צפו: הקול הבא מירושלים – חצי הגמר, החלק השני

    עמית דניאל 283 Comment on צפו: הקול הבא מירושלים – חצי הגמר, החלק השני

    הקול הבא מירושלים בהנחיית מנחם טוקר | צוות השופטים: אריה ברונר, עדי רן, איציק דדיה, איצי ברי, אלי קליין | שלב הדו קרב, הפרק ה-18 לצפיה ישירה

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התכנית משודרת ב"קול חי" בהפקת חברת FDD Productions LTD בניהולו של דוד פדידה, ובשיתוף פעולה עם ערוץ 'הידברות'.

    לדירוג המתמודדים בחצי הגמר – חייגו עכשיו ל-039-039-039 תיבה מס' 4 ודרגו את המתמודד האהוב עליכם.



    283 תגובות

    מיין תגובות
        1. במיחד השופט איציק דדיה!!!!!!!

          1. צודק/ת בכול מילה

            1. בס"ד
              מישהו יודע ברצינות איפה חננאל אוחנה??
              עד שהיה זמר רציני באמת בתוכנית הזו הוא עזב??!!
              וממש לא יפה שהורידו את ריבקין! הוא ממש אומן!

              משתמש אנונימי (לא מזוהה)
            2. למי ששאל – חננאל באמת עזב, ואתה ל א ב א מ ת שואל למה. נכון?!
              כי איכשהו – כל אחד שיודע מה זה מינימום של תוכנית ריאליטי סבירה -וחננאל יודע- היה בורח על הדקה. זה לא נעים להטיח דברים בפרצוף, אבל ( סורי, קול חי…) בהשוואה לקול הבא 1, התוכנית הזאת מקבלת אפס ב'סולם-התוכניות-שאפשר-איכשהו-לומר שהן-יחסית-בסדר'.
              חננאל הוא אדם אינטלגנט. (כך זה נראה, לפחות.)
              אף אחד לא היה מצפה מאדם אינטלגנט שיביך את עצמו.(ואין ספק שאני צודקת)
              ועכשיו, אפשר להוריד את סימני השאלה מהמשפט
              'עד שהיה זמר רציני באמת בתוכנית הזו הוא עזב??!!'

              וגם עכשיו, אין לאף אחד ספק שאני צודקת.

              lady.maska
      1. כפי שהבנתי עד כה ידידי, סיפורי מרגשים עד דמע. לכן החלטתי בכבודי ובעצמי לכתוב לכם סיפור קצרצר ויפה וידגים במוחש את גדולתה של התורה:
        הלן הסיפור של שרון נחשוני שעבר מוות קליני , חוויות מהעולם הבא

        שרון נחשוני היה בן 26 כזה קרה.
        למד בתיכון בישיבה המקצועית ביד בנימין.
        כשסיים את הלימודים התגייס לצה"ל ליחידה מובחרת, יחידת המסתערבים של פיקוד הדרום – יחידת שמשון. הוא נשלח לקורס קצינים בבה"ד 1, אך בעקבות תאונת דרכים קודמת שהיתה לו, לא סיים את קורס הקצינים ואת שירותו הצבאי סיים כמדריך חימוש בבה"ד 20 בצריפין.

        "התגייסתי ליחידת שמשון וסיימתי מסלול. אולצתי לעזוב את היחידה בעקבות תאונת דרכים (קודמת) שעברתי, בעת שהייתי בקורס קצינים בבה"ד 1. יצאתי לחופשה עם האופנוע שהיה לי, אופנוע סוזוקי 500 סמ"ק ובצומת בית דגן אירעה התאונה, פרקתי כתף, שתי חוליות נפגעו. הייתי מאושפז כמה שבועות בבית חולים, ואחר כך תקופה של שיקום. בגלל התאונה לא סיימתי את קורס הקצינים. את השירות הצבאי סיימתי כמדריך חימוש בבה"ד 20 בצריפין".

        כשהשתחרר שרון נחשוני מצה"ל הוא עבד בכמה מקומות עד שהתקבל לעבודה כמדריך בפנימייה בית שלמה ברחובות. "התגוררתי בפנימייה שלוש שנים שבמהלכן התחתנתי ונולד לנו ילד."

        התאונה
        ======

        "באותו יום, יום חמישי כ"א סיון תשנ"ז (26.6.97) יצאתי עם מכונית הסובארו שלי לשירות מילואים במחנה ג´וליס. נסעתי בכביש יבנה-גאליה, אחרי ארבע דקות של נסיעה, התפוצץ לי הגלגל השמאלי הקדמי, הרכב סטה אל המסלול הנגדי והתנגש בעוצמה רבה חזיתית ברכב מסחרי שבא ממול…היד שלי נתפסה בתוך ההגה, נחבטתי בכל הגוף…ואחרי כמה שניות איבדתי את ההכרה…נסעתי במהירות של 60 או 70 קמ"ש…ברגע ההתנגשות המנוע של הסובארו הגיע לתוך הספסל האחורי, הכיסאות הקדמיים נמרחו, שברתי את האגן, המנוע קפץ לי לרגליים, הכיסא שעליו ישבתי נשבר, יד שמאל שלי התרסקה כולה, שתי הרגליים נפגעו, השיניים עפו לי מהמקום, נשבר לי האף, הכבאים שחלצו אותי אספו את השיניים לכוס והביאו אותן לבית החולים, היה לי שטף דם בריאות, יצא לי דם מהפה וקיבלתי מכה חזקה בראש מהכיסא של הילד…לא נשמתי, איבדתי את ההכרה…הייתי לכוד בתוך המכונית…"

        זמן רב עמלו כוחות ההצלה לנסר את הרכב, להרים את המנוע הכבד ולחלץ את שרון, או ליתר דיון את מה שנשאר מגופו. "התאונה התרחשה ב- 07:04 ולבית החולים הגעתי ב- 08:20"…שרון חולץ והושכב על אלונקה, ריאותיו היו חסומות, הוא לא נשם, לבו לא דפק, והרופאים קבעו את מותו וכיסו את גופתו בסדין, החוקר המשטרתי שהיה במקום ומילא את הדו"ח, דיווח על מותו של איש אחד מן הנפגעים..

        המלאך הגואל
        ===========

        בפקק הגדול שנוצר במקום נתקע גם אוטובוס מס´ 212 שנסע מאשדוד לרחובות. מן האוטובוס ירד אדם צעיר שהציג את עצמו כחופש, ואולי כרופא צבאי, על הכותפות שלו היה כתוב "קצין רפואה", צוות האמבולנס שטיפל בפצועים, לא זוכר אל נכון מה הוא אמר… "…האם אנ יכול להגיש עזרה" – שאל האיש, והרופאים כיוונו אותו "…תגיש עזרה לאלה הפצועים ששוכבים כאן".

        "רגע אחד", אמר האיש מן האוטובוס, "ומה העניינים עם זה ששוכב פה מכוסה?"
        "עזוב", ענו לו, "הוא מת".

        האיש בדק את שרון ביסודיות, הוציא עט כדורי מכיסו, ובו במקום ביצע בו ניתוח שדה שנקרא "טרוקר" – שהוא ניקוז ופתיחה של הריאה, שחרור הנוזלים שהצטברו ושחרור הנשימה, הצוות הרפואי במקום שמו לב פתאום, כי אחרי 17 דקות מקביעת המוות לפתע הגופה מתחילה לחרחר ולנשום, הם נפנו אליו במהירות, המשיכו את הטיפול ופינו אותו לאמבולנס, נזהרים שלא להפיל שום דבר מכל חלקי גופו המרוסקים בדרך. ליד האלונקה צעד מישהו והחזיק חצי לסת בידו, הוא מסר אותה לצוות הרפואי שהעבירו את שרון לבית החולים.

        לאחר מכן חיפשו צוותי ההצלה במקום את הרופא הצבאי אך לא מצאו אותו. האוטובוס המשיך בינתיים בדרכו והאיש נעלם…

        החוקר המשטרתי תיקן את הדו"ח שלו וכתב:
        "אחרי 17 דקות של מוות קליני המת חזר לנשום".

        הנה אנכי שלח מלאך לפניך"(שמות כ"ג כ´)

        "…התאונה כאמור התרחשה ב- 07:04 ולבית החולים קפלן הגעתי ב- 08:20, אין לי כל מושג מה קרה בזמן הזה מאחר שלא הייתי בהכרה…סיפרו לי שקצין הרפואה שירד מהאוטובוס ניקב את הריאה השמאלית בעט כדורי, והחל לבצע בי פעולות החייאה…הוא ניקז דם מהריאות והציל את חיי…
        אנשים ראו את המדים שלו ועל הכותפות היה כתוב קצין רפואה. אין לי פרטים נוספים, אינני יודע מה היתה דרגתו, או מה היה תג היחידה שענד…הוא ירד מהאוטובוס שהגיע מכיוון הדרום, ולאחר שסיים את הטיפול בי נעלם… ניסינו לברר מי האיש?…ומדוע לא השאיר את פרטיו אצל הצוות הרפואי? אבל אין לנו תשובות…מי יודע? הייתי מאוד רוצה לפגוש את האיש הזה שהציל אותי ולהודות לו באופן אישי…אני חייב לו את חיי. כל הניסיונות לאתר אותו שערכנו עד כה לא העלו דבר…אני מבקש מכל מי שהיה עד ראייה לתאונה…לעזור לי לאתר את המלאך שהציל את חיי!!!".

        לאחר התאונה המחרידה הפך שרון לנכה 100 אחוזים. ידו השמאלית מרוסקת, שתי רגליו אינן נעות וכמעט בכל חלק מגופו צלקות.

        18 ניתוחים עבר שרון. 1.6 ק"ג ברזל הושתלו עד כה בגופו. "אני מרגיש כמו פאזל, הרופאים אומרים שהם מנסים לחבר את הלגו, אבל הם לא יודעים מתי זה ייגמר. כיום אין לי אפשרות להניע את הרגליים או את יד שמאל, אני נכה 100אחוזרים. אין לי עצמות בידיים או ברגליים. חלקי הגוף שלי מחוברים אלה לאלה באמצעות ברגים וברזלים ומדי יום אני עובר טיפולים קשים" – כך התבטא שרון בראיון שהעניק לאחד העיתונים.

        בדרך לבית החולים
        ================

        מספר גיסו של שרון, מר שחר אשבל: "בגלל חוסר זהירות וחוסר אחריות, ניתן לאשתו של שרון ולאחותו, אשתי, לראות אותו כאשר הוא הובא באמבולנס היישר מן התאונה. למעשה הבהילו אותן לבית החולים "קפלן" בידיעה ששרון נהרג בתאונה, אבל כשהגיעו לשם, הן קיבלו את הידיעה שהוא עדיין חי. כאשר הורידו אותו צוות האמבולנס מן הרכב, הן רצו לקראתו והביטו בו, את מה שהן ראו לא תוכלנה לשכוח לעולם…הדבר שאותו הן ראו על האלונקה לא היה אדם…לא היה בן אדם…כלל…לא היה גוף…לא היה צורה של אדם, הפנים שלו היו מרוסקים, הרגלים היו מעוכות, גם הידים היו חתיכת עיסה מרוטשת…
        אחרי מחזה הזוועה הזה שאותו ראו אשתי ואשתו, הוכנס שרון מיד לניתוח חירום ראשוני שארך 9 שעות".

        כאשר שרון הובא לבית החולים ואשתו ראתה את המחזה הנורא, היא הבחינה כי הוא ממלמל משהו, היא רכנה אליו ושמעה אותו אומר שוב ושוב ראיתי את סבא, וסבא דחף אותי". הדברים נשמעו תמוהים ובלתי מובנים.

