עזה להסדר-ע: חמאס; המצב כיום הוא בין רגיעה – להסלמה

    מוטי סבן No Comments on עזה להסדר-ע: חמאס; המצב כיום הוא בין רגיעה – להסלמה

    ביום שאחרי סבב הלחימה, בקהיר מנסים להגיע להסדר מול כלל הפלגים הפלסטינים | בג'יאהד דוחים את הנסיונות ואומרים: יש להפסיק את המצור ללא מחיר פוליטי | בחמאס אומרים: אין הסכם ללא הסכמת כלל הפלגים | ישראל: אם השקט יישמר ויופסקו בלוני התבערה, יפתחו המעברים ומרחב הדיג

    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו סמוך לבית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין הסכם: לאחר הפסקת אש שלא קיבלה הכרה על ידי ישראל, אך כובדה לאחר שישראל ראתה שחמאס הפסיק עם התוקפנות ואף ביקש את הפסקת האש. היום (שני) בכיר הג'האד האיסלאמי בעזה, חודר חביב, מראה על תוקפנות ואי רצון להגיע להסדרה. לדבריו הסכם רגיעה אפי' לחמש שנים לא מקובל.

    חודק חביב אמר בתגובה להצעה המצרית:"ישנה הצעה מצרית לאסוף את כל הפלגים הפלסטינים לדיונים והתייעצויות בקהיר לגבי הפיוס הפלסטיני, הרגיעה וצעדות השיבה; אנחנו מסרבים לחתום על הסכם רגיעה עם הכיבוש הישראלי אפילו ל-5 שנים. יש להסיר המצור מעל עזה ללא מחיר פוליטי".

    מוקדם יותר היום, התייחסו בחמאס, להסכם ההסדרה שמקדמת מצרים, בימים האחרונים, לדברי גורמים בחמאס: המצב כיום מול ישראל הוא, בין רגיעה – להסלמה. כל יריב משתמש בכוח אש כדי לקבוע את כללי המשחק. אומנם בחמאס מעדיפים להגיע להסדרה אך הפערים גדולים מדי, לדברי גורמים בחמאס.

    עוד הוסיפו אותם גורמים: כי חמאס דחה את ההצעה המצרית לרגיעה מול ישראל, והתנה את ההסדרה בהסכמת כלל הפלגים ברצועה, עקב כך, זומנו כלל הפלגים לקהיר לדון על ההסכם, כולל ארגון הפת"ח שמתנגד להצעה.

    ייתכן והדבר מראה על חולשתו של חמאס, שכיום הוא מבין כי ללא הסכמת כלל הפלגים, המצב בעזה ידרדר ויופנה נגדו.

    גורמים בירושלים אמרו היום לתקשורת: כי ברגע שיפסקו שיגור בלוני התבערה, יחזור מעבר כרם שלום להכניס סחורות ומרחב הדייג יפתח.

     



    0 תגובות