האב לא הקנה לחתן את הטבעת • בואו לעשות שטייגען

    דוד קליגר No Comments on האב לא הקנה לחתן את הטבעת • בואו לעשות שטייגען

    אב שקנה לבנו את טבעת הנישואין אך בטרם הספיק להקנותה כראוי לבנו נאלץ לטוס לחו"ל, האם הקידושין תופסים בצורה כזו? בואו לענות

    הרב שייקה גרינשפן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מידי ערב בתוכנית 'ערב חי' בהגשת אריאל ברמן נשאלת שאלת השטייגען ע"י הרב שייקה גרינשפן.

    השאלה נשאלת בתחילת התוכנית כשלקראת סוף התוכנית עולים המאזינים ועונים את תשובותיהם, אנו נביא לכם גם כאן את השאלה וגם אתם מוזמנים להאזין ולענות תשובות, חילכם לאורייתא.

    להלן השאלה:

    קריאות ה"מזל טוב" הדהדו היטב ברחבי האולם, החתן והכלה נכנסו לחדר היחוד, והציבור התיישב לסעודת מצווה, חתונה היא אירוע משמח מאד, אבל השמחה היום מהולה במעט עצב, תקופה לפני החתונה יצא אביו של החתן לקנות לבנו את טבעת הקידושין, לאחר הקניה נודע לאב שהוא חייב לטוס בדחיפות לחו"ל לתקופה ממושכת ולא יוכל להשתתף בחתונה, האב השאיר את הטבעת בחנות, והחתן אסף אותה מאוחר יותר.

    בזמן הסעודה התיישב שמואל שלמד עם החתן בישיבה ליד יוסי גיסו של החתן, ומששמע שמואל את פרטי המקרה העלה שאלה: 'הרי האב לא הספיק להקנות את הטבעת לחתן, יוצא שהחתן קידש את הכלה בטבעת ששייכת לאביו'??!!

    יוסי נבוך מהשאלה, ומיד ניגש לרב העיר שהיה המסדר קידושין ושיתף אותו בספק, שמע הרב את השאלה והשיב "יש סוגיא בגמרא שנפסקה בשולחן ערוך, וממנה נלמד כיצד לנהוג במקרה שלנו".

    מהי ההלכה? נשמח אם תביאו גם מקורות, בהצלחה!

    האזינו כאן לשאלה שטרם נפתרה והתשובות של המאזינים בשידור!



    0 תגובות