ארה"ב: אם הכומר לא ישוחרר, יוטלו סנקציות כלכליות נוספות

    מוטי סבן No Comments on ארה"ב: אם הכומר לא ישוחרר, יוטלו סנקציות כלכליות נוספות

    בכיר בממשל האמריקאי מזהיר את ארדואן, כי אם לא יפעל לשחרור הכומר, ארה"ב תטיל עוד סנקציות "הלחץ יימשך אם לא נראה תוצאות" | ארדואן הכריז היום על חרם טורקי כנגד מוצרים אמריקנים | מומחים מזהירים: טורקיה תגיע לפשיטת רגל בקרב הבנקים

    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכה מתמשכת: בכיר אמריקאי מזהיר היום (שלישי) את טורקיה: "אם הכומר לא ישוחרר – יוטלו סנקציות נוספות". ארדואן הודיע היום כי טורקיה תחרים מוצרים אמריקאים.

    ארצות הברית מזהירה את טורקיה מסנקציות נוספות אם תמשיך בסירובה לשחרר את הכומר האמריקאי הכלוא אנדרו ברנסון, כך אמר בכיר בבית הלבן. "שום הדבר לא התקדם עד כה", אמר הבכיר לרויטרס.

    "הממשל יישאר נחוש בנושא הזה. הנשיא מחוייב במאת האחוזים להבאתו של הכומר ברנסון הביתה ואם לא נראה פעולה בימים או בשבוע הקרוב עשויה להיות פעולה נוספת". הבכיר הוסיף כי הפעולה הבאה תגיע בדמות של סנקציות כלכליות: "הלחץ יימשך אם לא נראה תוצאות"

    היום הודיע נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן:  טורקיה מתכוונת להחרים מוצרים אלקטרוניים המיוצרים בארה"ב בגלל הסנקציות שהטיל הממשל האמריקני על המדינה. "אם יש להם אייפון, במקומות אחרים יש סמסונג. לנו יש וסטל", אמר ארדואן."וסטל" היא חברה ייצור סמארטפונים טורקית שהחלה את ייצור המכשירים בשנים האחרונות אל מול סמסוהג הדרום קוראינית.

    בתוך כך, טורקיה הודיעה כי חברת התעופה הלאומית 'טורקיש איירליינס' כי לא תפרסם בארה"ב. גם חברת התקשורת הטורקית לא תפרסם את שירותיה בארה"ב.

    מומחי כלכלה הזהירו היום את טורקיה, כי אם תחריף את המשבר מול ארה"ב ולא תביא לסיומו, הדבר יביא להחרפת המשבר, בדמות  פשיטות רגל של הבנקים והלאמה של חלקם, ייתכן עם אפשרות ממשית לחדלות פירעון של המדינה. חבל ההצלה של טורקיה אם תגיע זה יקרה דרך קבלת סיוע מקרן המטבע הבינלאומית, יחד עם תוכנית לייצוב הכלכלה.

     



    0 תגובות