ההתדיינות בסיבוב הקודם – אין כדי לגלות עילה לפתוח מחדש את פסק הדין. כפי שציינו בפתח הדברים, פסק הדין הוא נקודת המוצא ונקודת הסיום".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פס"ד כזה צריך להחיל על כל ישובי הערבים וכן פינוי של הערבים למקומות אחרים חילופיים ואני לא מתכוון לעזה להיפך אני רוצה שיהיה להם טוב לדוגמה אפשר לשלוח אותם לערב הסעודית או לאיחוד האמירויות או לדובאיי שם זה מדינות עשירות שיכולות לתת להם מה שהם רוצים כולל שווין זכויות אז קדימה בג"ץ אל תתמהמהו