פוגרום בליובאוויטש: "יהודים הסתלקו מרוסיה"

    שלמה ריזל No Comments on פוגרום בליובאוויטש: "יהודים הסתלקו מרוסיה"

    בבוקר יום שישי האחרון התעוררו יהודי ליובאוויטש לפוגרום מחריד וכתובות נאצה שהתנוססו על גדר חצר ציון כ"ק האדמו"ר ה"צמח צדק" והאדמו"ר המהר"ש זיע"א

    המראות הקשים היום בליובאוויטש צילום: באדיבות המצלם
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבוקר יום שישי האחרון גילו תושבי העיירה ליובאוויטש כיתובי נאצה על צידו החיצוני של גדר "חצר רבותינו נשיאנו בליובאוויטש".

    הכיתובים "יהודים הסתלקו מרוסיה, זו האדמה שלנו", לוו בצלבי קרס מחרידים.

    הרב גבריאל גורדון, שליח חב"ד והאחראי על המקומות הקדושים בליובאוויטש, אומר כי בהוראה ישירה של ראשי הממשל המקומי והמחוזי שנמצאים בקשר "תמידי וידידותי", כלשונו, הוקם צוות חקירה שעמל למצוא את העומדים מאחורי גילויי האנטישמיות בעיירה השקטה הידועה על תושביה המתנהגים בידידות ליהודים שמבקרים תדירות בעיירה.

    ההשערה היא שהדבר נעשה על ידי גורמים אנטישמיים שמחוץ לאיזור שמפריעה להם ההתפתחות המתחדשת ההולכת וגדלה בתקופה האחרונה בעיירה ליובאוויטש.

    יש לציין כי כל זה מתרחש בימים בהם מורגשת בעיירה תכונה גדולה לקראת ט"ו אלול, בו ייערך אירוע היסטורי של חנוכת שלב ראשון של עבודות התשתית ושיפוץ בית החיים בו נמצא אוהל כ"ק אדמו"ר בעל ה"צמח צדק" וכ"ק אדמו"ר המהר"ש זיע"א.

    הרב גורדון מוסיף עוד ואומר: "אנחנו נחושים להמשיך בעז"ה בכל תוכניות הפיתוח כפי המתוכנן וביתר שאת וביתר עוז. למבקרים אין כל סיבה לחשוש. המקום הינו מאובטח והמשטרה מבטיחה להגביר את סדרי האבטחה במקום ונחושה למצוא את מפירי הסדר ולמצות איתם את הדין".



    0 תגובות