ניצול הפיגוע מבקש: תנו למחבל את העונש הקשה ביותר

    איתי גדסי No Comments on ניצול הפיגוע מבקש: תנו למחבל את העונש הקשה ביותר

    אהוד הרץ ניצל מפיגוע דקירה מסוכן לפני כשלוש שנים, בצומת אריאל. במהלכו דקר המחבל את אהוד בפנים ובחזה, אהוד ניצל בנס. השבוע הרשיע בית המשפט את המחבל. היום אהוד מבקש תנו לו את העונש הקשה ביותר: "ההרשעה בניסיון לרצח נכונה ומובנת מאליה, דבר ברור הוא שמחבל טרוריסט שדוקר יהודי רוצה במותו"

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מה העונש למחבל? ביהמ"ש הצבאי בשומרון הרשיע לפני כשבוע את המחבל תאמר שוכת אחמד חדיר בניסיון לגרימת מוות בכוונה, לאחר שדקר את אהד הרץ בצומת אריאל בשומרון לפני כשלוש שנים. הפצוע בפיגוע "מבחינתי שיהיה בכלא 20 שנה, להרתיע את כל המחבלים".

    בית המשפט הצבאי בשומרון, בהרכב של אב"ד רס"ן סמזר שגוג, השופטת אבישג אגמי מרדכי והשופט סא"ל אריה לוי, הרשיע לפני כשבוע את המחבל תאמר שוכת אחמד חדיר בניסיון לרצח, לאחר שדקר את אהד הרץ בצומת אריאל בשומרון לפני כשלוש שנים ופצע אותו בחזה ובפנים.

    הפיגוע אירע לפני כשלוש שנים, כאשר הרץ, לוחם בצנחנים אשר לחם במבצע צוק איתן, עמד בטרמפיאדה בצומת אריאל. לפי כתב האישום, באותו יום החליט המחבל לבצע פיגוע דקירה "בכוונה לגרום למותו של אזרח ישראלי באמצעות סכין בעלת להב שאורכה 11 סנטימטרים". המחבל החביא את הסכין בבגדיו, והתקדם לצומת אריאל, שם הבחין בהרץ והחליט לדקור אותו למוות.

    בכתב האישום מתואר כי "הנאשם החל לרוץ לעבר אהד במטרה לבצע בו את זממו. משהגיע הנאשם בסמוך לאהד, בעט בו והפילו ארצה, ובעוד האחרון מוטל על הכביש החל הנאשם לנעוץ פעם אחר פעם את הסכין בגופו, בחזהו ובכתפו, וזאת חרף זעקותיו של אהד וניסיונותיו להגן על פניו באמצעות ידיו".

    עוד נכתב כי לאחר שהנאשם ראה שהרץ מנסה לקום על רגליו ולהיחלץ, החל להימלט מהמקום. כתוצאה ממעשיו של הנאשם הובל הרץ לבית החולים כשהוא סובל מדקירות בפלג גופו העליון, פגיעה בשורש כף יד ימין ופציעות בפנים. לפי כתב האישום "במעשיו האמורים ניסה הנאשם לגרום למותו בכוונה של אהד".

    בעקבות ההרשעה אמר אהד הרץ " החלטת בית המשפט להרשיע את המחבל שדקר אותי בניסיון לרצח צודקת ונכונה. ברור לכל שהמחבל דקר אותי על מנת להרוג. אני קורא לבית המשפט להשית עליו את העונש החמור ביותר שיש בחוק לניסיון רצח כזה".

    הרץ תיאר את ציפיותיו מגזר הדין "אם המחבל יקבל עונש קל של שנים בודדות, הדבר עלול לעודד מפגעים נוספים, אז מבחינתי שיהיה בכלא 20 שנה, להרתיע את כל המחבלים שאולי חושבים לבצע פיגוע כזה. אני מצפה ממדינת ישראל וממערכת המשפט להיות אחראיים להגן על אזרחי המדינה, ולאפשר להם לנהל את שגרת חייהם בנחת ובלי פגע".

    עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חונננו' שמלווה את הרץ מסר "ההרשעה בניסיון לרצח נכונה ומובנת מאליה, דבר ברור הוא שמחבל טרוריסט שדוקר יהודי רוצה במותו. ברוך ה' הנפגע ניצל בדרך נס מהפיגוע, אך אין בזה כדי להפחית מחומרת מעשה הטרור של המחבל. הענישה חייבת להיות ברף הגבוה של העבירה.

    אנו נמשיך ללוות נפגעי עבירה בהליך המשפטי, ויחד איתם נעשה כל מאמץ שיושתו על המחבלים עונשים כבדים ופיצויים ניכרים לנפגעי העבירה, בכדי להגביר את ההרתעה ולמנוע את הפיגועים הבאים", הוסיף בלייכר.



    0 תגובות