גפני: "עד שישופר שכר רבני ההתיישבות – אעצור את כל דיוני ועדת הכספים"

    איתי גדסי No Comments on גפני: "עד שישופר שכר רבני ההתיישבות – אעצור את כל דיוני ועדת הכספים"

    חבר הכנסת משה גפני נאם בכנס הרבנות הראשי לישראל והתייחס לנושא תקציב רבני ההתיישבות והשכונות ואמר: "בכוונתי לעצור את התקציבים עד שישפרו את שכר הרבנים" • גפני תקף את היחס הממשלתי לרבנים: "רבני ישראל הם אלו שצריכים לקבוע את סדר היום במדינה"

    גפני צילום: עזרא לנדאו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס הרבנות הראשית לישראל המתקיים בימים אלה במלון לביא שבצפון הארץ, התארח חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) ועמד על הדומיננטיות שבעיניו צריכה להוות הרבנות בסדר יומה של המדינה.

    גפני פתח במתקפה על היחס הממשלתי לרבנים ואמר: "רבני ישראל הם אלו שצריכים לקבוע את סדר היום במדינה. מתי נפגשתם עם ראש הממשלה לדבר ולקבוע את סדר היום?" תמה.

    גפני התייחס גם לנושא שכר הרבנים ואמר כי "רבני ישראל לא נדרשים להתעסק בנושאים של שכר, זהו תפקידם של חברי הכנסת, רבני ישראל צריכים להתעסק אך ורק בשמירת היהדות, הכשרות השבת וכל נושאי הדת במדינת ישראל", בשלב זה פנה גפני לרבנים והדגיש "האחריות מוטלת עליכם, רבני הערים הם אלה שצריכים להוביל את סדר היום הלאומי. נושאי הרבנות צריכים להיות בראש סדר העדיפויות, אתם תפקידכם לעלות את המודעות לנושאים הללו בארץ ישראל".

    גפני הבטיח לרבנים כי יטפל בסוגיית השכר ואמר: "בכוונתי לעצור את התקציבים ולא לדון בוועדת הכספים בנושאים השונים עד שישפרו את שכרם של רבני ההתיישבות והשכונות". לאחר מכן התייחס גם לנושא מינוי רבנים, המתרחש לעיתים רבות בעצלתיים, ואמר כי "כשרב עיר עוזב את העיר – חובה למנות מיד רב אחר לא יעלה על הדעת שישנם ערים רבים רבות שבהם לא מכהן רב עיר".

    רבני ישראל הודו לח"כ גפני על עמידתו האיתנה לימין הרבנים והרבנות הראשית והשמירה על מעמדה וכבודה.



    0 תגובות