        ממשיך מר שחר אשבל הגיס של שרון:
        "כאשר שרון היה בחדר הניתוח, קיבלנו אנחנו המשפחה את הידיעה המעציב מאוד, שהדודה מרים נפטרה. היא היתה חולה זמן ממושך במחלה קשה, אשה צדקנית, בעלת חסד גדולה, שכל חייה עזרה לזולת, אשת חיל אמיתית…
        לאחר הניתוח שהה שרון בחדר התאוששות במשך 4 ימים. הוא היה מגובס כולו, מכף רגל ועד ראש, רק את השפתיים יכול היה להזיז. בתחילה היתה דעתו מעורפלת מאוד, אב לאט לאט הוא התחיל להבין את אשר אמרנו לו, התחיל להכיר את האנשים ולזכור…שמנו לב שמיד עם תחילת ההתאוששות הוא ממלמל, אך בתחילה לא הבנו מה הוא אומר, שפתיו היו מפוצצות לגמרי, ודיבורו לא היה ברור. הדבר הראשון שהצלחנו להבין ממנו היה "מה עם הדודה מרים. איפוה היא? האם היא חיה או שהיא נפטרה?" ואנחנו , בעצם הרופאים שיקרנו לו ואמרנו שהדודה חיה ומרגישה טוב. אך שרון התעלם מתשובתנו וחזר שוב ושוב על השאלה, ואנחנו נאלצנו לחזור ולשקר לו. ברור היה שהעניין אמוד מטריד אותו, התקשינו להבין מדוע הוא כל כך דואג דווקא לדודה מרים…אני חשבתי לעצמי שאולי הוא כל כך מוטרד ממצבה, משום ששרון ואני ביקרנו אותה בערב האחרון לפני שהתאונה התרחשה ולכן הוא זוכר אותה ומתעניין במצבה כל כך…

        "במשך כל הזמן שהתה המשפחה כולה בבית החולים. ישבנו מחוץ לחדר, ובכל פעם הי הנכנס אליו אחד מאתנו, אך כל מי שהיה נכנס אליו יצא בהרגשה חזקה מאוד, שמעבר לפציעה הנוראה ולמצבו הפיזי הקשה, משהו נוסף התרחש, האיש כאילו השתנה, הוא לא היה אותו שרון שהכרנו אותו כל החיים.

        "ביום השני הבינה אשתו לראשונה את מה שהוא ממלמל בלי הרף, והוא אומר: "הייסורים מכפרים…הייסורים מכפרים…ה´ אני אוהב אותך…אשתו נדהמה מאוד, שרון מעולם לא דיבר ככה לפני התאונה…"

        חשוב לציין כי עד לתאונה, היה שחר הדתי יותר שבין השניים. שחר הוא זה שהקפיד תמי דעל קיום המצוות בתורה מדוקדקת, בעוד ששרון שעבד כמדריך בתיכון פנימייתי, היה שומר מסורת אך לא מדקדק כל כך. כל זה כמובן היה פעם, היום שרון הוא איש אחר…אחר לחלוטין.

        ממשיך הגיס:

        "…הדיבור ששמעה אשתו "ה´ אני אוהב אותך", היה הראשון מתוך סדרה ארוכה ומתמיהה של התרחשויות. כאשר אני נכנסתי אליו, הוא פנה אלי במפתיע ואמר: "אני מבקש ממך סליחה, שהבטחתי לך פעם לבוא ולחתום לך ערבות על המשכנתא ולא באתי…תסלח לי". הופתעתי מאוד, זה היה עניין ישן שנשמט מזמן לגמרי מזיכרוני. מה ראה פתאום שרון לבוא עכשיו ולהתנצל עליו?

        לאשתו הוא אמר למחרת – "לכי ותורידי מהקיר את תעודת ההוקרה שקיבלנו מן הישיבה ההיא ותליתי אותה על הקיר, תורידי בבקשה אותה ותשימי במגירה, במקום שלא רואים…"

        כאשר אמו נכנסה אליו, הוא מלמל מתוך יציקת הגבס שהיה נתון בה "אמא, האם היה איזה נדר שנדרתי ולא קיימתי? את זוכרת משהו כזה?"

        "כן", השיבה אמו בפליאה, "היה את העניין של הארון לבית הכנסת שאתה נדרת לתרום כאשר נפצעת בתאונה עם האופנוע לפני שש שנים, אז נדרת לתרום לבית הכנסת ארון חדש, אבל לא נתת אותו עד היום".

        "צריך…" אמר שרון…"צריך לקנות את הארון מהר".

        אלי הוא פנה כמה פעמים ושאל האם אני מכיר את הרב ב. אם שמעתי עליו משהו, השבת ישלא, והוא אמר שהוא חייב לחפש ולפגוש אדם בשם הרב ב. לא הבנתי מה בוער לו, במקביל הוא לא הפסיק כל הזמן לשאול מה עם הדודה מרים.

        באותו זמן לא ידענו שעבר עליו משהו, לא ידענו מה בדיוק קרה בזמן התאונה…לא חשבנו שהוא עבר משהו עמוק הרבה יותר מתאונה פיזית, למרות שלא ידענו להסביר את דיבוריו המוזרים. האמת היא, שלא הצלחנו להעמיק לחשוב באותם הימי. היו כל כך הרבה לחצים מסביב, החרדה לשלומו, הטיפולים והניתוחים הקשים שהיו עליו לעבור…הבאנו אליו את רבו המובהק, הרב א´, ושוב התרחש דבר שלא יכולנו להבין, הרב א´ התכופף אליו ולחש לו משהו באוזן, חברו של שרון שהביא את הרב אליו שמע את הרב שואל את שרון: "איך היה בעולם העליון?" אבל הוא חשב שאינו שומע טוב. שרון היה מעורפל מאוד באותה שעה ולא השיב.

        אחר הביט הרב בשרון, שתק דקות אחדות ולבסוף אמר בקול רם: "בעזרת ה´, אתה תקום על רגליך ותלך, שרון, רגל ימין שלך תחזור לתפקוד בצורה רגילה, רגל שמאל תישאר עם מוגבלות קלה ואתה תצלע עליה, אבל תקום על רגליך ותוכל לנוע באופן עצמאי".

        הרופאים קבעו: שרון עבר מוות קליני של 17 דקות.

        "…בוקר אחד, כמה ימים לאחר מכן, כאשר שרון כבר עבר מחדר ההתאוששות למחלקה, שהו אשתי ואשתו ליד מיטתו בזמן ביקור הרופאים. הרופאים רשמו בתיק הרפואי העבה שלו את הערותיהם והשאירו את התיק פתוח מונח על המיטה. "אולי נקרא מה כתוב כאן?" הציעה אחותו ולראשונה מאז התאונה, עיין מישהו מבני המשפחה בתיק הרפואי של שרון. כך נודע לנו, שבזמן התאונה עברה על שרון תקופת זמן שהרופאים מגדירים אותה כ"מוות קליני" במשך של שבע עשרה דקות. על תופעת המוות הקליני כבר שמענו בעבר. התחלנו לחשוד, ששרון עבר משהו רוחני חזק".

        "שרון שוחרר מבית החולים והועבר למחלקת השיקום שבבית החולים "תל השומר". אחרי שהסתיימו 18 ניתוחים. בשלב זה היתה לסתו משוקמת, אפו משוחזר ומכיל ברובו שתל תותב, בידו יש שתל מן הרגליים, וברגליים יש לו ברזלים, גם בפרק הזרוע נשתלו פלטינות והאגן השמאלי כולו שתלים משוחזרים…הוא עבר תקופה קשה מאוד והמון סבל וייסורים, אבל הרופאים הצליחו בעזרת ה´ לשחזר בחזרה את גופו – מתוך אותה עיסה מרוסקת שהורדה מן האמבולנס…

        …אחרי כמה ימים ישבנו ליד מיטתו והתחלנו לדבר על משכנתאות, דירות ותשלומים, וככה התגלגלה השיחה בענייני הבלי העולם הזה…פתאום שרון התפרץ, כאילו לא היה יכול להתאפק יותר ואמר: "תפסיקו לדבר על כל השטויות האלה!!! זה הכל הבל, כל הדיבורים האלה לא אמיתיים, לא קשורים לאמת!!! אני יודע מה היא המאת…מה הייעוד…אני ראיתי את הכל…אני הייתי בעולם האמת!!!"

        "…כך נודע לנו ששרון עבר חוויה רוחנית עמוקה. מובן שהתנפלנו עליו בשאלות וביקשנו ממנו לתאר את מה שהוא ראה. אך שרון סירב בעקשנות.
        "אני לא רוצה לדבר", הוא אמר, "…אני לא יודע איך יגיבו כשאומר את הדברים, יחשבו שאולי השתגעתי…"

        …שאלנו אותו שוב ושוב, אבל הוא סירב להשיב, האחרים עזבו אותו, אבל אני (הגיס שחר אשבל) החלטתי שאיני מוותר בשום אופן, בהזדמנות הראשונה שתהיה, אוציא משרון את כל הפרטים".

        "כאשר הגענו למחלקת השיקום בתל השומר, עיין מנהל המחלקה פרופסור ע. בתיק הרפואי, וגם פגש את שרון, את מסקנותיו הוא אמר לו ישר: "שמע, בחור צעיר, אתה נראה לי מספיק חזק כדי לשמוע את האמת כמו שהיא. אין לנו פסיכולוגים כאן, ולכן אני אומר עכשיו: אתה לא תקום על הרגליים, תשכח מזה. אתה תישאר נכה לתמיד".

        אך שרון לא נבהל. הוא זכר את דברי הרב א´. האמין בהם ואפילו סיפר אותם לרופא. הרופא התרגז ואמר, שמילים כאשר הן חסרות אחריות, ואין לומר אותם לחולה חשוך תקווה.

        אחרי חודשיים, כאשר דברי הרב התקיימו במלואם, ביקש הרופא מבני המשפחה את הטלפןו של הרב א´, "שרון הוא נס רפואי, אבל מה שמדהים אותי יותר, זה שהרב ידע על כך מראש".

        "בכל לילה קיימנו תורנות בינינו, מי ישהה לידו. המשפחה הקיפה את שרון, לא עזבה אותו לבד ותמכה בו כל הזמן, וברוך ה´ ראינו כמה שהתמיכה הזו משפרת כל הזמן את מצבו".

        לילה אחד, שבועיים בערך לאחר ששרון הסגיר את העובדה שהוא היה בעולם האמת, נשארנו לידו אשתי ואני (הגיס שחר אשבל). אחרוני המבקרים עזבו ושקט השתרר מסביב. הרגשתי מעין החלטה בתוכי ואמרתי לשרון "שמע, שרון, הלילה אתה מספר לי את הכל אני לא מוותר לך, עברת משהו חשוב מאוד שיש לו משמעות רוחנית חזקה. אתה חייב לגלות לי כדי שאנשים ישמעו ויתחזקו ביראת שמים".

        בתחילה הוא סירב "…אני לא יודע איך יגיבו, אולי יחשבו שאני לא שפוי".
        "אנחנו יודעים בוודאות שאתה שפוי", אמרתי לו, "ולא תוכל לסרב לי יותר. תספר לי הכל, כדי להביא בזה תועלת רוחנית".

        ראיתי על פניו שהוא מתחיל להסכים ואמרתי בבהילות לאשתי "מוכרחים להשיג טייפ ולהקליט אותו!" רצנו בכל המחלקות, השעה היתה מאוחרת וחולים רבים ישנו, למרות חיפושינו לא מצאנו טייפ, בלית ברירה ישבתי עם עט ודף ורשמתי הכל בצורה מאוד קפדנית, מילה במילה, כפי ששרון אמר.

        התיאור היה קשה לו מאוד, הוא נראה כאילו הוא חוזר וחווה מחדש את מה שעבר עליו, כאשר הוא תיאר את "הקול הרע" שהוא שמע בעולם האמת – הוא נלפת מרוב פחד ואימה, כאשר הוא תיאר את בגדיו – הוא התכווץ מרוב בושה…לפעמים הוא רעד, עיניו נפקחו והוא רואה שוב את הדברים שאנו לא ראינו. היו רגעים שנאלצנו להשקות אותו ולהרגיע אותו…היו רגעים שמרוב התרגשות הוא לא יכל להמשיך ולדבר, גם אלמלא האמנו לו מראש ואלמלא כל הסימנים המופלאים שהתגשמו במציאות, היה מראהו בלבד משכנע אותנו באמיתות התיאור, שום אדם בעולם אינו יכול לביים דבר כזה.

        כתבתי הכל במהירות, משתדל לא להחמיץ שום דבר – שום פרט".

        האולם הגדול בבית דין של מעלה
        ============================

        "…לאחר התאונה, כנראה תוך פרק הזמן של השבע עשרה דקות שבהן שרון הוגדר כמת קליני, ראה שרון את עצמו נכנס לתוך אולם גדול, אולם גדול חסר מימדים, חסר קצוות, ובו הרבה ספסלים ואנשים רבים מאוד…

        האנשים כולם היו מאוד שמחים, הם הקרינו כלפי שרון חום ואהבה, כולם כבר נפטרו מעולם הזה, שרון ראה אותם בשלמות, ממש כפי שהם נראו בעת היותם בחיים. הוא זוכר שראה את הסבתא שלו, עומדת בצד האולם ומסתכלת עליו, הוא תיאר את לבושה, את בגדיה, את מראה המטפחת הכסופה שלה…

        …האולם היה מלא באנשים ולא היה לו קצה. הוא עבר ביניהם, הרגיש את עצמו כמו חתן המגיע לחופה. כולם התייחסו אליו, כאילו חיכו לו, חייכו אליו ושמחו בו. שרון הזכיר הרבה אנשים שהוא ראה. הוא תיאר במדויק את מראה הסבא שלי (של הגיס שחר אשבל), למרות שמעולם…מעולם הוא לא ראה אותו בעת חייו. הוא אמר לי "עברתי מטר ליד הסבא שלך" בדרכו הוא שמע קול שכאילו הנחה אותו ואמר לו: "זה פלוני, זה אלמוני", "הראייה שם היא שונה לגמרי, היא איננה מוגבלת…אתה רואה הכל…לכל הצדדים…בלי שום הגבלה".

