שנת הלימודים תשע"ט בחינוך החרדי: קרוב לחצי מיליון תלמידים

    איתי גדסי No Comments on שנת הלימודים תשע"ט בחינוך החרדי: קרוב לחצי מיליון תלמידים

    בישיבה מיוחדת התכנסה ועדת החינוך לדיון, על פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי: קרוב לחצי מיליון תלמידים ב-6,977 מוסדות חינוך | השנה מוסדות קיבלו הרבה יותר רישיונות לתקופה ארוכה יותר | 40 בנות מתוך 11,000 עדיין לא מסודרות בסמינרים

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פותחים שנה: ישיבה מיוחדת של ועדת החינוך התקיימה היום (שלישי) לאור פתיחת שנת הלימודים החגיגית בקרב המגזר החרדי. הישיבה בהשתתפות יו"ר ועדת חינוך ח"כ יעקב מרגי (שס) ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

    מרגי בירך את מנכ"ל המשרד והדגיש כי ישיבת הערכות נפרדת, לפתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי, מחוייבת המציאות לאור מאפייניה ודרישותיה השונים.

    מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר בישיבה כי "החינוך החרדי הוא מאוד משמעותי עבורנו משום שאנו רוצים להעניק לו את הצביון והאופי – המחוזות מסודרים במתן מענה לכל האוכלוסיות וזה אתגר שאנו עומדים בו".

    לדברי אבואב: אחת הסוגיות המרכזיות שמעסיקות את משרד החינוך בנוגע למוסדות החינוך החרדי זה מתן הרישיונות – "בעבר הוציאו אנרגיה רבה על עניין הבירוקרטיה לאישור ושתדלנים שונים עשו מזה גם כסף.

    עוד הוסיף אבואב כיום זה נגמר: עכשיו בנינו שיטה חדשה שמאפשרת יותר למוסדות לקבל רישיון ואכן 40% מהמוסדות קיבלו רישיון ל5 שנים. אנו בהידברות עם משרד הבריאות כל העת שהוא גם מרכיב בנתינת האישור למוסדות".

    הנתונים שהציג מנכ"ל משרד החינוך בדיון:
    • 444,449 תלמידים בחינוך החרדי בשנה"ל תשע"ט ב-6977 מוסדות חינוך רגילים.
    •  בחינוך המיוחד ייפתחו בשנה"ל תשע"ט 1666 כיתות ל23,989 תלמידים.
    • מוסדות חינוך בממלכתי חרדי – 49 בחינוך יסודי, 60 תיכונים לבנים ו105 גני ילדים.
    • 94.1% ממוסדות החינוך יחלו את שנת הלימודים עם רישיון – יותר מ50% מהם קיבלו רישיון רק עד ארבע שנים.
    •  40 בנות סמינר מתוך 11,000 שעולות לכיתה ט', טרם סודרו במוסדות החינוך.
    • התקבלו במשרד החינוך מתום הרישום 100 פניות לעזרה לקבלה לסמינר ונעשתה פעולה מאוד אינטנסיבית בנושא –  36 מהם נכנסו למוסד שביקשו, אחרים התקבלו על ידינו למוסד זהה וליתר אנו עדיין עמלים למצוא פתרון.

    החינוך המיוחד בראש: בנתון העוסק בחינוך המיוחד במגזר החרדי, הצביע המנכ"ל על כך שמדובר בגידול של 7.8% – פי שלוש מהגידול הרגיל בחינוך החרדי. לדבריו, "צריך לדון ולבדוק האם אכן זה פרופיל מובהק של המצב והמגמה בחינוך החרדי או שאנו לא יודעים להתמודד עם שילוב של מישהו שהוא קצת שונה בתוך המסגרות הרגילות…"

    עוד אמר אבואב בישיבה, "האתגר של המערכת החינוך בכלל זה הלחימה בנשירה ממוסדות הלימוד ובציבור החרדי הוא גדול עוד יותר".

    מנכ"ל המשרד התייחס, בסוף הישיבה לטענות של משתתפים כנגד האכיפה של משרד החינוך במוסדות החינוך ואמר, "בכוונתנו להגביר ולהמשיך את האכיפה ולהציב סטנדרטים רציניים. יש לנו אחריות לתלמידים, למורים וכן לכספי ציבור. בכל מקום שאין רגישות, אנחנו נטפל כמו שצריך ונבוא למצוא את רמת הסטנדרטים שאנו דורשים".

    דוד שרפר ממוסדות המוכש"ר אמר בדיון: כי "לא הגיוני שמשרד החינוך ידרוש מהמוסדות את מלוא הדרישות אך יתקצב אותן רק ב40%. בנוסף, ישנה הוראה שלא לקחת בחינוך המיוחד תשלום מההורים ואנו מחויבים להעסיק גננות בתארים ולשלם להן אף סכום גבוה – מנגד, אנו לא מקבלים את התקצוב לכך".

    יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי נעל את הישיבה בקריאה למשרד החינוך: "יש להחזיר את המתווה לקדמותו ומוסדות המוכש"ר יקבלו  75 אחוז מהסכום הכולל שמקבלים במוסדות הרגילים ולא את ה-40% כפי שהם מקבלים היום. היום המצב הוא שיש חוסר במערכות האלו וכשיש חוסר, המענה לא ניתן בכסף ממקום אחר אלא נאלצים לפגוע בשכר מורים".



    0 תגובות