הרווח הישראלי: מגעים להעתקת מפעל מנועי ה-F35 מטורקיה לישראל

    מוטי סבן No Comments on הרווח הישראלי: מגעים להעתקת מפעל מנועי ה-F35 מטורקיה לישראל
    מטוס ה-F35 צילום: לוקהיד מרטין
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיצוי על המרמרה? על רקע הנתק הקשה והממושך בין ארה"ב לטורקיה לאחר משבר כליאת הכומר האיוונגליסטי בטורקיה וסירובה של טורקיה לשחחרו. המתיחות הקשה משליכה גם על הזירה הצבאית, לפי ההסכם בין המדינות הייתה אמורה ארה"ב להעביר לידי טורקיה מטוסי חמקן מדגם F35 הנשיא עצר את ההזמנה.

    היום נחשף ב'החדשות' כי המפעל הטורקי המייצר את מנועי מטוס החמקן ה-F35 ייסגר במדינה, ויעבור למדינת ישראל, כאן ככל הנראה ייפתח הייצור של מנועי המטוס, הדבר יביא לפריחה ושגשוג כלכלי בתעשיות הביטחוניות. עוד דווח כי בחברות הישראליות כבר נערכים לייצור המנועים.

    יש לציין כי כנפי המטוס מיוצרים בישראל מזה מספר שנים. כחלק מהפרוייקט הבינלאומי של מטוס החמקן F35 ייצורו פוזר במספר מדינות כדי שהמדינות השותפות לייצור ירוויחו ממנו.

    טורקיה הייתה שותפה גבוהה בייצור והייתה עמיתה, ארה"ב תצטרף לפצות אותה על המהלך, אך כרגע הוא בלתי נמנע לאור הדרדור בייחסים.

    אחד מרגעי השפל הצבאיים בין ארה"ב לטורקיה שהביא לדרדור היחסים הגדול, הוא ברצונו של ארדואן לקנות מידי הרוסים את מערכת הנ"מ ה-S400, הדבר גרם לאמריקאים להבהיר אותו כי מדובר בפגיעה קשה בבטחונה של ארה"ב. אם העסקה תצא ךפועל ארה"ב תכריז על טורקיה כאוייבת, נאמר בהודעה מוושינגטון.

    Sukhoi_T-50_Maksimov

    ארדואן לא נח בעניין מערכות ההגנה, נשיא טורקיה אף התעניין במטוס הקרב הרוסי הסוחוי -57 מדור חמש, לפי הדיווחים הוא נבנה כתשובה למטוס F22 האמריקאי, מדובר במטוס חמקן מתקדם שייצורו החל השנה. עכדיו ארדואן יצטרך להתחיל לקנות ציוד צבאי מרוסיה, נראה שהיחסים בינו לבין טראמפ בלתי ניתנים לחזרה.

     

     

     



    0 תגובות