        שרון ידע לתאר את המראה של אנשים שנפטרו לפני שהוא נולד. אנשים שחיו בשכונה שלנו בנס ציונה שרק הורינו הכירו אותם.

        הוא הזכיר שמות רבים, ואני כתבתי אותם. אחר כך ביררנו מי הם היו…חלקם נפטרו לאחרונה וחלקם נפטרו לפני שנים רבות, כשהורינו היו ילדים.

        שרון חיפש את סבו, הסבא היה צדיק גמור, בעל עשיית חסד גדול כל חייו. אישיות מיוחדת במינה, אישיות מוכרת בכל נס ציונה. ראש המשפחה, כולם היו קשורים אליו מאוד.

        …שרון רצה לפגוש אתו, אבל הוא לא ראה אותו, אבל הוא פגש את אחיו של סבו רבי שלום שהיה גם הוא צדיק גמור. "איפה סבא?" שאל שרון אותו, "…אני רוצה לפגוש אותו…".

        "סבא הלך עם אחיו לדבר עליך" – השיב רבי שלום, והתכוון לאחיו הנוסף. הם היו שלושה אחים.

        …ואז שרון מרגיש שהוא מתקדם למרכז האולם לכיוון הבמה שעמדה ממול. כאשר כל האנשים שהיו בדרך התעניינו בו מאוד ושמחו עימו, אבל בעוד שהם לבשו כולם בגדים יפים מאוד מאוד, לבש שרון בגדים מלוכלכים בדם והוא התבייש מפניהם. הוא לא לבש את המדים שהיו לו בשעת התאונה, אלא בגדים רגילים, מלוכלכים ומביכים מאוד. שרון תיאר כי חש בושה נוראה, כולם הביטו בו והיו נקיים ורק הוא היה מלוכלך ומוכתם כולו. כשהגיע לבמה, הרגיש שהיא מסתירה את בגדיו וקצת רווח לו".

        "…לפניו היה אור גדול מאוד, מסנוור, שרון לא היה יכול להרים את הראש ולהביט בו, ושני אורות קטנים יותר משני הצדדים, אחד מהם היה "הקול הרע", שההיזכרות בו גורמת לשרון לרעוד, והשני היה "הקול הטוב", ליד האורות ראה שרון ארבעה רבנים חשובים שכולם עדיין חיים כאן בעולם הזה (עד מאה ועשרים שנים). אחד מהם היה הרב ב´, שאותו לא ראה שרון מעולם, ורק לאחר שהתעורר החל, כזכור, לשאול על אודותיו ולברר מיהו.

        בתחילה המה האולם קולות של דיבור, אך בבת אחת הושלכה דממה מוחלטת…ואז שמע שרון קולות בוקעים מתוך האורות… "הקול הרע" אמר, "או אתה, או הדודה מרים, אחד מכם נשאר כאן". בתחילה לא הבין שרון מה פתאום מדברים על הדודה מרים, איך היא נכנסה לכאן. אבל לפתע הוא הבחין בה, נמצאת לידו. על הבמה, היא ראתה באותה צורה שבה הוא ראה אותה כאשר ביקרנו אצלה שנינו בלילה הקודם – חלושה, חולה מאוד, כחושה, לבושה בחלוק שבו שכבה במיטת חוליה.

        ואז שרון הבין מבלי שאמרו לו, שזה יום קשה למשפחה, ואחד מהם חייב להישאר בעולם האמת. הוא קפץ מיד ואמר: "אני מוכן להישאר".

        אבל "הקול הטוב" התחיל לדבר ואמר, שבעצם שניהם, גם שרון וגם הדודה, הם נשמות כוללות, נשמות כוללות הן נשמות אחראיות, דואגות, מסורות למשפחה, כפי שהסבא היה – לגמול חסדים כמוהו, לחתן יתומים ואלמנות, לעזור לזולת. ואם לא, הוא יישאר, ותרד נשמה חדשה לעולם בתוך תינוק שייוולד במשפחה, הנשמה החדשה תמשיך את מעשי הסבא, כי השושלת צריכה להימשך.

        מנקודה זו, אמר שרון, הוא לא ראה יותר את הדודה לידו. רק הבחין שממרחק עומדת גם היא למשפט בסיטואציה זהה לזו שלו. הוא התאמץ לשמוע את מה שאומרים לה, אך הוא לא הצליח. כאן, בשלב זה הוא נפרד ממנה ולא ראה אותה יותר.

        …ואז שרון שמע את "הקול הרע" אומר: "אחרי ששמענו מה שאמר הקול הטוב, כעת צריך לבדוק את הדברים".

        …ואז פתאום שרון מרגיש איך שכל התמונות עוברות בתוך ראשו – לא יודע להסביר איך, לא כמו וידאו או משהו דומה. פשוט כל התמונות עוברות לך בראש, מיום שנולדת ועד היום האחרון שחיית. זה קורה במהירות מדהימה, אפילו לא מאית של שניה, מן ההתחלה ועד הסוף, כמו על סרט נע אתה רואה את כל מה שקרה מהילדות עד בגרות – רואים הכל. הוא ראה את עצמו כתינוק, איך שהוא היה לבוש במסיבת הסידור, את סוג העגלה שהיתה לו כתינוק, את המריבות בבית הספר, את המריבות עם ההורים. בתוך התמונות הוא חש בעיקר בדברים הרעים שעשה במשך חייו. את הדברים הטובים מנה אחר כך הסניגור בנפרד. הוא ראה דברים הקשורים עם שנאה שבלב, כיבוד הורים, לשון הרע, גזל, גאווה, צניעות ועוד.

        אחרי שהסרט הסתיים, התחילו לנתח את מה שראו בו.

        חשוב להדגיש שכל המשפט נערך לעיני כל יושבי האולם. כולם שמעו הכל, כולם ראו וידעו הכל!!!

        "…ואז שאלו את שרון קודם כל שלוש שאלות, שעליהן היתה לו אפשרות להשיב בעצמו, אחר כך נלקח ממנו קולו ולא היתה לו עוד אפשרות לענות. שרון ידע והבין שבין כך יודעים עליו הכל, ואין לו מה לומר, וכל דבר שרוצה היה לומר להגנתו, אמר בשבילו "הקול הטוב".

        השאלה הראשונה שהוא נשאל היתה: – "האם נשאת ונתת באמונה?"

        ואז "הקול הרע" בקע ואמר לו: – "אתה לא עשית את מלאכתך נאמנה, אלא רק בשביל הרווח. לא השקעת מספיק בתלמידים, לא השתדלת להחזיר את התלמידים בתשובה. עבדת בשביל הכסף כי אתה אוהב כסף!!!"

        השאלה השנייה היתה: – "האם קבעת עתים לתורה?"
        שרון השיב: כן

        את השאלה השלישית – "האם ציפית לישועה?", שרון אפילו לא הבין. כאשר הוא סיפר לי על כך, הוא שאל אותי, "מה השאלה הזאת? למה מתכוונים בה?"

        המשפט
        =====

        "בשלב זה נלקח ממנו קולו, והתחילו לשפוט אותו, הנושא הראשון שהועלה, היה הכוונות בתפילות.

        "הקול הרע" – אמר לו שהוא לא כיוון בשם השם, ושהיה עליו לכוון בשם ה-ו-י-ה את כוונת: – "היה הווה ויהיה", ובשם אדנות את כוונת: – "אדון הכל", הסבירו לו, שאת הכוונות האלה חייבים לכוון בכל פעם שמזכירים את שם השם, לא רק בעת אמירת קריאת שמע, אלא גם בעת אמירת ברכות "פשוטות". לפני אכילת פרי ואחריו, בתוך פסוקים, בכל פעם שמוציאים מן הפה את שם השם – חייבים לכוון כראוי.

        דיברו עם שרון על ענייני לשון הרע. "כאן בעולם הזה אי אפשר לדעת ולהבין כמה חמור הוא העניין של לשון הרע – בשמים" – אומר שרון. "הקול הרע" הוכיח לשרון שהוא אהב לשמוע לשון הרע בחייו, שהוא ממש חיפש לשמוע לשון הרע….והסניגור…שתק…!!!

        לאחר מכן עברו עם שרון לעניין השנאה שבלב. היה בחור אחד שעבד יחד עם שרון בישיבה, והם, כמו שאומרים לא הסתדרו כל כך טוב ביניהם, ועל כך שאלו את שרון – "למה אתה שונא אותו ומקנא בו, אתה חייב לרצות ולפצות אותו. תגיד לו שאתה מתנצל, הוא לא עשה לך שום דבר רע אתה פשוט מחפש איך לריב אתו, ואתה תשלם על הכל!"

        ואכן כבר בתקופת השיקום, פגש שרון את הבחור הזה, התנצל בפניו והתפייס אתו.

        ואז "הקול הרע" אמר – "אתה נודר נדרים ולא מקיים אותם. נדרת נדר לבית הכנסת ולא קיימת אותו!"

        משם עברו עם שרון לנושא של כיבוד הורים. "הקול הרע" אמר – "לא כיבדת מספיק את ההורים שלך. אתה חשבת שיותר לא תצטרך אותם, חשבת שתברח מהמשפחה…" (מדובר, מסביר הגיס, על ויכוחים שהיו לפני החתונה כאשר שרון התכוון להינשא ולהתנתק מעט מן המשפחה), אנחנו נוכיח לך שכעת אתה תצטרך אותם ותזדקק להם!"

        הזכירו לשרון נושאים הקשורים בטהרת המשפחה, ואז "הקול הטוב" אמר שהוא כבר תיקן חלק מהעניין על ידי תיקון שעשה לו רבו וההוראות שנתן לו לעתיד.

        מכאן עברו לדבר עם שרון על נושא גזל. "הקול הרע" אמר – "אתה גנבת מסבתא שלך שיחות טלפון מבלי לקבל ממנה רשות! אתה צריך לשלם עבור השיחות האלה. גנבת את הסבתא שלך!" שרון ראה את עצמו בבהירות כשהוא מתקשר מבית הסבתא לתומו, בלי לבקש רשות קודם. המשיכו להעלות בפניו את נושא השנאה שבלב, כי הוא העמיד פנים, חייך אל האנשים, ואילו בתוך לבו הוא כעס עליהם.

        "…ואז התחיל "הקול הטוב" לסנגר על שרון ואמר – …שרון תורם מכספו להחזקת ישיבות וזו מצווה גדולה מאוד". "כן, עונה "הקול הרע", הוא אומנם עושה דברים, אך הוא מתגאה בזה, במה שהוא עושה". והוא מטיח בשרון – "למה תלית את תעודת ההוקרה שקיבלת, על הקיר בביתך?"…והסניגור…שתק…

        בדיקת המצוות בבית דין של מעלה
        =============================

        "…וכאן מתחיל השלב של בדיקת המצוות, לכל מצווה ומצווה ששרון עשה בחייו, התייחסו, בדקו אותה, בחנו אותה, שקלו אותה, חקרו אותה, עיינו בה, כולל המצוות הכי "קטנות"…

        אוי…כמה…כמה שמח שרון באותם רגעים נוראיים כשהוא עמד בפני בית דין של מעלה, על כל מטר ומטר שהוא הלך בעולם הזה עם הטלית קטן שלו, עם אותם "ארבע כנפות" שהוא הקפיד ללבוש אותם כל חייו מתחת לחולצתו… "אי אפשר לתאר כמה גדולה היא מצוות הציצות!!!…"אי אפשר לתאר כמה היא עוזרת שם…שם…למעלה…כמה שהיא עזרה לי שם באותם רגעי אימת הדין הנושא" – אומר שרון.

        …לכל מצווה ומצווה יש שכר רוחני עצום. גם למצוות "שנראות" לנו כאן בעולם הזה "כקטנות", "כפעוטות" – יש שכר עצום שלא ניתן להבינו בעת חיינו כאן.

