שירו של אבא: שופטים \\ יואב דיליאון

    admin2 No Comments on שירו של אבא: שופטים \\ יואב דיליאון

    כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'שופטים' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

    יואב דיליאון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפרשת השבוע כתוב: "לא תטה משפט…ולא תקח שחד"
    אומר אבא, מי שלוקח שוחד זה מביא מיד להטיית המשפט, לטובת נותן השוחד, מכיוון שהדבר מאוד קרוב אחד לשני וזה מרומז באותיות: אותיות 'תטה' באות בסדר אותיות – הא' ב' מיד אחרי אותיות שחד.

    עוד מוסיף ואומר, אותיות שחד הן גם אותיות חשד!

    בהמשך הפרשה נאמר: "שום תשים עליך מלך " – אומר אבא, במסכת קידושין כתוב, שמכאן לומדים חז"ל: מלך שמחל על כבודו – אין כבודו מחול כי הרי כתוב "שום תשים עליך מלך" ולומדים מזה שתהא אימתו עליך.

    ומוסיף אבא, כוון שהעם מינו את המלך, מטבע הדברים הם נוטים לזלזל בו, ואומרים הרי אנחנו מינינו אותו, לכן אנחנו לא מחוייבים לקבל את מרותו עלינו. לכן אומרים לנו חז"ל שתהא אימתו עליך. אפילו שאתם בחרתם אותו, נהגו בו יראת כבוד, כראוי למלך על ישראל.

    עוד כתוב בפרשה: "והיה כשבתו על כסא ממלכתו" – אומר אבא אנחנו הרי יודעים שלמלך יש 3 איסורים. לא ירבה לו כסף סוסים ונשים. אם המלך רוצה לשבת הרבה זמן על כסא ממלכתו, יקיים את 3 האיסורים האלה, ואם לא זוכר שכל הזמן יישוב על כסא ממלכתו ואז יזכר כי כסא ראשי תבות:

    כ=כסף
    ס=סוסים
    א=אשה

    בפרשה נאמר: "תמים תהיה עם ה' אלוקיך" אומר אבא כדרכו הכל מרומז, הרי בחודש תשרי אנחנו שבים ומתקנים את עצמינו, שנהיה תמימים ולכן תמים תהיה, בגימטריא=910 תשרי=910

    שבת שלום ומבורך



    0 תגובות