סגן השר אורן: "על ישראל לומר כן לכל הצעה אמריקאית"

    איתי גדסי No Comments on סגן השר אורן: "על ישראל לומר כן לכל הצעה אמריקאית"

    על רקע דברי נשיא ארה"ב טראמפ והיועץ לביטחון לאומי בולטון, אומר סגן השר מייקל אורן: "מדובר על הממשל הכי ידידותי שידענו אי פעם שעומד לצידנו בנושאים קריטיים; יש לעשות הכל כדי לרצותו"

    סגן השר מייקל אורן צילום: תומר נויברג, פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן השר במשרד ראש הממשלה ח"כ מייקל אורן, אומר היום (רביעי) כי "בדומה לאזורים אחרים בשטח המדינה – ההכרה בריבונות ישראלית ברמה תבוא כתוצאה מקביעת עובדות בשטח ולא להיפך". את הדברים אמר אורן על רקע דבריו של היועץ לביטחון לאומי האמריקאי על אי ההכרה האמריקאית ברמת הגולן.

    "לא הופתעתי מהודעתו של היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ון בולטון, על אי המוכנות האמריקאית להכיר בריבונות ישראלית על רמת הגולן. בעקבות מגעים רבים שקיימתי עם הממשל, למדתי שהאמריקאים מעדיפים שנתרכז כעת בפיתוח הרמה ולא בהכרתה. התכנית שאני מקדם – "נטו גולן", שהיא התכנית הרצינית הראשונה שעוסקת ברמת הגולן מזה 50 שנה – קוראת לפיתוחו של האזור וליישב בתוכו 100,000 ישראלים, ובכך להפכו לחלק אינטגרלי ממדינת ישראל. בדומה לאזורים אחרים בשטח המדינה – ההכרה בריבונות ישראלית ברמה תבוא כתוצאה מקביעת עובדות בשטח ולא להפך".

    באשר לדברי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הויתורים שישראל תצטרך לעשות, אמר אורן: "בנוסף, הודעתו של הנשיא טראמפ על כך שישראל מוכרחת לעשות ויתורים כתוצאה ממעבר השגרירות האמריקאית וההכרה בירושלים כבירת ישראל, היא צפויה. בתור איש עסקים, הנשיא טראמפ מצפה מכל צד לעשות ויתורים גם אם כואבים. כמו כן, הוא מתכוון לדרוש מחיר מכל צד שיעזוב את השולחן. מדובר על הממשל הכי ידידותי שידענו אי פעם שעומד לצידנו בנושאים קריטיים לביטחוננו דוגמת איראן, סוריה, עזה והאו"ם. בהתאם לכך, יש לעשות הכל כדי לרצותו".

    אורן סיים את דבריו בהמלצה לקברניטי המדינה: "לכן, על ישראל לקבל כל מתווה שיוצע עם ראש פתוח וקשר עין תמידי עם התמונה האסטרטגית הכוללת. על ישראל לומר "כן" ואף "כן, אבל", ולתת לפלסטינים "לשם שינוי" להיות הסרבנים".



    0 תגובות