        …הכל עולה, הכל מובא לפני האדם…לא שוכחים שום דבר…לא מתעלמים משום דבר, שרון הרגיש בחוש שיש דברים הנחשבים כאן "לדברים קטנים"…שהם יקרים יותר מיהלומים…והם מתגלגלים בדרך, צריך רק להרים אותם כדי שיהיה אותם…

        …"והקול הטוב" ממשיך ומונה את הדברים הטובים ששרון עשה בחייו. כאן, מעיד הגיס מר שחר אשבל, סירב שרון לספר, אך לאחר הפצרות רבות, הסכים שרון לספר בקצרה את הדברים, כדי שהוא לא יגיע לגאווה. הזכירו כיצד שרון היה מכבד את השבת, ומתאמץ מאוד לענג אותה בכל דבר שיכול, לפי הדרכת רבו, הרב א´, הזכירו לזכותו את נושא כבוד האישה שהוא מקפיד בה, את מאמציו בעניין מצוות שמחת חתן וכלה, ודברים נוספים…

        העדים בבית דין של מעלה
        ======================

        "…ואז הובאו עדים להעיד לטובת שרון. הרבנים התערבו במשפט לטובתו…"

        "אנשים לא יודעים מה כוחם וגדלותם של הצדיקים", מתרגש שרון…"הם יכולים להמליץ עלינו שם יושר וטוב…גם הצדיקים שעדיין חיים בעולם הזה, בינתיים הם מעורבים בנעשה בעולמות העליונים…אנשים צריכים לדעת את גדלותם של הצדיקים!!!"

        "…אתה זוכר איך נסענו שנינו, אתה ואני להגרלה שנערכה בבני ברק לטובת ישיבתו של הרב ט´?" שאל שרון את שחר גיסו במהלך סיפור הדברים. זכרתי את המקרה – אומר שחר. זה היה לפני כשש שנים וכבר שכחתי מהעניין כמעט לגמרי. שרון ואני נסענו להגרלה שנערכה לטובת ישיבה אחת בבני ברק. פתאום, בלא שהודיעו על כך מראש, הודיעו שאחד מגדולי הרבנים הגיע גם הוא לטקס. מובן שמיד הצטופפו רבים סביבו כדי לקבל ממנו ברכה, ואז אמרו ברמקול, שמי שיתרום סכום של כסף, יזכה לקבל בקבוק יין שהצדיק בירך עליו. אני זוכר ששרון קפץ ראשון, שילם את הכסף וקיבלת את הבקבוק הראשון מהרב.

        "תאר לך" – אמר לי שרון, הרב הגדול הזה בעצמו (זהו רב מפורסם מאוד שחי עדיין עד מאה ועשרים) בא לשם והעיד לטובתי, וסיפר שתרמתי במקום זה, סכום גדול זה לטובת הישיבה.

        היה עוד מישהו שהעיד לטובת שרון, מקבץ נדבות שפעם בא לבקש נדבה. ברשותו של שרון היה סכום מסוים של כסף שהוא תכנן להשתמש בו למטרה אחרת. כאשר בא מקבץ הנדבות הוא נתן לו את הכסף.

        לאחר מכן נשמע באולם קולה של אשה שחיה עדיין. אשה אלמנה, קרובת משפחה רחוקה, שהעידה על מעשה החסד ששרון עשה איתה, כאשר שרון סיפר לי על כך לא ידעתי במה מדובר, הוא עשה את המעשה בהצנע, ואיש במשפחה לא ידע.

        "…אין לי ספק" – אומר שרון – "שקולה של האשה ותיאור מעשי החסד הוא הדבר שהכריע את הכף לצד זכות והעביר את ההחלטה שאחזור לחיים – זה הדבר שהיטה את המאזניים".

        בשלב זה נשאלו הקטיגור והסניגור אם יש להם מה להוסיף? והם השיבו בשלילה.

        שרון מרגיש פחד נוראי…פחד איום ונורא, למרות שתחושתו באותה שעה היתה טובה מאוד, הוא לא חש שוב כאב, שום הגבלה, רק שחרור מוחלט, אך מתח נורא השתלט עליו…מה יהיה הלאה? מה הולך להתרחש עכשיו? מה יקרה עתה? הוא מרגיש כי הוא עומד לפני הרגע הגדול…הגדול מכל…אוי רבונו של עולם…איזה פחד…איזה מורא…איזו אימה…והנה יום הדין…יום הדין הגדול והנורא…

        "…ואז דיבר השופט…קול חזק ואדיר שבקע מהאור הגדול המסנוור…השופט שאל בקול מהדהד, שממש חדר ונכנס לתוך כל העצמות…האם אתה מקבל על עצמך את הדברים שצריך לעשות?"

        הוא פירט שלושה דברים מסוימים ,ששרון מסרב לחזור עליהם. שרון השיב שהוא מתחייב על דבר אחד, ובקשר לשני הדברים האחרים הוא מבטיח להשתדל.

        שאלו את שרון האם הוא רוצה לרדת לעולם הזה בגוף שלו או בגוף אחר, ושרון בחר לחזור בגופו שלו.

        השופט אמר – "אתה תרד ותלך עם הייעוד שלך לתקן כל מה שצריך, דע לך שאתה עומד לסבול מאוד, אבל הייסורים מכפרים ואתה צריך להודות עליהם, להודות על הייסורים".

        הסבירו לשרון שהכל השגחה, שלכל דבר בעולם יש סיבה, אפילו נייר אינו עף ממקום למקום בלי סיבה.

        הסבירו לו שלכל פגיעה יש סיבה. "כל מקום שנפגע לי בגוף יש לו סיבה וכוונה מיוחדת ואני יודע אותם", אמר שרון בהדגשה מיוחדת, אבל סירב לפרט ולהסביר.

        יש מנהיג לבירה, יש מי שמנהל את העולם, אמרו לו, לא אתה מנהל את העולם, עליך לדעת זאת, אמרו לו שעליו להרבות בחסד ולשמור על המשפחה.

        ממש ברגע האחרון לפני תום המשפט, הזכירו פתאום, שיש זוג בנס ציונה שעומד להתגרש בימים אלה והדבר הזה גורם לצער גדול מאוד בשמים.

        "למה הם אמרו לי את זה?" שאל אותי שרון בסוף השיחזור. "מה זה קשור אלי?"

        שאלתי אותו מי הם בני הזוג. בתחילה הוא סירב לומר, רק אמר שהוא מנסה כל הזמן להבין למה אומרים לו זאת? מה קשור העניין למשפט שלו. חשבתי, שאולי סיפרו לו על כך למעלה כי יש משהו שהוא יכול לעשות עבורם, אולי ללכת לדבר איתם.

        הפצרתי בו שיאמר לי מי הם, ושרון אמר: "זהו רפי א´. הספר המפורסם ואשתו".

        היכרנו אותם באופן קלוש מהשכונה, הם היו זוג ידוע, "מתוקשר", וכולם ידעו שהם חיים יפה מאוד ביחד. הצעתי לשרון שאני אלך לדבר איתם אבל שרון סירב, אולי זה יגרום לקלקול, אולי הוא טועה, אולי אין שום דבר ביניהם ואנו נגרום להם נזק. קיבלתי את דבריו ולא אמרתי על כך מילה לאיש.

        חודש וחצי לאחר מכן, שבמהלכם ניסיתי לבדוק מה קורה עם רפי ואשתו, וכולם אמרו לי שהכל בסדר, התארחתי אצל הורי אשתי, הוריו של שרון, ופתאום ראיתי את חמותו של רפי רצה אחרי בנו הקטן, הילד קרא…"אני רוצה ללכת לאבא!" "אני רוצה ללכת לאבא!" ואני, שהלכתי לאותו כיוון, הצעתי לקחת את הילד לביתו. הסבתא סירבה, "יש בעיה ביניהם" היא אמרה. "הילד לא יכול ללכת עכשיו לאבא שלו".

        עכשו ידעתי שאכן המסר ששרון קיבל, היה מדויק למרות הכל.

        שיניתי את כיוון ההליכה והלכתי ישר לביתו של רפי. דפקתי אצלו וכאשר פתח לי את הדלת נכנסתי פנימה, למרות שהיתה בינינו רק היכרות קלושה. שאלתי אותו "רפי מה העניינים בינך לבין אשתך?"

        הוא חייך כאילו כלום, ואמר "הכל בסדר. אין שום בעיה".

        אמרתי לו, "אני לא יודע מה זה הכל בסדר? אבל עובדה שקיבלנו מסר מסוים לגביך".

        סיפרתי לו במה הדברים אמורים והוא הזדעזע מאוד. הוא ביקש לפגוש את שרון, ובא לבקרו מיד באותו מוצאי שבת.

        היתה זו פגישה מרגשת מאוד, כאשר שרון ורפי בדקו את התאריכים, התברר כי באותו יום שבו עמד שרון בפני בית דין של מעלה ונשפט, אשתו של רפי לקחה את חפציה, עזבה את הבית, והלכה לבלי שוב.

        הסכסוך והמריבה ביניהם היו על רקע התקרבותו של רפי ליהדות, דבר שאשתו לא הסכימה ללכת עימו בדרכו החדשה, בשום אופן.

        ניסינו להתערב, שרון ואני בעניין שלום הבית ביניהם, אבל היה כבר מאוחר מדי, העניינים יצאו מכלל שליטה והתגלגלו למשפטים וכדומה.

        אולי, אם היינו מספרים להם, לשניהם, מה בדיוק ראה שרון ביום שבו הוא סיפר לי על כך, מי יודע אולי היינו מצליחים להציל אותם מפירוד.

        בגילוי זה אודות בני הזוג א´ מנס ציונה, הסתיים משפטו של שרון. שרון הסתובב…והתחיל לרוץ מהאולם בפאניקה…הוא הרגיש בושה איומה, גם בשל בגדיו המלוכלכים וגם בשל החשיפה האיומה שהוא עבר לפני כולם.

        הסבתא שלו רדפה אחריו, היא היתה האדם היחיד שנשאר באולם. בדרכו חזרה הצליח שרון, תוך כדי מנוסה, להבחין בעוד כמה רבנים שנפטרו לאחרונה, ובאנשים רבים אחרים שהוא לא הצליח לזהות, ושוב הוא חש איך שכולם מתעניינים בו, כאילו הם קשורים אליו בקשר עמוק, כולם הקרינו אליו המון אהבה וחום.

        כאשר הוא יצא מן האולם – המשיכה הסבתא לרדוף אחריו, כאילו דאגה לוודא שהוא אכן עוזב את עולם האמת.

        ייתכן שגם הסבא היה שם באותו זמן – אם לשפוט לפי מה ששמעה אשתו של שרון – כאשר הוא הורד מן האמבולנס, אבל שרון עצמו אינו זוכר את הסבא.

        "…ואז נעלמה הסבתא…נעלם האולם…ושרון ראה את עצמו מעל לאמבולנס..הוא ראה את גופתו בפנים…ואת הרופאים המטפלים בו…ידע לתאר בדיוק מי טיפל בו, כאשר הוא חזר והתחיל לנשום – בזמן שלפי כל הדיווחים הרפואיים הוא היה מחוסר הכרה לחלוטין…הוא תיאר איך נראה המקום…ופתאום הוא הפסיק לראות והתעורר בתוך גופו, כאשר האמבולנס יצא לדרך.

        גם בלילה ההוא, בלילה המדהים שבו סיפר לי שרון את הכל…בעצם…כמעט את הכל…עדיין המשכתי להסתיר ממנו את האמת על הדודה מרים שנפטרה, רק לאחר כמה שבועות הודיתי בפניו שהיא אכן נפטרה בזמן שהוא נותח…"ידעתי", "ידעתי", אמר שרון…"כל הזמן לא הבנתי איך אתם אומרים שהיא חיה. חשבתי לעצמי, אם הדודה עדיין חיה ובסוף אף אחד מאיתנו לא נשאר שם בעולם העליון, אולי הכל לא היה אמיתי…"

        שנה חלפה מאז התאונה המחרידה, שרון ידע סבל רב וייסורים רבים, 18 ניתוחים אורתופדיים מהקשים והמסובכים ביותר, מאות טיפולים כואבים ואלפי גלולות היו מנת חלקו. היום הוא מלך ברוך השם שוב על שתי רגליו, ממש כפי שהבטיח לו רבו, ברגל שמאל הוא צולע מעט, ביד אחת הוא מוגבל. "שרון איננו מי שהיה", אומרים עליו כל בני המשפחה, אנחנו נמצאים סביבו, מסתכלים עליו ולומדים, לומדים ממנו הרבה…הרבה מאוד…הוא מעביר את המסר לאחרים…

        "…ברוך ה´ שזכינו…ברוך ה´ שזיכיתי… אוי רבונו של עולם…אני מודה לך…אני מודה לך מכל הלב", אומר שרון.

