פרשת חטיפת ילדי תימן – השרה שקד: כל החומר החסוי ייחשף לציבור

    איתי גדסי 1 Comment on פרשת חטיפת ילדי תימן – השרה שקד: כל החומר החסוי ייחשף לציבור

    הוועדה לענייני ארכיונים בראשות שרת המשפטים איילת שקד חשפה היום, כי בארכיון המדינה קיימים חומרים של המשטרה בפרשה שטרם נחשפו | הוועדה קבעה: יש לחשוף את כל החומרים | הוועדה הורתה לארכיון צה"ל: לחשוף את הנתונים הסטטיסטיים הקיימים

    צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשת ילדי תימן: הוועדה לענייני ארכיונים בראשות שרת המשפטים איילת שקד חשפה היום (ראשון) כי בארכיון המדינה קיימים חומרים של המשטרה בפרשה שטרם נחשפו. הוועדה קבעה: יש לחשוף את כל החומרים. הוועדה הורתה לארכיון צה"ל: לחשוף את הנתונים הסטטיסטיים הקיימים.

    שרת המשפטים איילת שקד כינסה היום (ראשון) את ועדת השרים לענייני ארכיונים כדי לדון בחשיפת חומרים נוספים על ילדי תימן. מלבד השרה שקד נכחו בדיון גם חבר הוועדה השר יובל שטייניץ, ח"כ נורית קורן ונציגי הארגונים העוסקים בנושא.

    הדיון התמקד בשלוש סוגיות: בירור קיומו של חומר ארכיוני בידי המוסד, בירור חומר ארכיון בידי המשטרה וכן בירור התיעוד בארכיון צה"ל אודות הצנזורה בשנות ה- 50 בנוגע לפרשת ילדי תימן, כולל מעורבות חיל הרפואה בילדי העולים בשנים 1950-1951. כמו כן שקד ביקשה מגנז המדינה להכין סקירה על הליך חשיפת החומרים שנערך עד כה.

    נוכח הממצאים שנחשפו, הוועדה החליטה:

    1. להטיל על גנזך המדינה לקיים בדיקה מקיפה של כל 300,000 התיקים המסווגים הקשורים לנושא ולחשוף את כל התיקים הנוגעים לפרשה.

    2. לחשוף את כל התיקים המסווגים של המשטרה בארכיון המדינה הקשורים בנושא.

    3. ארכיון צה"ל יפרסם את הנתונים שאין בהם פגיעה בפרטיות ויאפשר לנציג הוועדה הפרלמנטרית המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן בראשות ח"כ נורית קורן לעיין בתיקים הפרטניים עצמם.

    4. הוועדה רושמת בפניה את הודעת נציגי המוסד כי בארכיון המוסד לא נמצא חומר הקשור בפרשה.

    5. הוועדה קוראת להנהלות ויצ"ו והדסה לחשוף את הארכיונים שלהם הנוגעים לפרשה.

    שרת המשפטים איילת שקד: "פרשת ילדי תימן היא פצע מדמם בחברה הישראלית. מדינת ישראל צריכה להיות 'ספר פתוח' בכל הקשור לפרשה קשה זו. הכלל הוא שכל חומר בנושא צריך להיחשף. אחרי החלטת הממשלה שהובלנו, יחד עם אנשי משרד המשפטים, השר צחי הנגבי וח"כ נורית קורן והעיתונאית רינה מצליח, על חשיפת חומרי ועדות החקירה, אני דורשת מכל הגופים הרלוונטיים שנותרו לחשוף כל מה שניתן מחומרי החקירה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פרשה בלוף -המדינה מגלגלת אותם לאחרי הבחירות ואז יעמדו אנשים לדין
      המדינה מושכת זמן מסיבה פוליטית לא לפגוע במשפחות.