גבאי תוקף את הממשלה: הצעירים מחכים לירושות בשביל להגיע לדירה

    איתי גדסי No Comments on גבאי תוקף את הממשלה: הצעירים מחכים לירושות בשביל להגיע לדירה

    לאור ההודעה על עליית מחירי הדיור הערב. תוקף יו"ר המחנ"צ אבי גבאי את מדיניות הכלכלית של הממשלה: צעירים מיואשים מבזבזים את הכסף שלהם כי מימילא לא יגיעו לדירה. היום צריך 200 משכורות בשביל להגיע לדירה. גבאי גם מעיד על עצמו: לא בטוח שאני הייתי מסוגל להגיע לדירה במצב של היום

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אופוזיציה לוחמנית: יו"ר מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי תוקף הערב (רביעי) את מדיניות הממשלה על עליית מחירי הדיור: המדינה הפקירה את הצעירים ושלחה אותם לחפש את האופק שלהם בירושות . לדבריו: ראש הממשלה ושרי האוצר והשיכון בעשור האחרון שותפים לפשע הנוראי הזה.

    יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי תוקף את מדיניות הממשלה הכלכלית בעשור האחרון, על העלייה הנוספת במחירי הדיור עליה התבשרנו הערב: אני מסתובב בארץ ופוגש יותר מדי צעירים שמחכים לרגע שיקבלו ירושה. כי זו הדרך היחידה בה יגיעו לדירה משלהם. מחירי הדירות כל כך גבוהים ולא פרופורציונאליים לשכר הממוצע שרק דרך ירושה של ההורים, יוכל צעיר ישראלי.

    עוד אומר גבאי: כיום להגיע לדבר הבסיסי ביותר אליו שואף כל אדם להגיע- בית משלו. זהו המצב הנוראי כיום איתו צריכים הצעירים של ימינו להתמודד. זו המדינה שהורשנו להם אחרי עשור של הזנחה מזעזת וחסרת גבולות של שוק הנדל״ן שהפך למפלצת פראית ואכזרית שמונעת מכל אותם צעירות וצעירים טובים, מיטב בנינו ובנותינו להגיע לבית משלהם מבלי לעבור קודם אצל עו"ד של ירושות.

    גבאי גם מעיד על עצמו, לדבריו: אני עבדתי קשה מאוד, בלי קשרים ובלי קומבינות, בכדי לייצר לעצמי מציאות טובה יותר מזו שגדלתי בה – מציאות צפופה בצריף של 60 מ״ר ביחד עם שבעת אחיי ושני הוריי במעברת צפון תלפיות. ואני גאה בדרך שעשיתי שאיפשרה לי לרכוש בית יפה משלי, אבל אני שואל את עצמי לו הייתי עושה זאת כיום האם הייתי יכול להגיע לבית משלי? אני בכלל לא בטוח.

    במהלך דבריו השווה את המצב לעשורים הקודמים: אם בזמני הספיקו 70-80 משכורות לרכישת דירה, כיום אנחנו מדברים על 150 -200 משכורות לפחות. והנתון הזה הוא הרבה מעבר למספר, הנתון הזה הוא מכת מחץ לתקווה של דור שלם של צעירים שלא רואים עתיד אמיתי ומתנהגים בהתאם – מבזבזים כסף על דמי שכירות מטורפים בטווח המיידי, כי בטווח הרחוק הם אינם רואים דירה משלהם.

    הם אפילו לא יכולים לדמיין את הרגע הזה. חיים כאן ועכשיו, מתוך הנחה שאם גם ככה אין עתיד אז לפחות את ההווה הם יסחטו וינצלו מבלי להתחשב בעתיד שגם ככה לא קיים מבחינתם.

    עוד אמר יו"ר מפלגת העבודה: משהו לא טוב כאן במדינה הזו שהפקירה את הדור הצעיר ושלחה אותו לחפש את האופק שלו בירושות. ראש הממשלה ושרי האוצר והשיכון בעשור האחרון שותפים לפשע הנוראי הזה ואני מסתכל על המצב הנוראי הזה אליו הגענו ואני כולי תקווה שזה לא מאוחר מדי לתקן את הנעשה.

     בסיום דבריו אמר גבאי בגילוי לב אפשר לומר: אני יודע שהאמת היא שלא אני ולא אף פוליטיקאי אחר בארץ, יכול להבטיח לתקן מעכשיו לעכשיו בעיה בסדר גודל כזה מפלצתי, אבל אני יודע שני דברים: הדבר הראשון הוא שאין אדם שהולך להילחם על הנושא הזה כמוני.

    והדבר השני הוא שכמו שאלברט איינשטיין אמר: ״מהי אי שפיות? לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה״. כלומר, אי אפשר להמשיך להצביע לנתניהו ולצפות שאחרי 10 שנים שהוא לא מצליח לטפל במשבר הוא יעשה את זה בשנה ה-11…



    0 תגובות