        1. מה נסגר?
          ההודעה הזאת כול כך קצרה שכול מי שרואה אותה מתחיל לקרוא….
          תתחיל לקצרררררררררררררררררררררררררררררררר

    1. 282

      שלום קוראים לי אוהד מושקוביץ כן כן! אותו שם של הזמר ברצוני לכתוב חלק מהשכלתי במוזיקה ויש לי הרבה השכלה. הילד החמוד איל אביב עם הקול הכל כך מרגש , שפשוט התחלתי לדמוע ממנו. י"ח בוסקילה, עם הלוק החינני והקול המפעים משאיר לי טעימות מהזמר הסופר-ענק יניב בן משיח. עמיחי סובר זמר העל מראה כמה חשוב זה לשמח את כלל ישראל, ומה עוד שיש לו קול מצוין. אפרים חן יש בו חן שככל שידוע לי עליו הוא חי את המוזיקה ממש בכל גופו, ותמוה לי מאד למה הבחור החמוד והמתוק הזה לא עלה לגמר. ובזאת אני רוצה להודות עוד פעם מקרב לב לאף. די. די. פרודוקשנס.

        1. מבחינה פילוסופית כמובן אין שום הסבר מדעי מוכך לכל אשר נאמר מפי. אך אבוי, לא נורא. "תמיד אפשר לתקן!" (שמות ג, ז.)

      1. כפי שהבנתי עד כה, הסכלתך גבוה ביותר, וצרוף המקרים המוזר הזה, עורר בי חשד שמא אתה באמת אדון אוהד מושבקיץ. אה סליחה מושקוביץ. דעתך על הזמרים עוררה בי ניצוץ קטן בלבי הקט. אשר לא יכולתי מלהפסיק לבכות וליבב. כלכך.. אה סליחה כל – כך התרגשתי איך התיחחסת ברצינות ובהאבה.. אה סליחה, אהבה. לילד "המתוק מדבש" (בראשית א, כד.) איל אביב. אכן כפי שאמר כבודו, הוא עלול, הא… מסוגל להגיע לדרגה גבוהה ביותר (מבחינה פילוסופית כמובן) בעולם השירה והזמרה. כן כן. הוא מסוגל, תאמין או לא. תחוב.. אה סליחה… תחשוב או לא, אבל הוא יגיע גבוה גבוה גבוה במרומים בעולם הזמרה והשירה (כפי שכבר שנאמר).
        ולסיום סיפור:
        היה היה מלך גדול ועשיר . ולמלך היה בן יחיד .
        המלך מאד אהב את בנו . כל מחשבותיו היו נתונות רק לו .
        " איך אוכל לשמח את בני היקר ?" חשב המלך כל הזמן , " כיצד יגדל ויהיה מאושר ? מה לעשות כדי שלא ידע צער ?"
        הנסיך היה מוקף במשרתים זריזים , שלמלא את רצונו אצים רצים .
        לא נמנע ממנו כל טוב שבעולם , ממתקים ומשחקים , טיולים ונסיעות .
        קוראים יקרים ! אתם בטח חושבים שהנסיך היה הילד המאושר ביותר העולם .
        אך האמת היא הפוכה ! הנסיך תמיד היה לא מרוצה . הוא כל הזמן הרגיש שלא נותנים לו מספיק .
        אביו המלך היה אובד עיצות .
        יום אחד , חשב המלך על רעיון נפלא , כיצד יוכל לשמח את בנו היקר .
        רק לפני כמה שבועות הגיע לארמון המלך אומן נפלא , היודע לארוג קישוטים נפלאים על בדים ובגדים .
        המלך החליט לבקש ממנו לתפור לבנו , הנסיך מעיל רקום , מעשה אומן , שאין כמוהו בכל העולם .
        האומן החל במלאכתו . אכן לאחר חודשים של עבודה מאומצת , הוא הגיש למלך את המעיל הנפלא .
        המלך לא יכל לעצור את קריאת ההתפעלות , כשהוא ראה את המעיל .
        " איזה מעיל נפלא !" קרא המלך . הוא הודה לאמן ושילם לו שכר רב .
        קרא המלך לבנו היקר ואמר לו :
        " בני חביבי ! החלטתי לתת לך מתנה מיוחדת מאד ! מתנה השווה הון רב ! גש אלי ותקבל את המתנה מידי ."
        הנסיך קרב למלך במבט חתום .
        והמלך הוציא מחבילה ארוזה את המעיל הנפלא . חוטי הכסף והזהב נצצו לאור קרני השמש , וכל המשרתים הנוכחים בחדר אל יכלו להסיר את עינייהם מהמעיל הנפלא .
        היחיד שנשאר אדיש לגמרי , היה הנסיך .
        " אפילו תודה , לא תאמר לאביך ?" שאל המלך מאוכזב , הוא כה חיכה לראות חיוך של שמחה על פני בנו .
        " תודה , אבא ." אמר הבן בלי רצון .
        המלך היה נבוך ממש . מה עוד אפשר לעשות .
        חשב המלך וחשב , וכמוצא אחרון החליט על מעשה יוצא דופן .
        באורבתו של המלך היה סוס מיוחד במינו . זה היה סוסו האישי של המלך . את הסוס הביאו למלך בתור מתנה מארץ רחוקה .
        הסוס היה חזק מאד ויפה . לא היה בכל הממלכה סוס משובח כמוהו .
        " מי לי יותר יקר מבני ?" חשב המלך , " אתן לו את סוסי במתנה !"

        קרא המלך לבנו והודיע לו חגיגית על רצונו להעניק לו את סוסו במתנה .

        שמע הנסיך ואמר : " איני מחבב את הסוס הזה במיוחד . הוא נראה לי כחוש מעט …"

        המלך לא האמין למשמע אוזניו . הוא היה נסער ולא ידע את נפשו מצער .

        הוא קרא ליועצו האישי ושאלו :
        " מה יהיה עם בני ? האם ישאר לעולם עצוב ומר נפש ?"

        היועץ היה אדם חכם מאד , הוא האזין לשאלת המלך ואחר כך דיבר איתו במשך כמה שעות .

        כאשר נגמרה השיחה החשובה , קרא המלך לבנו בפעם נוספת .
        אך הפעם חדשות אחרות לגמרי היו בפיו .

        " בני היקר , מטעם הכמוס עמי , מוכרח אתה כרגע לעזוב את בארמון !"

        הנסיך לא הספיק להבין את הנאמר , וכבר תפסוהו כמה מעובדי המלך והובילוהו בעגלה רתומה לסוסים , הרחק , הרחק מארמון המלוכה .

        עבדי המלך לקחו את בן המלך והניחוהו מעבר ליער העבות , על השביל , ליד השדות .
        הנסיך המפונק נשאר לגמרי לבד .

        " לא רוצים , אותי , אז לא צריך ! אני אסתדר מצוין בלעדיכם !" קרא הנסיך לעבר עבדי המלך המתרחקים בעגלה .

        והנסיך התחיל לצעוד בשביל . בהתחלה הוביל השביל את הנסיך דרך שדות ופרדסים פורחים .
        הנסיך נהנה מהנוף ואף אכל מהפרות העסיסיים הגדלים בפרדס .

        אבל אחר כך השביל פנה לעבר היער .
        " אם השביל מוביל ליער , כנראה יש בהמשך ישוב של בני אדם ", חשב לעצמו הנסיך .

        אך הנסיך שלא היה מנוסה בטיולים כגון אלו , ולא לקח בחשבון שעוד מעט תשקע השמש וטיול באמצע היער בלילה אינו תענוג גדול כלל ועיקר .

        הנסיך התקדם למעבה היער , ולאט לאט נהיה יותר ויותר חשוך .
        הנסיך מאד נבהל ורצה לשוב לאחוריו , אבל אז הוא ראה מרחוק אור קטן .

        " אם יש שם אור , זאת אומרת שיש שם אנשים !" שמח הנסיך .
        ובדיוק אז התחיל לרדת גשם ורוח קרה התחילה לנשב .

        הנסיך התחיל לרוץ לעבר האור .
        אבל היער היה מלא בבורות וגזעי עצים שהנסיך נתקל בהם על כל צעד .
        חבול , רטוב ורועד מקור , התקרב הנסיך אל האור .

        הוא ראה לפניו בית איכרים קטן העומד בקצה היער .
        בשארית כוחותיו הוא הגיע עד לבית ונקש על הדלת .

        הדלת נפתחה על ידי איכר מגושם .

        " מה רצונך ?" שאל האיכר .

        " אני בן המלך ! טעיתי ביער , תכניס אותי בבקשה לביתך והמלך ישלם לך ביד רחבה !" אמר הנסיך .

        " חה , חה , חה !!" צחק האיכר בפה מלא .
        ובאמת הנסיך היה נראה יותר קבצן , מאשר בן המלך . בגדיו הרטובים היו קרועים ומלוכלכים , וכבר אי אפשר היה כמעט להבחין בהם את בגדי הפאר של הנסיך .

        " אני לא צריך משוגע בבית !" אמר האיכר וטרק את הדלת על פניו של הנסיך .

        עכשיו הנסיך היה באמת אומלל .
        הוא הבין שנקלע לצרה אמיתית . אף אחד לא יאמין לו שהוא בן המלך .
        באין ברירה הוא המשיך לשרך את רגליו הלאה .

        הוא הגיע לעוד בקתה עלובה , בקצה הכפר הקרוב ונקש על הדלת .

        איכר מבוגר פתח לו .
        " מה רצונך בחור ?" הוא שאל .

        " אנא הכניסוני לביתכם ! אני רועד מקור , עייף ורעב , ואין לי לאן ללכת !" התחנן הנסיך .

        רחמיו של האיכר נכמרו למראהו העלוב של הבחור והוא הכניסו לביתו הקטן .

        הוא הציע לו מזרן מקש על ספסל מתנדנד ונתן לו פרוסת לחם שחור וגס .

        הנסיך לא היה רגיל למאכלים כאלו כלל . הוא בקושי הצליח ללעוס את הלחם הקשה והרגיש שהוא ממש נתקע לו בגרון .

        אך הוא שמח שסוף סוף הוא יכול להתחמם ליד האח המוסק .

        לאחר שהשיב את נפשו בסעודה הדלה הוא הלך לישון .

        המיטה החדשה הייתה כל כך לא נוחה לנסיך , שלמרות עייפותו הוא לא הצליח להירדם זמן רב .

        לקראת סוף הלילה הוא נרדם .
        אך שנתו לא ארכה זמן רב .

        מיד עם השחר התעוררה הבקתה לחיים , וגם לנסיך לא נתן האיכר לישון יותר .

        " תשמע בחור ," אמר האיכר , " אני מבין שאין לך לאן ללכת ."
        הנסיך הנהן בצער . הוא נזכר איך נשלח בבושת פנים מבית האיכר ביער .

        " ובכן , אם אתה רוצה להשאר אצלי , אתה חייב לעבוד . הרי אתה רואה בעצמך עד כמה קשה היא הפרנסה . הלחם בקושי מספיק לכלכל את בני בייתי . אני לא יכול לקחת על עצמי לכלכל גם אותך . אבל אם אתה מסוגל לעבוד ולהביא תועלת , זה דבר אחר לחלוטין !" אמר האיכר .

        " אני מוכן לעשות כל מה שתאמר לי ," אמר הנסיך בהכנעה .

        ואכן האיכר התחיל ללמד את הנסיך את כל עבודות השדה הקשות . הנסיך היה צריך לעבוד מבוקר ועד ערב בעבודות קשות שלא הורגל אליהן כלל .

        בימים הראשונים , כל גופו כאב מהמאמץ . ידיו היו מלאות בחבורות ופצעים , גבו חישב להישבר .
        אבל לא הייתה לו ברירה .

        גם האוכל הגס בבית האיכר , היוה עינוי אמיתי לנסיך .
        אבל אם הנסיך היה רק מתחיל להתלונן , היה מיד האיכר מראה לו על הדלת ורומז על כך שהוא יכול לעזוב את בית .

        והנסיך נשאר .

        בלילות הוא היה מרבה לבכות , והיה נזכר בחייו היפים בארמונו של אביו .
        הוא נזכר איך היה רוטן על דברים , שהיה כל כך מאושר לקבל מהם עכשיו .
        הוא התחרט מאד על זה שהסב צער לאביו , שביקש רק את טובתו .

        עכשיו הוא יכל להסתכל על חייו בארמון , ממבט אחר . הוא ראה עד כמה היה מפונק , וחסר הכרת הטוב .

        לו היה יכול להחזיר את הגלגל אחורה ! כמה היה מאושר ! כמה היה מכיר טובה !

        ואז יום אחד קרה נס קטן בחייו האפרוריים של הנסיך .

