תביעה ישראלית נגד חמאס בהאג: בוצעו פשעי מלחמה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תביעה ישראלית נגד חמאס בהאג: בוצעו פשעי מלחמה

    חקלאי הדרום בשיתוף ארגון שורת הדין יוצאים למאבק כנגד חמאס בבית הדין הבינלאומי בהאג | בתביעה שהוגשה כנגד ראשי חמאס עולה הטענה לפיה חמאס ביצע פשעי מלחמה בטרור העפיפונים האחרון

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר חודשים ארוכים של טרור עפיפונים ובלוני תבערה, המריאו הלילה חקלאים מעוטף עזה להאג, כדי להגיש לבית הדין הבינלאומי תביעה נגד בכירי ארגון הטרור חמאס בעזה. התביעה, שתוגש באמצעות ארגון 'שורת הדין', תהיה בשמם של חקלאי העוטף, יחד עם 50 אלף איש מישראל ומהעולם שהצטרפו לתביעה נגד בכירי חמאס.

    במקביל להגשת התביעה, תוצג מול בניין בית הדין הבינלאומי תערוכה מיוחדת שהוטסה להאג ובה תיעוד של נזקי טרור העפיפונים ובלוני התבערה בעוטף­­­ עזה, כל זאת על גבי טרקטורים.

    מדובר בתגובה אזרחית ראשונה לגל טרור עפיפוני ובלוני התבערה שכילה כעשרת אלפים דונם של חורש טבעי והרס את חופשת הקיץ ושגרת החיים של רבבות מתושבי עוטף עזה.

    בין החקלאים שימריאו הלילה להאג: מנהל ענף החקלאות בקיבוץ ניר עם, עופר ליברמן, קיבוץ שבו נשרפו כאלף דונם בקיץ האחרון, רפי בביאן מקיבוץ עלומים שבעוטף עזה ואדי פולונסקי מקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה. התביעה תוגש נגד בכירי ארגון הטרור חמאס, בהם סאלח אל עארורי, זאהר ג'בארין וח'אלד משעל.

    החקלאים שנפגעו מטרור העפיפונים תובעים את בכירי חמאס בגין שורת עבירות שהן הפרה בוטה של סעיפים רבים ב"אמנת רומא", בהן: הבערת שדות חקלאיים על ידי עפיפוני תבערה, תקיפת גבולות ישראל, שימוש בילדים למטרות לחימה, והן בשימוש באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי.

    "ישראל לא תשתוק. המציאות הביטחונית הקיימת, שבה שדות ויערות בישראל נשרפים בכל יום בידי פעילי ארגון טרור, היא בלתי מתקבלת על הדעת", אמרה נשיאת ארגון 'שורת הדין', עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר. "לא ייתכן שבכירי החמאס יאשימו את ישראל בפשעי מלחמה בזמן שהם משתמשים באוכלוסייה אזרחית, בדגש על ילדים, כמגן אנושי לפעולות הטרור שלהם – שמופנות פעם אחר פעם לאזרחי ישראל. ועל כן, אנו קוראים לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג למצות איתם את הדין".



    0 תגובות