אבו מאזן: נשיא ארה"ב הציע לי הקמת קונפדרציה פלסטינית-ירדנית

    מוטי סבן No Comments on אבו מאזן: נשיא ארה"ב הציע לי הקמת קונפדרציה פלסטינית-ירדנית

    במהלך מפגש עם ישראלים, היום במוקטעה ברמאללה, אבו מאזן גילה לאורחים פרטים מעניינים מ'עסקת המאה' מול ארה"ב | טראמפ מעוניין שירדן תיקח אחריות על הרשות הפלסטינית שתהיה חלק משלטון ירדני פדראלי. אבו מאזן מסרב: "אם ישראל לא בתמונה" | במהלך השיחה פלט אבו מאזן מידע חשאי: "אני נפגש פעמים רבות עם ראש השב"כ הישראלי"

    חלוקים. מלך ירדן ויו"ר הרשות הפלסטינית צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תוכנית ההתנתקות מהפלסטינים: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נפגש היום (ראשון) עם אנשי תנועת 'שלום עכשיו' וחכי"ם ישראלים שנפגשו איתו, במהלך המפגש סיפר להם אבו מאזן, כי הנשיא טראמפ הציע לו כבר הצעה שאולי תהיה כחלק מעסקת המאה, ההצעה של טראמפ: הקמת קונפדרציה פלסטינית-ירדנית,  מדובר במהלך ששטחי הרשות הפלסטינית, יהיו אוטונומים למחצה ותחת משטר פדראלי של ממלכת ירדן, אבו מאזן סירב להצעה.

    בהמשך המפגש ציין אבו מאזן, כי אין לו קשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הוא נפגש פעמים רבות, עם ראש השב"כ הישראלי. עוד הוסיף: "אנחנו מסכימים עם גורמי הביטחון הישראלים על כמעט 99 אחוז מהנושאים".

    התיאום הביטחוני ידוע, אך לא ניתן לזה אישור פומבי כל כך כמו היום, הדברים יפגעו ב'אבו מאזן' ברשות הפלסטינית, שם מאשימים אותו תדיר כסוכן של הישראליים, גם השב"כ בוודאי לא מבסוט מפליטת הפה האומללה הזו.

    עוד אמר אבו מאזן במהלך המפגש, אני בעד חזון שתי המדינות וגם בעד מדינה מפורזת ונאט"ו ישמרו על הביטחון. אבו מאזן הוסיף: "יש לי בעיה עם נתניהו, לא עם הליכוד". הוא הדגיש כי הוא "נגד יוזמת טראמפ", אך לעומת זאת גם כאן הוא נפגש עם ה-CIA.

    בהתייחסו למשבר עם אונר"א-ארה"ב, אמר: "ארצות הברית עויינת כלפי הפלסטינים". היא רוצה לחסל את אונר"א לגמרי. 70% מתושבי עזה הם פליטים. מרביתם חיים על הסיוע של אונר"א. עבאס תקף את טראמפ: עכשיו הנשיא טראמפ אומר לבטל את אונר"א ולתת סיוע הומני לתושבי עזה. "איך ייתכן שמחד מבטלים את אונר"א ומאידך מסייעים לפלסטינים בצורה הומנית?"

    יש לציין, כי תוכנית קונפדרציה פלסטיני-ירדנית, הייתה על השולחן בזמן 'הסכם מדריד' שהוביל שמעון פרס, במהלכו הציעו כי ירדן תיקח אחריות על הרשות הפלסטינית והגדה, אך ההסכם התבטל בגלל סירובו של ראש הממשלה יצחק שמיר, שלא היה בסוד העניין. בירדן רוב התושבים הם פלסטינים ולכן רבים רואים בירדן, כמדינת האם של הפלסטינים, שהיא הראוייה לקחת אחריות עליהם, מלך ירדן מסרב היום להסכם כזה.

    אבו מאזן סירב, לדבריו, אם ישראל לא תהיה חלק מההסכם הוא לא מסכים. מבחינת אבו מאזן, טוב לו הקשר וההשענות הכלכלית על ישראל, הוא לא מוכן להתנתק מכך.



    0 תגובות