        כשהוא חזר לבקתה אחר יום עבודה מפרך , הוא ראה מאכל מעודן , שמעולם לא חלם לקבל כמוהו בבית האיכרים .
        האיכר שראה את התפעלותו , אמר : " אתה באמת עובד חרוץ , החלטנו להכין לך משהו מיוחד ."

        הנסיך היה ממש נרגש , הוא הודה לאיכר : " תודה לך , מטיבי ! אין מילים בפי להביע את הכרת תודתי !"

        זה היה הפעם הראשונה , שהנסיך הרגיש באמת הכרת הטוב . זו הייתה הרגשה נפלאה .

        ומאז כמעט כל יום ציפתה לנסיך הפתעה בבית האיכר .
        יום אחד זה היה בגד חדש ויפה שהאיכר הגיש לו בחיוך , והנסיך לא הבין מהיכן יכל האיכר להשיג בגד משובח כזה .

        יום שני זה היה חצי יום של חופש שנתן האיכר לנסיך במתנה .

        והנסיך לא הפסיק להודות לאיכר על כל הטובות שהוא גמל איתו .

        ערב אחד כשישב הנסיך ליד השולחן הרעוע בבית האיכר , ניגש אליו האיכר ושאל :
        " האין אתה מתפלא על כל המתנות שאני מעניק לך בזמן האחרון ?"

        " אני מתפלא מאד !" ענה הנסיך .

        " ובכן עומד אני לגלות לך סוד גדול ! המתנות שקיבלת כלל לא היו ממני !" אמר האיכר .
        ליבו של הנסיך החסיר פעימה .

        " אביך המלך , הוא זה ששלח לך את מתנותיו !" המשיך האיכר .

        הנסיך פרץ בבכי מר . געגועים עזים הציפו אותו .

        " אתה מתגעגע ? וכי הייתה רוצה לחזור לארמון ? והרי לא היה לך שם טוב במיוחד ?" שאל האיכר .

        " אני רוצה , רוצה בכל מאודי !" צעק הנסיך לעומתו , " אני הבנתי את טעותי האיומה , הבנתי עד כמה הייתי מפונק וחסר הכרת הטוב ! אם אזכה אי פעם לחזור לאבי , אני אשתנה לגמרי !"

        וברגע זה נפתחה דלת הבקתה והמלך בכבודו ובעצמו נכנס פנימה .

        את הפגישה המרגשת אין אנחנו מתימרים לתאר , אך רק זאת נספר לכם , שהנסיך , שהיה פעם מפונק , חזר עם המלך לארמון . ומאז הוא היה מלא הכרת הטוב לכל סובביו .
        ולא היה בחור המאושר ממנו בכל העולם !

        שאלות מחשבה לסיפור:

        1 – מה גרם לנסיך להיות כל כך מפונק?

        2 – האם זה טוב להיות מפונק? מדוע?

        3 – מה גרם לנסיך להשתנות?
        אם האבתם אה… סליחה, אהבתם תנו לי לייק ואם לא אז אל תתנו לייק
        תודה מראש:
        ראש.

        1. זה אוהד מושקוביץ הוא פשוט אמר את מה שהשופטים אמרו..

          hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
    2. 281

      למה לא העלו את אייל אביב בינינו הא הכי אלוף והוא עשה ביצוע פי אלף יותר טוב מבוסקילה- לשתיהם השיר לא היה נכון רק אייל אביב לא זייף ואילו בוסקילה זייף ובגדול

      1. בוסקילה לא לא זייף, הוא רק לא עלה טוב בפיזמון האחרון (וזה לא זיוף)

      2. לדעתי אייל שר הכי יפה השיפוט פשוט היה מזעזע

        1. הוא שר הכי יפה, נכון, אבל איציק צודק לגבי בחירת השיר, אבל חייבים להודות שהוא שר יותר יפה מבוסקילה ויש לו גם את הקול הכי יפה בתוכנית!!!!!!!!!!!!

      3. בוסקילה לא זייף בכלל. אלוף על

      4. בוסקילה לא זייף ואם את אומרת את זה את לא מבינה במוזיקה

      5. יוסף חיים בוסקילה אחד הזמרים הטובים ומבין במוזיקה טוב מאוד

    3. 280

      כולם לבחור באייל אביב

    4. 279

      למה רבקין לא עלה ממש חבל זמר מושלם אני כבר ראיתי אותו זוכה

    5. 278

      איל אביעבא המלךם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ה

    6. 277

      קנאית איל אביב הוא מלך

    7. 276

      תצביעו לאייל אביב

      1. דיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי

    8. 274

      הוידאו לא עובד!

    9. 273

      אייל אביב תותח…
      הלוואי שיעלה לגמר הוא יכול לגרום לאנשים לבכות פשוט מלאך

    10. 272

      לדעתי התנהגות של איציק דדיה הפעם הוכיחה מעל לכל ספק שאסור לו להיות שופט,זה מתחיל בכך שהוא אומר למנחם "אני היום עצבני על תתעסקו איתי", זה לא מצחיק בכלל (ולדעתי מעיד על משהוא שעובר על הילד לאחרונה), וכלה בחוסר הרגישות שלו למתמודדים בתוכנית כהרגלו.

      1. איציק נותן את השיפוט הכי טוב!!!!!!!!!!!!!!!
        והוא היה בסדר גמור, (כמו תמיד!!!!!!!!!)
        ואת ה"היום אני עצבני" הוא אמר בצחוק, וראו עליו את זה!!!!!!!!!
        אין על איציק דדיה!!!!!!!
        הלוואי שיהיה שופט גם בעונה הבאה!!!!!!!!!
        הוא עם השיפוט הכי מיקצועי ואמיתי!!!!!!!!!!!

      2. דוד !די להרגיש פסיכולוג של איציק דדיה! ושתדע שאיציק הוא השופט הכי מושלם בעולם ….וערכתי מחקר ….וגילתי שרוב צופי התוכנית הקול הבאה צופים בה רק בגלל שאיציק שופט !!
        וכידוע לך 'האדם מדבר מעוררי ליבו'
        אין אליך איציק את פשוט מדהים ושופט בצורה הכי נכונה שיש !
        תמשיך להיות שופט מושלם שכזה …..חולים עליך!

        1. בטח התכונת אלי…
          התוכנית לא ממש מענינית אותי אלא רק איציק

          1. גם אותי העונה הקודמת פחות עינינה אותי, ואיציק פשוט עושה את התוכנית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            אין על איציק!!!!!!!!!!!!!

            1. התוכנית הקודמת היתה פי אלף יותר מעניינת ויותר זמרים תותחים בעונה הזאת אין כמעט זמרים מענינים

              אנונימי
        2. ממש דוקטור …. ערכת מחקר מדויק ….. מתוק

        3. ממש ממש ממש לא מי צופה בגלל איציק דדיה צופים

      3. מעניין למה אותי זה הצחיק!
        ורק תדע שכמעט רוב האנשים אומרים כול הזמן שהם עצבניים!!!!(ולא עובר עליהם כלום)
        ודי לרדת על אנשים. מספיק. נמאס מכם.

      4. צודק בכל מילה ואם יש מעט בינה במערכת בקול הבא 3 דדיה נשאר בבית

    11. 271

      תצוגת שיפוט מזעזעת פשוט אין מילים הביצוע הכי טוב של אייל אביב היה בפרק הזה הביצועים הקודמים שלו לא היו משהו ואם נתנו למתמודדים האחרים בפרק הזה יותר נקודות זה בדיחה וכל העונה הזאת מזעזעת מכל הבחינות איכסססססססססססס

      1. הם צודקים, אבל הוא חייב לעלות הוא שר יותר יפה מבוסקילה

    12. 270

      איפה חננאל אוחנה

      1. באמת לאיפה הוא נעלם הוא תותח אדיר

        1. דיייייייייייי להזכיר אותו כאילו הוא מלך המשיח

      2. נמאססססססססססססססססססס

    13. 269

      מחכים כבר לגמר

    14. 267

      הזוכה אפרים חן !!

    15. 265

      יוסף חיים בוסקילה קרע את האולפן. שר מהלב.לדעתי הטוב ביותר.
      אבל כולם היו טובים ושרו יפה מאד.

    16. 264

      אייל אביב לדעתי החמישי

        1. עולה לגמר! אייל אביב עולה לגמר! תתקשרו לרדיו ותבחרו בו.

    17. 263

      אפריים חן פשוט מ-ד-ה-י-ם!!!!!!!!!!! ורואים שזה אמיתי

      1. נכון, רק שאיציק דדיה צודק ובגבוהים זה היה קצת לוחץ, הוא חייב (!) ללכת ללמוד פיתוח קול, זה קצת צורם.

        1. אבל אין על אייל אביב

      2. אפרים חן אכי תוב

    18. 262

      אוף למה מאיר ריבקין לא עלה?!..

    19. 261

      אפרים חן מהשוווווווווווווו
      הוא שר מכל הלב
      הוא הההאברהם פריד 2018

      1. די כבר לכתוב אפרים חן

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
    20. 257

      עמיחי סובר התודד המבטיח ביות בעונה פשוט זמר ענק עם קול יציב ומטורף

      1. סוף סוף אחד שמבין באמת

        1. ממש ככה
          הוא פשוט רציני מאד ולכן יש כאלו שפחות מתחברים אבל הוא פצצתי מבחינת טונים.
          אגב חבל על קורן הם הפסידו זמר מושלם

    21. 256

      אין על איציק דדיה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      השיפוט הכי מקצועי הוא שלו!!!!!!!!!!!!!!!
      תצביעו לאייל אביב, גם אפרים חן היה יפה אבל אייל היה מושלם!!!!!!!!!!!!!
      (חבל שנחמן גולדברג עלה ולא ריבקין:( )

      1. לגבי ריבקין אתה צודק כל השאר שטויות אפרים חן כפל אותו בכמה מספרים

    22. 255

      תצביעו לאייל אביב, חבל שעדי רן היה המנטור שלו הוא לא יעץ לו שום דבר לגבי בחירת השיר וזה מה שיצא. הוא צריך שיר עם סולם יותר גבוה כי יש לו קול מאד גבוה.

      1. נכון אני תמיד מחכה לרגע שיעלה טונים .. שהוא עולה אין בכלל מה לדבר…. יש לו עתיד והוא יסתדר גם בלי התוכנית זה בטוח

    23. 254

      איפה חננאל?!?!?!?!?!?!?!?!

      1. דיייייייייייייייייייי הוא לא מעניין

    24. 251

      זה ממש לא יפה שנותנים לאפרים חן הרגשה שהוא עובר בסוף נותנים לו ניקוד נמוך וזה ממש כואב לראות את זה בסוף תרחמוווווווווווווו

    25. 250

      רק אייל אביב למרות הביצוע המרגש של אפרים חן א"א לשכוח את אייל אביב בשיר "קל קנא."

    26. 249

      אייל אביב תותח!!!!!!! מחכים לראות אותך בגמר!

    27. 248

      אפרים חן תותח אין עליו הוא חייב להיות בגמר אחרת חבל על התוכנית

    28. 247

      יוסף חיים בוסקילה תותח!!!! זמר ענק הכי טוב פה בתוכנית!!!!!!!!!!!!!!!!

    29. 246

      אייל אביב, הרגש האמיתי שלך גובר על כל השיקולים הנכונים או לא בבחירת שיר.
      אתה ענק! יש שם שופטים שהנפש שלהם מצומצמת מכדי לקלוט את העונק שבך!
      אל תתרגש מאף אחד! לך בכוחך זה!

    30. 245

      שפו ענקקק לדדיה..

      הוא הודה בשידור חי שהוא זקוק לפיתוח קול היינו בשוק לא מתאים לו

      1. אין על איציק!!!!!!!!!!!!!!

    31. 244

      אני חושבת שאין על אייל אביב אפילו שהביצוע שלו לא היה 100% אבל תכלס הוא זמר אלוף הוא רק צריך יותר הכוונה ממשהו מקצועי והוא יהיה מושלם חייבים אותו בגמר תצביעו לו!

    32. 243

      טוב! לפי התגובות הרוב לטובת אייל אביב אנחנו חייבים להציל אותו שיכנס לגמר!!!!!!!!!!!!

      1. נכוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
        אי אפשר בעלעדיווו הוא עושה את העונה!!
        הילד החמוד הזה כמעט בוכה שהוא שר… והוא פשוט מרגש!!!!!!!!עם קול בשמים…

    33. 242

      יש למישהו מושג למה זה לא נפתח אצלי יש אפשרות לטפל בזה יש לי אתרוג פלוס ואת הקודמים ראיתי ?

      1. תלחץ בערך פעמיים על טען מחדש

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
    34. 241

      אפרים חן!!! תותח על!!!!!

