- רדיו קול חי - -

נשיא בית הדין העליון: יש הרוצים להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו שיגר היום (ראשון) מכתב לכל דייני בתי הדין הרבניים לרגל כניסתו לתפקיד כנשיא בית הדין הגדול. הרב תקף במכתבו את אלו המנסים להתערב בעבודת הרבנות, מתוך מטרה לשנות את צביונה של מדינת היהודים.

במכתבו כותב הרב הראשי לדיינים "בימים אלו אני נכנס ברטט וברעדה לכהן בתפקידי כנשיא בית הדין הרבני הגדול. בחמש השנים שחלפו מאז כניסתי לכהן כרב הראשי לישראל ביושבי על מדין נתוודעתי לגודל התפקיד ולאחריות הכבדה של מי שנושא בה."

במכתב הרב גם מוקיר את עבודת הדיינים: "זכיתי להכיר חלק גדול מכם ולראות את ההשקעה העצומה שלכם ואת העומס שמוטל על כתפיכם. הנני תקוה כי אכן בשנים הבאות נזכה לשיתוף פעולה מלא וביחד נאהיב שם שמים בפעלנו"

בהתייחס לפרסומים הרבים לאחרונה אשר ניסו ומנסים לקעקע את סמכות בתי הדין כותב הרב הראשי במכתבו כי "ישנם אף כאלה שקבעו לעצמם כיעד לשנות את פני המדינה ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה, ונושאי דת ישראל ככלל ובתי הדין בפרט הם מטרתם. אנו נושאים באחריות על שמירת מסורת ישראל ועל ספר היוחסין שלו. לא ניתן לפגוע במערכת זו"

בסיום המכתב כתב הרב הראשי "עלינו לזכור כי המפגש עם בית הדין הוא טעון ובנסיבות לא קלות. זה מצריך אותנו מחשבה עמוקה, תקשורת נכונה ורגישות מיוחדת, וזאת כמובן מבלי לסטות מהמסורה ומההלכה הצרופה."