עדיין מטיילים? 10 המקומות לסגור בהם את חופשת הקיץ

    קובי פינקלר 1 Comment on עדיין מטיילים? 10 המקומות לסגור בהם את חופשת הקיץ

    אם אתם עדיין מטיילים במסגרת החופש הגדול, או סתם בא לכם לצאת לגלות את נופיה הקסומים של ארץ ישראל, בואו לגלות עשרה אתרים מסקרנים יפים ומהנים לסגור איתם את חופשת הקיץ. תהנו

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יש איפה לטייל! בצפון, במרכז ובדרום, רשות הטבע והגנים מציעה 10 מקומות מומלצים שניתן  לטייל בהם בבטחה, לראות מים וליהנות מהנוף ומגוון פעילויות בכל הארץ.

    עיר הנמל האדירה- גן לאומי קיסריה

    הורדוס, הבנאי הגדול של העולם הקדום, בנה כאן נמל אדיר וקרא למקום קיסריה אוגוסטה, עד מהרה הפכה קיסריה לגדולה בערי ארץ ישראל. שרידי העיר המפוארת מעוררים השתאות עד ימינו. הטכנולוגיה המתוחכמת שבה נבנו שוברי הגלים האדירים, בתוך המים, מוצגים במיצג מרהיב, מיוחד במינו בישראל. גם שאר השרידים בני התקופה – מחסני הנמל, בית המרחץ, ההיפודרום שאורכו 450 מטרים, שרידי ארמון השונית של הורדוס והתיאטרון, המשמש להצגות עד ימינו, מעוררים התפעלות רבה.

    CAESAREA

     

    הקמפינג המושלם- גן לאומי חורשת טל

    חורשת טל היא גן לאומי יפהפה, ובסיס מצוין למי שרוצה ללון במקום ולהתחיל השכם בבוקר את הצעידה בשביל ישראל, או להירגע  בכיף לאחר סיום המסע. כאן, בין עצי אלון התבור הקשישים ועתירי הנוף, למרגלות החרמון, החיים נראים אחרת. נחל טל, המערבי בפלגי הנהר דן, חוצה את השמורה ומביא עמו מים צלולים וקרים. המים מוזרמים לבריכת שחייה נהדרת, על טהרת המים הטבעיים. מסביב לבריכה יש מדשאות רחבות ידיים וגן נוי מטופח.

     –

    שמורת טבע הבניאס

    שמורת הבניאס שופעת מים זורמים, מפלים ומעינות המפכים בצל עצי דולב ענקים ואוצרת בתוכה שרידי ארכיאולוגיה המזכירים לנו תקופות קדומות עם סיפורים מרתקים.

    waterfall in the Banyas Nature Reserve

     –

    הביצה שוקקת חיים- שמורת טבע החולה

    מרחב פראי למחצה שכולל שבילים הצפים מעל פני המים, גשרונים, נקודות תצפית עוצרות נשימה (כולל מגדל גבוה ומחבוא בלב האגם) והמון בעלי חיים מנוטריות וג'מוסים ועד שפמנונים וצבי ביצה. אם אתם כבר כאן, אל תוותרו על ביקור במרכז המבקרים "עופוריה", שבו תפאורות מרהיבות המדגימות את נופי העמק, על החי והצומח שבהם, וכן מופע מולטימדיה אינטראקטיבי בתלת-ממד המדמה מעוף לצד ציפורים נודדות, עם שלל אפקטים מפתיעים ומעוררי צווחות עונג.

    .

     

    גשר מעל מים שקטים- שמורת טבע עין אפק

    אם עדיין לא ביקרתם כאן, זה לגמרי הזמן. שמורת הטבע עין אפק, היא הפתעה אמיתית החבויה באזור הקריות. שמורה זו משמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם אבדו מן הארץ. כמו לטייל בקפסולת זמן נופית.

    הטיול מתחיל באזור טחנת הקמח העתיקה, שנולדה בתקופה הצלבנית, וממשיך בשביל הביצה, הנחשב לאטרקציה המרכזית כאן. זהו שביל חוויתי, מוקף נופי מים מכל עבר: פלגים, ביצות, צמחיית גדות ענפה ושפע של בעלי כנף. אם יהיה לכם מזל, תוכלו לצפות מרחוק בעדר תאואים. בשלב מסוים, השביל הופך להיות "צף" וחולף מעל אגם רחב ידיים רוחש שפמנונים, וכל זאת – ללא שום חיץ שמפריד ביניכם לבין הטבע.

    תנינים ונהנים- שמורת טבע נחל תנינים

    לצד עולם חי וצומח עשיר ושוקק תפגשו טחנות קמח ציוריות, סכר רומי מרשים ואמת מים שילדים יכולים לצעוד בה תוך צווחות שמחה. עומק המים: פחות מחצי מטר.