    35. 240

      איפה חננאל אוחנה?!?!?!?!?!?!

      1. נמאס מהאיזכור שלו הוא לא היה משהו כ"כ ענק שצריך לחפור עליו גם שמונה תכניות אחרי שהוא הלך.

    36. 238

      אפראים חן אלוףףףףףףףף חובה לעלות לגמר!!!!!!!!!!

    37. 237

      בכל הפרקים נזכור ונזכיר את מאיר מסוארי

      1. הבדיחה שלך כבר לא מצחיקה…
        ואותו דבר גם לגבי החפירות עם חננאל אוחנה…
        הוא עזב ממזמן ותשלימו עם זה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    38. 236

      אייל אביב תותח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!מחכים לראות אותך בגמר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    39. 235

      אייל אביב עולה עולה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    40. 234

      תקשיבו כולם לבחור באייל אביב הוא תותח העונה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אין אין עליו הוא חייו לעלות לגמר

    41. 233

      עובד לי אבל עם פסים ירוקים מה הקטע????????????

    42. 232

      כולם להצביע לאייל הוא שר מושלם ואם לא יעלה זה פספוססססססססס

      1. תצביעווו לאייל יש לו עתיד ענק!!! בדיוק כמו משה חדד שפיספס בעונה הקודמת ונהיה היום זמר גדול…

    43. 231

      איזה כיף נחמן גולדברג ועמיחי סובר
      וכולם להצביע אפרים חן
      באסה רציתי גם את אייל אביב

      1. צודק לגבי אפרים חן וטועה לגבי עמיחי ונחמן

    44. 230

      אין על אייל אביב

    45. 229

      אייל אביב נראה מלאך…..

      1. כאן זה לא החתיך הבא

        1. דווקא זה מה שניראה-
          לאחד יש אבק כוכבים מעל הראש לשני שמש ולשלישי ירח.
          הם בוחרים את הכי יצוגיים-אולי הם צודקים אבל בגללל זה הם מפסידים הרבה ובים יותר

      1. בושה שהורידו את ריבקין

    46. 227

      אין על אפריים חןן

    47. 226

      אנונימית. אייל אביב עולה הוא זמר מדהים שר מהנשמה עם פשטות. תמשיך כך

    48. 224

      פשוט מושלם אבל בוסקילה לא עשה טוב ואייל אביב הפציץץץץץץץץץץץ אין דברים כאלה תצביעו לו

      1. בוסקילה תותח גםםם.. אפילו שאני לא הכי משוגעע על המזרחי הכבד הזה אני אוהב לשמוע אותו… אבל הסגנון של אייל אביב באמת מטורףףףף הוא שר מדהיםם וגם הקול שלו מיוחדד…

      2. הוא שר יפה אבל אני לא כ"כ אוהבת את הקול שלו

    49. 223

      אמיתי, אם מישהו מחפש זמר גדול, זה כנראה אייל אביב. אפרים חן שר מהנשמה, אבל זה ז'אנר אחר באמת

      1. צודק בכל מילה! אייל אביב לגמר ובע"ה ייקח מקום ראשון

    50. 222

      רוצים לשמוע את חננאל אוחנה איפה הוא

    51. 221

      איל אביב הוא מס' 1 הוא לא רואה אף אחד, חוזרים על הטעות עם משה חדד בקול הבא 1

      1. מסכים איתך בכל מילה!!!!!!!!!!!!
        משה חדד נהיה זמר גדול היום וזה כבר מראה כמה שהוא תותח …
        אייל אביב מלך!!!! פשוט תותח עללל

    52. 220

      אוףףףףף למה ריבקין לא עלה איזה מבאסססס

      1. כל העונה הזאת משחק מכור אחד גדול נחמן גולדברג היה אמור לעוף אם לא בשלב הראשון אז בשלב השני הוא סתם שוויצר וכל הצוות התחמן שמסביב עשו קומבינה שתעלה אותו לגמר לצערנו הרב
        היה את מאיר ריבקין שמהתחלה עקף אותו בכמה מספרים

        1. אתה מהאנשים שבלי להכיר ולראות אני לא אוהב את הגישה שלך

        2. ממשש נכון
          לריבקין יש קול מיוחד- הוא מציע משהו חדש בניגוד לשאר.

    53. 219

      אייל אביב מדהים! שר פשוט ומרגש כל כך, בכלל בכל העונה הזו זמר תותחחחחחחח ומגיע לו לעלות לגמר הגדול!

    54. 216

      אייל אביב מדהים! שר פשוט ומרגש כל כך, בכלל בכל העונה הזו נתן את כל כולו והקול שלו מאוד טוב ! מגיע לו ושווה לעלות לגמר הגדול!

    55. 215

      עמיחי סובר הזמר המבטיח ביותר ללא כל ספק פשוט הפרש משמעותי בינו לבין כל המתמודדים

    56. 214

      אפרים חן מתוק!! שר מהנשמה!!!
      הרג אותי מצחוקק איך שהוא נשען על מנחם.
      ובאסה שאייל אביב בחר שיר לא טוב

    57. 213

      אפרים חן הוא המילה האחרונה השופטים לדעתי סתם אנטישמים אנטי אידיש
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        1. מה הקשר זה שאלה טפשית כי הוא באמת נדיר ורואים שאם צעיר מזרחי מגיע הוא מייד עולה ואחרים לא כ"כ במרכאות

          1. אפרים חן שר נחמד ולא יותר. וה"המה הקשר" התכוונתי על ה"אנטי אידיש" והצעיר הזה הוא איציק דדיה הכי טוב מכול השופטים שם!!!!!!!!!!!!

          2. צעיר מזרחי ששם בכיס מבוגר אשכנזי.
            מה לעשות כל עדה והפלוס שלה

    58. 211

      אייל אביב!! חייב להיות בגמר. הוא זמר עם קול ענק!!! מרגש ברמות ובעל נוכחות בימתית. אין מצב שלא יהיה בגמר!

      1. אין מה להשוות לאפרים חן!!!!!!

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
      2. וגם זוכה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    59. 210

      כולם לוזרים

    60. 209

      כמו שאיציק דדיה אמר.. איזה זמר פדידה ירצה? אייל אביב כמובן הוא התשובה. הוא חייב לעלות לגמר. אין על הקול המרגש שלו. אם לקנות כרטיסים להופעה של אפריים חן או אייל אביב? ברור אייל אביב. כוכב מנצח!

    61. 208

      חברה, במקום לבלבל את המוח ורק להתלונן
      אני אומר כל הכבוד למנחם טוקר והצוות שנתנו לנו תכנית מהממת
      כל שבוע כמעט בלי פשלות!!!
      וגם אם משהו לא מוצא חן בעינכם
      תשמרו הכל אצלכם במקום לכתוב תגובות ולגרום למריבות ותגובות לא לעניין!!!!
      תודה למנחם טוקר המממלך!!!

    62. 207

      מיהו יודע מתי הגמר ואפו זה יהיה? איכן מזמינים כרטיסים וכדו'?

    63. 206

      ברור שאיל אביב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    64. 205

      באמת מגיע לנחמן גולדבררג

    65. 204

      מנחם תגיד איפה חננאל אוחנה אבל ראינו שהוא עלה לשלב החברותות

    66. 203

      לדעתי אייל אביב בחר שיר מצוין תשמעו אותו שוב שיר מהמם שאייל אביב מבצע מדהים טני לא מפסיקה לשמוע אותו בביצוע הזה כולם נהדרים הייתי בוחרת את אייל אביב מהמם

      1. הם צודקים הבחירה לא נכונה אבל הוא שר נדיר, אגב בחרתי בו

      2. הוא צודק, וגם הטון היה נמוך לו אבל הוא שר נדיר ותיבחרו בו!!!!!!!!!!!!!!!!
        יש לו את הקול הכי יפה!!!!!!!!!!!!
        (הוא שר יותר יפה מבוסקילה

        1. מה פתאוםם הוא שר ממווושששללםםם אבל לא יותר מי מר בוסקילה

        2. בחירה מצויינת של השופטים. בוסקילה הזמר הבא. למרות שאייל אביב גם זמר טוב.

    67. 202

      אייל אביב מבצע את השיר מהמם בגלל שאיציק דדיה חושב ככה אז זהו שיר מהמם עם ביצוע של אייל מהמם

    68. 201

      אייל, בחרתי אותך כי יש לך קול אדיר ונשמה
      אבל תפתח את הפה ותשיר מהבטן ולא מהגרון. [כמו עשיתי בחלק מהשיר עם הוויברטו בסוף המשפט]

    69. 200

      אין על אייל אביב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. פשוט זה שבחלק השני הרף של האחוזים היה יותר גבוה גרם לטובים שיכלו לעלות לא לעלות!!!!!!!

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
    70. 199

      אי אפשר לוותר על אייל אביב הוא פשוט זמר ענק!!! אני מתפללל שיעלה לגמר . הוא עושה את התוכנית!!!

      1. הוא ילד נשמה….. פשוט ילד טוב!! מלאך!
        "אשרי אימו יולדתו" כדברי עדי רן 😉

    71. 197

      תגידו מי מסכים איתי שאייל אביב הכי מוצלח?? ומי הצביע לו?? כי אני חושב שהוא עולה לגמר לפי התגובות..
      כולם מוצלחים אבל אייל הכי מלךךך עם נשמה, רגש ומקצועיות!!! יכול לגרום לאנשים לבכות!!! ילד מלאך זה מה שהוא!!

    72. 196

      זה נראה שטוקר לא מתייחס לעונה הזאת ברצינות וחבל כי זה מוריד את הענין בתכנית, ואם אפשר בעונה הבאה להעלות קצת את הרמה של הצילום.
      לגבי המתמודדים, לדעתי מבין כולם מי שהכי יכול לסחוף אחריו ולהחזיק קהל זה אייל אביב או יוסף חיים בוסקילה

    73. 195

      מר בוסקילה חחחייייבבבב לנצח ואם לא אז איל אביב!!!!!

      1. מסכימה איתך . בוסקילה מנצח

    74. 194

      @איציק דדיה המושלם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    75. 193

      אפרים חן צריך להיבחר לגמר הוא שר וריתק את כולם, כששמעתי אותו ראיתי את עצמי יושב בליל יום כיפור ומתפלל, זה ההצלחה של זמר שהוא מביא את המאזינים למקום של בנים המתחננים לאביהם שבשמים!!!

      1. כל מילה פנינה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      2. כל מילה פנינה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    76. 191

      אייל אביב חייב להעלות לגמר!! הוא ילד מלאך!!! עם קול של מלאך!!!!!!!!! הוא גם מקצועי….
      פה הוא לא בחר תשיר הכי טוב אבל יש לו פוטנציאל אדיררררר (תשמעו אותו בפרק 12)
      הוא יכול לגרום לאשנים לבכות!!!
      תגידו מי בחר בו ? מעניין מה הולך להיות בסוף… ומי ייבחר…נראה שרוב התגובות זה לאייל אביב, אבל כמעט אותו דבר גם לאפרים חן … ממש כמעט שוויון… בוא נראה מה יהיה בסוף!!
      תגידו את מי אתם בחרתם…

    77. 190

      אייל אביב הפעם לא הצליח,אבל יש לו קול יפהההההההההההההההה
      אפרים חן חייב להיות הגמר!!!!!!!!!!!אלוף!!

    78. 189

      לפי הסקרים בוסקילה מנצח בגדול מכל הבחינות. כולם טובים אבל לו יש כישרון נדיר .עובדה שאפילו איצי ברי ואלי קליין האשכנזים מעלים אותו. אתם עוד תשמעו עליו הרבה. מה שכן ההמלצה שלי אם היה אפשר לשלוח לו את המסר שישיר שירים פחות כבדים. שיר שכולם מכירים ויותר מהזאנר של כולם ואז כולם יעופו וישכחו לסגור את הפה מרוב וואו. ????

    79. 188

      יש פה קונפליקט גדול בין אפרים חן שהוא חבדניק לבין אייל אביב אפרים חן אם יעלה לגמר מלא חבדניקים יבואו לגמר וזה שווה מבחינת יחצנות מצד שני לאייל אביב יש קול מדהים ובטווח הארוך זה משתלם לפדידה כך שהכרעה תלויה בפדידה מה יותר כדאי

    80. 187

      אפרים חן פשוט קורע מרגש…ומה אנו צריכים ורוצים במוזיקה להתרגש ולקבל עוצמה מהשיר, וזה מה שאפרים נותן. חזק ואמץ. מחכים לראותך בעזרת ה' בגמר.

