דנמרק: לא תאפשר לחוקק חוק כנגד ברית המילה

    מוטי סבן No Comments on דנמרק: לא תאפשר לחוקק חוק כנגד ברית המילה

    שרת התרבות בדנמרק, שלחה מכתב לאיגוד הרבנים היהודיים באירופה, בו היא מצהירה: כי ממשלתה לא תאפשר לחוקק חוק כנגד ברית המילה, מכבדים את המסורת היהודית

    צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירופה משתנה לטובה: לאחר כי היה חשש מהעברת חוק נגד קיום ברית המילה בדנמרק, נפגשו חברי איגוד הרבנים היהודיים באירופה, עם נציגי ממשל דנמרק, במטרה להשפיע עליהם, שישנו את ההחלטה. היום (ראשון) עדכנה שרת התרבות במדינה את הרבנים, כי ממשלתה לא תיתן יד לחוק, "אנחנו נמצאים בדיאלוג עם הקהילה היהודית".

    הממשל בדמנרק, מבין את טקס הברית המסורתית ולא מעוניין לחוקק חוק כנגדו. המכתב של שרת התרבות הדנמרקית אלן טריין לאיגוד רבני אירופה. במכתב שנשלח לרב מנחם מרגולין יו"ר איגוד הרבנים היהודיים כתבה: "הממשלה הדנית נמצאת בדיאלוג הדוק עם הקהילה היהודית בדנמרק בנושא, ותוסיף לשמרו. אתה יכול גם להיות סמוך ובטוח כי נקודות המבט של הקהילה היהודית ידועה לממשלה".

    עוד כתבה השרה: כי למרות שלטקס ברית המילה ישנם היבטים נוספים כמו שיקולי בריאות וטובת הילד, ממשלתה לא תתן יד לאיסור קיום המסורת היהודית העתיקה במדינה.

    כזכור, עצומה ען למעלה מעשרים אלף חתימות, הוחתמה בדנמרק נגד קיום ברית מילה, ליהודים ולמוסלמים. הדבר עורר רעש במדינה, גם ההסתדרות הרפואית תמכה במהלך.

    בסקר שהערך בדנמרק הראה כי 87% מהציהור תומך בחוק שיאסור את טקס קיום ברית המילה. רבני אירופה פעלו כנגד המערכה הקשה, בדנמרק נערכות קרוב לאלפיים בריתות בשנה. באיסלנד כבר מונח חוק לאסור ברית מילה, אדם שיתפס מקיים את המצווה צפוי לשש שנות מאסר, אם החוק יעבור.

    הרב מרגולין, פועל במערכה כנגד איסור קיום ברית מילה במדינות כמו דנמרק, נורבגיה, גרמניה ומדינות נוספות מהאיחוד האירופי.



    0 תגובות