    בתחום השמורה אף מצוי מפעל מים מתוחכם מהתקופה הרומית, שנועד להזרמת מים לקיסריה הנהנתנית. אל תוותרו על מרפסת התצפית הנהדרת שמשקיפה על הסכר הקדום ועל האגם שמצוי ממזרח לו.

     –

    מקום לברוח אליו- גן לאומי אכזיב

    במרחק נגיעה מראש הנקרה, תגלו מפרצוני טורקיז יפהפיים, רצועת חוף פוטוגנית שדורשת שיחקרו אותה מקצה לקצה וגם שרידי עיר מקראית וכפר דייגים עתיק. וכמובן, שטחי פיקניק על מדשאות ומתחמי קמפינג מפנקים – אם אתם רוצים לגנוב עוד יום עם כל המשפחה ולהעביר כאן לילה. ואתם רוצים.

    .

     –

    מפרצונים קסומים -שמורת טבע חוף דור-הבונים

    שמורת הטבע חוף דור-הבונים תעניק לכם הרבה מעבר למה שתצפו ממנה. במיוחד טיולי בין ערביים נפלאים לצד מפרצונים יפהפיים שנראים כאילו שימשו תפאורה לסרטי הרפתקאות.

    כאן גם תגלו יופי של אוצרות מן הטבע. כך למשל, במקום המכונה "מפרץ הצדפים", הילדים ישמחו לגלות עושר אינסופי ומפתיע של צדפים מכל סוג, מין, צורה ומרקם. תנו להם לחקור את הצדפים הללו שעה ארוכה. אין כאלו בחופים אחרים – לפחות בתחושה… גם ילדים שופעי אדרנלין ימצאו פה את מבוקשם – יתרוצצו על גבעות הכורכר הנושקות לחוף ובכלל, לא ינוחו לרגע. לכם זה לא אמור להפריע. להיפך.

    ובין לבין, הם יחשפו פה מגוון של שוניות, מערות חוף ומזרקות גלים, ואם הם יהיו חקרניים במיוחד – במים אולי יתגלו טחביות סלעים, בלוטי ים ושאר חברים ימיים. כל הטוב הזה הוא שהביא להכרזה על רצועת חוף זו כשמורת טבע. בשמורה עצמה אי אפשר להיכנס למים, אך לטייל – כדאי ומומלץ.

     –

    המפל המפורסם- שמורת טבע נחל עיון
    מסלול הטיול בשמורת נחל עיון עושה שימוש נהדר בטופוגרפיה המקומית – מה שיגרום לכם להעפיל אל מרפסות תצפית מהסוג שגורם לקריאות "וואו". ועוד "וואו". ועוד אחד. למעשה, ארבע קריאות "וואו" ייפלטו מכם בשמורה הזו.

    שמורת טבע נחל עיון מתהדרת בקניון חתור במצוקים זקופים, ארבעה מפלים ועולם טבע עשיר.

    תחילת המסלול בחניון העליון של השמורה (חורשת האיקליפטוסים) וסיומו בחניון התחתון (יש לארגן רכב אוסף בסופו או לחזור באותה דרך).

    הדרך תפגיש אתכם עם מפל עיון, מפל הטחנה, מפלי האשד,  וכמובן – מפל התנור המפורסם, הניתך על הקרקע מגובה כ-30 מטר בתוך ארובתו. ותצפיות הנוף? ישנה התצפית מהחניון העליון על מבצר בופור ועל עמק עיון שבלבנון והכפרים המקיפים אותו, וישנו מצפור מפל האשד – שנוטה להפתיע בדרמה הנופית שמתחוללת סביבו. תצפית גבוהה במיוחד נערכת על מפל התנור ממרפסת קצת מפחידה, ולסיום – מצפור התנור (גפני), הצופה על מפל התנור ועל עמק החולה והרי נפתלי.

     –

    קריר ונעים במערות- גן לאומי בית שערים

    גן לאומי בית שערים, שהוכרז אתר מורשת עולמית של אונסקו, נחשב ל"הר הזיתים" של העולם היהודי העתיק. כאן, במקום שבו ישב ונקבר רבי יהודה הנשיא, מצויות מערות קבורה מסתוריות ומרגשות, חלקן מוארות בקפידה ויוצרות תחושה של מסע בזמן.

    זהו גם מרחב פסטורלי לעילא, עם מדשאות מטופחת וחורשה יפהפה שמאכלסת אלוני תבור ואלות אטלנטיות – הפיקניק הכי מעוצב שתמצאו בעמק יזרעאל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אמיתי???? אין זה אלא העתקת ידיעת יח"צ…
      לאכזבתי כי רבה הגענו לכמה מהשמורות הנ"ל שהתבררו כשיעמום טוטאלי, מקומות חסרי חן ועניין, שלוליות מאולצות ועוד.