    81. 186

      אין על אייל אביב הוא צריך לקחת מקום ראשון בענק
      עדי רן צודק בכל מילה שהוא אמר

      1. אין על אפרים חן

    82. 183

      אפרים חן צריך לזכות כי זה שירה אמיתית

      1. אולי אתה צודק אבל אייל אביב שר הרבה הרבה יותר יפה ממנו וזה טעות חמורה שלא הכניסו את אייל אביב לגמר !!!!!!!!!!!

    83. 181

      כל כמה זמן יוצא פרק חדש?
      אני מחכה כל פעם מחדש, השבוע לא יצא!!!
      תענו בהקדם!!!!!!!!!!!!

      1. הגמר הגדול יהיה באחד האולמות הגדולים בשבוע האחרון של בין הזמנים אחרי סוכות. כך אמר טוקר. ועוד ציינו שהולך להיות יותר מדהים מהעונה הראשונה.

        1. הגמר בבניני האומה בירושלים
          !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          ?????????????????????????

    84. 180

      למה אין את התכנית של מוצ"ש האחרון ?

    85. 179

      משהו יודע אם במוצ"ש האחרון היה תוכנית נוספת?
      או שאת הגמר עושים בהזדמנות אחרת?

    86. 178

      משהוא יודע אם היה את הגמר במוצש האחרון?

      1. לא. כנראה יקח זמן כי הם צריכים להתאמן וכנראה שיהיה עם אולם מלא ותהיה אפשרות לקנות כרטיסים כמו בעונה הקודמת.
        בכל אופן בתוכנית האחרונה היה ראיון עם הזוכים. לא ממש שמעתי הכל.

    87. 177

      אני ממש מבקשת ממכם לענות לי איפה חננאל אוחנהההההההה??????????????

      1. אתם מוכנים להפסיק לשגע תשכל עם חננאל????
        הוא עזב באמצע העונה

      2. אמרו כבר באחד מן התכניות שהוא ירד מסיבות לא ידועות

      3. הוא הוריד את עצמו מסיבות לא ידועות (אמרו את זה באחד מן התכניות)

    88. 176

      אפשר לדעת למה אפרים חן עלה????????????? ול אייל אביב !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      הקשבתי אתמול במוצ"ש לטוקר ומי עלה? אפרים חן! זה לא הגיוני לפי התגובות כאן אייל היה חייב להיות בגמר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      זה לא הגיוני!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      אייל תמשיך לבד או תבוא בעונה הבאה!!!!!! אוהבים אותך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. הוא עלה??? יש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! סתם לידיעה, לא רק מי שמגיב פה רואה את הקול הבא…עוד הרבה רואים…עובדה. זה בכלל לא קשור מה שכתבת. ישששש עכשיו יהיה חב"דניקים בגמר!! קולולולולולווו אני התגובה המ-א-ת-י-י-ם

      2. אני לא יודעה מה אתה מבין מי החיים שלך אפרים חן מטורף

    89. 175

      מההההההההההה באמתתתתת???????
      אילל אביב לא עלה לגמר??????? מתי שמעו את זה?????
      אבל איך?
      כמעט כל התגובות כאן זה לאייל אביב וגם מלא אנשים הצביעו לו
      לדעתי יש פה משהו לא הכי ישר בתוכנית הזאת… נראה שזה מכור מראש…
      חבל על הילדדד אין להם מושג מה הם הפסידוווו …. הוא הולך להיות זמר ענק גם בלעדיהם…

    90. 174

      לכל השאלות:
      חננאל אוחנה עזב כבר ממזמן את העונה, מסיבות משפחתיות לא יודע ממה…
      והגמר אחרי סוכות! יש עוד זמן
      והשבוע לא היה את הפרק האחרון כי הפרק האחרון רק אחרי סוכות … השבוע כנראה הודיעו מי עלה לגמר, כי אני רואה שמישהו רשם שהוא הקשיב ואמרו שאפרים חן עלה… אבל לא היה פרק נוסף…
      ואני גם לא מבין איך אייל אביב לא עלה…

    91. 173

      אפרים חן עלה בצדק
      הוא מביא איתו רגש שאין באף מתמודד אחר מוצלח ככל שיהיה

    92. 172

      הגמר בסוכות מתישהו למי ששואל. אז עד סוכות לא יהיו פרקים חדשים

    93. 171

      התוכנית הזאת לא שווה בלי אייל אביב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      תחזירו אותו ומיד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      אייל אביב תותח על זה לא שווה כלום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      הוא חייב להיות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. מזה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    94. 170

      היה במוצ"ש האחרון פרק חדש??????????
      אם כן- למה לא פרסמו את זה???????
      אני במתח!!!!!!!!!!!
      אם לא- מתי ייצא פרק חדש????
      תענו תשובה מהר!!!!!
      חפרתי על הסימני שאלה?????????
      והסימני קריאה!!!!!!!!!!!
      (-:

    95. 169

      יפה מאוד אבל מתי הגמר ואיפה משיגים כרטיס

    96. 168

      איך יתכן שאייל אביב לא עלה הוא הזמר הכי חזק שהיה בכל העונה כל מרגש עד דמעות
      אני מאחל לך הצלחה בכל אשר תפנה אתה בכלל לא צריך את התכנית הזאת יש לך קול מדהים!!!!!!

    97. 166

      אפרים חן הוא הקול הבא!! היה ממש טוב!! איל אביב נראה טוב ושר חמוד! עמיחי פצצה אבל קצת מדי מבוגר ובוסקיאה לא התלהבתי.. מחכה לגמר!

    98. 165

      לא הבנתי למה שבועיים לא ניתן לצפות בקול הבא?

    99. 164

      מתי יהיה עוד פרקים
      נאור ועמיחי שרים פצצה

    100. 163

      יהיה את פרק הגמר אחרי סוכות
      ככה מנחם טוקר אמר במוצ"ש של הפרק הזה…

    101. 162

      לכל השואלים/ות הגמר בעזרת ה במוצש שאחרי או שבסוכות עדכונים יגיעו בהמשך תודהה
      מישהו יודע לאן דודי אינהורן עזב ?? סתם מענין

      1. קודם כל תעדכן שהוא עזב בכלל ויותר מענין איפה חננאל אוחנה

        1. מנחם טוקר כבר הודיע אבל לא הודיעו לאן

    102. 161

      אני פחות מעוניין בתוכנית הזאת עכשיו….
      כי אייל אביב עזב וזה לא שווה כלום.
      פשוט חבל !! הוא זמר ענק ובאמת התבאסתי לשמוע שהוא לא עלה..
      חבל הם הפסידו ובגדול!!
      לפחות יש שם את בוסקילה שהוא גם תותח על..

    103. 159

      תגידו מי מבואס פה על אייל אביב?

      1. גם אני מבואס ורוצה לראות אותו בגמר!!!

    104. 158

      לדעתי זה תיק 5000
      זה פשוט שחיתות אייל אביב נזרק בשל אינטרסים זרים
      של דוד פדידה שרוצה את נאור אלחדד כי הוארוצה להיכנס לשוק החתונות סוף סוף
      מאזיני וצופי קול חי תדעו לכם מהיום הקול הבא זהלא ישר זה מאוד עקום שנה טובה לכם ןלאייל אבייב
      יש לו קול משגע…

    105. 157

      חברים
      מישהו יכול לעדכן מה קרה לדר מרדכי סובול זצל?

      1. אירוע מוחי.
        הוא היה חזן בני יורק בראש השנה ובין התפילות קיבל מפרצת ונפטר לאחר יום ל"ע

      1. ביום רביעי כד בתישרי ב 8:00 בערב

    106. 154

      אין על דדיה , שופט ישר שאומר מה שהוא חושב
      כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!

    107. 153

      הגמר בעזרת ד'
      יום רביעי כ,ד בתשרי תשע"ט

    108. 152

      אין על אפרים חן!!!!!! הוא תותח עללל!!!!!!!!!!!! אני חושבת שגם אייל אביב, יש לו יכולות מדהימות, אבל לא כל פעם הוא מצליח לרגש… כמו הביצוע הזה, שהיה רדוד למדי…. גם אם הוא לא יעלה לגמר- תמיד יש לו סיכויים להצליח!!!!! אפרים חן, אתה תותחחחחחח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! תקלטו, לחב"דניקים יש ניגונים שלשום מגזר אחר אין… אפילו הליטאים כבר שמים את ניגון ד' בבות שהוא של אדמו"ר הזקן בחופה… אין על החבדניקיםםםםםם ואני מתוכם!!!!!!!! ב"ה זכיתי ואני מודעת לכך!!!!!!!!!!!!!!!

    109. 151

      אז ככה !!!
      משחק מכור מראש !!
      אייל אביב – מלאך ,מרגש בטרוף,הקול לא יציב אבל אפשר לעבוד על זה .
      ריבקין לדעתי זמר בליגה מזכיר את עידן ריכל ואת שיריו
      די נמאס מכל האלה עם השירים המפויטים וכ"ו לא מרגש בגרוש זה נשמע מואזין
      בהצלחה לכולם

      נ.ב
      איציק דדיה יש לך קול מאלף – רק בבקשה תהיה אמיתי די עם האינטרסים !!!!!!!!

    110. 150

      למה אין עוד פרקים

    111. 149

      נשאר רק את פרק הגמר
      הגמר יהיה בכ"ד בתשרי בבנייני האומה בירושלים
      (אפשר לקנות לזה כרטיסים)
      ומסתבר שיעלו גם את פרק הגמר בשידור חיי מבנייני האומה ואז תוכל לראות את זה…

    112. 148

      שלום,
      אני חושב שאייל אביב עם פוטנציאל אדיר!!!!
      גם אם עדיין לא מדויק אפשר לעבוד על זה הוא מרגש ברמותתת בטעות הצמידו לו שיר לא נכון.
      אל תתנו לו ליפול יש לו עתיד ובזכות כל תגובות הצופים שרוצים אותו הוא עוד יהיה בגמר!!!!

    113. 147

      הי רגע שכחתם גם אני שר מאוד יפה ומרגש! רוצים לשמוע??? אויש! ודאי שאתם רוצים!!!!! אהממממ להלהלהלהלהלה להלהלהל בום בום להלהלהלה בום בום להלהלהלהלהלה בום בום לה לה להלהלה להלהלהלהבל לה לה לה הוהוהוהולההההההההההההההה בום בום אהויייאהוווייי להלהלהלנלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהלהל בוםבום להלהלהלהלהלהלהלהלהלה אוי ואוי ואוי ואוי להלהלהלהלהלהלהללהלהלהלהלל

    114. 146

      חברה
      יש סוכות עם רכניץ השנה?(בסוכה שלו, עם כול הזמרים?)

    115. 145

      איך קונים כרטיסים??????????? דחוווווווווף‼‼‽!!!!!!!!!!!????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

      1. תגובה מספר 261

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
    116. 144

      מה קורה עם הגמר של הקול הבא למה לא מראים את זה???????????????????????????????????

      1. תחכה שיגיע הגמר!

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
    117. 143

      נשמה , מי שרשם לא לתת לאייל ליפול… אז הוא כבר נפל ואני מבואס בדיוק כמוך
      הודיעו לפני מלא זמן ברדיו מי החמישייה של הגמר ואפרים חן עלה…
      חחחחח חבל שרשמת תתגובה הזאת רק עכשיו זה היה יכול לעזור…

    118. 142

      דבר ראשון, הגמר יהיה ביום רביעי בבייני האומה
      ותצטרכו לחכות עד אז, ומסתבר שיהיה שידור חי מהאולם ואז תוכלו לראות את זה
      וכדי לקנות כרטיסים מתקשרים למספר: 0772223000
      לוחצים בשלוחה 2 ומזמינים כרטיסים באמצעות אשראי.

      1. מזל שיש מי שדואג לדווח על זה!

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
    119. 140

      נאור אלחדד זוכה אלא אם כן עמיחי סובר

    120. 139

      אין על אפרים חן, אם הוא לא עולה לגמר באמת חבל על הזמן….

    121. 138

      כתבתם את כל הפרטים לא כתבתם באיזה שעה מתחיל הגמר

      1. בשעה 8:00 בעזה"י

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
    122. 136

      מי יודע באיזה שעה הגמר דחוףףףףףףףףףףףףףףףף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    123. 135

      האם יש שידור חי מבניני האומה מחר? וחן… עלה אמיתי?

      1. בטח שיש וכנראה שיש שידור מבינייני האומה בזמן אמת

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
      2. בטח שיש היום ונאור אלחדד זוכה וממש חבל שהוציאו את מסוארי……………………….

        hjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
    124. 133

      יוסף חיים בוסקילה מנצח!!!!!!!

    125. 132

      אין על אייל אביב ועל בוסקילה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!