ארדן: קורא לממשלה להתנגד להחלטת האוצר שתפגע בשכר השוטרים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ארדן: קורא לממשלה להתנגד להחלטת האוצר שתפגע בשכר השוטרים

    בעקבות החלטת האוצר להביא לאישור הממשלה, את ביטול תוספת השכר שנקבע למשרתים במשטרה בהחלות בית הדין. קורא השר ארדן לחברי הממשלה להתנגד להחלטה ואומר " האוצר ניפח סכומים גדולים בכוונה"

    צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון הפנים ארדן תוקף בחריפות את הצעת ההחלטה שמעלים שר האוצר ושר הביטחון בישיבת הממשלה הקרובה וקורא לשרי הממשלה להצביע נגדה: "הצעת ההחלטה מפלה בין דם לדם ופוגעת ישירות בשוטרים ובסוהרים שנמצאים כיום בחזית המאבק בטרור ומשלמים מחיר אישי כבד".

    עוד אמר ארדן: מדובר בהחלטה מביישת, שכל מטרתה לעקוף בדרך מלאכותית את החלטות בתי הדין לעבודה שהורו למשרד האוצר לשלם לעשרות אלפי המשרתים והגמלאים של משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר את תוספת השכר המגיעה להם בדין, בדיוק כפי שקיבלו משרתי הקבע בצה"ל".

    עוד הוסיף ארדן: במשך עשרות שנים קיימו ממשלות ישראל את החלטות הממשלה שקבעו שיש להשוות את שכרם של כלל המשרתים בכוחות הביטחון שלנו, בכדי להבטיח את הגעתם של משרתים איכותיים לכל גופי הביטחון ובכדי שלא תיווצר אפליה בין דם לדם.

    ההחלטה שמובאת לממשלה כעת דורסת ברגל גסה את העיקרון הזה, וזאת דווקא בתקופה שבה השוטרים (ובתוכם לוחמי מג"ב) והסוהרים מתמודדים עם מציאות ביטחונית ששמה אותם בחזית המאבק בטרור ובחיכוך בלתי פוסק עם מחבלים ורוצחים.

    השר ארדן הדגיש כי לכל השקרים שמפיץ משרד האוצר אין שום אחיזה במציאות: "כמו בצה"ל, גם במשטרה ובשב"ס אין מושג של קביעות, אין ביטחון תעסוקתי ואין יכולת להתאגדות והקמת ועד עובדים ובוודאי שהשוטרים והסוהרים אינם יכולים לנקוט בעיצומים ושביתות ואיננו רוצים שכך יהיה. ולכן החלטה שמפרה עיקרון של שוויון בשכר שנשמר עשרות שנים אינה צודקת ואינה מוסרית".

    ראוי לחזור ולהדגיש כי כל בסיסה של הצעת המחליטים הינו מלאכותי ואפילו שקרי: ההחלטה קובעת שהתוספת ששולמה מאז 2006 רק למשרתי הקבע בצה"ל הינה תוספת בגין "אי ביטחון תעסוקתי", אולם קביעה זו מנותקת לחלוטין מן המציאות ומן האמת.

    ראשית, כיוון שדו"ח לוקר קבע במפורש שמספר אנשי הקבע גדל בחדות בשנים שאחרי תשלום התוספת (מאז 2006), ומעל הכל – התוספת "אי ביטחון תעסוקתי" שולמה במשך כל השנים גם לגמלאי צה"ל  – האם גמלאי שפרש לפנסיה קיים לגביו בכלל מושג של אי ביטחון תעסוקתי וניתן לפטרו?

    האמת פשוטה: האוצר הסתיר בחוסר תום לב ובמשך שנים את הפגיעה בשכר השוטרים והסוהרים וכעת מנסה לבצע מחטף באמצעות הטעיית שרי הממשלה וניסיון להלך עליהם אימים.

    יהיה זה יום עצוב מאוד אם ההצעה תעבור ותסב נזק לארגונים ולמשרתים בהם.
    אני שוב קורא לכל חברי השרים לא להיבהל מאיומי האוצר ומהמספרים המנופחים והמומצאים שהוצמדו להחלטה ולהצביע נגדה ולא לפגוע לפני ראש השנה במצבם של 60 אלף משפחות בישראל של כוחות הביטחון.



    0 תגובות