ראש הממשלה: או הסכמות על חוק הגיוס בתוך שבועות או בחירות

    איתי גדסי No Comments on ראש הממשלה: או הסכמות על חוק הגיוס בתוך שבועות או בחירות

    ראש הממשלה מראה סימנים של חוסר סבלנות, להמשך קיום ממשלתו | היום הוא מציב אולטימטום לליצמן ולסיעות החרדיות, או תוך שלושה שבועות הסכמות על חוק הגיוס או הליכה לבחירות | ליצמן: אין לנו עניין בבחירות, גדולי התורה יחליטו | מה גורם לנתניהו לצאת באוליטימטום צפוף כל כך?

    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאן פניו מועדות: במהלך ישיבת ראשי הקואליציה היום (ראשון) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות, כי הוא מעוניין למצוא פתרון לחוק הגיוס ובכך לאפשר לממשלתו להשלים את ימיה, נתניהו הבהיר כי ההחלטה "נמצאת בידיים של ליצמן".

    לדברי נתניהו, "צריך לדעת איפה ליצמן בעניין הגיוס. אם יש רצון של החרדים להגיע לפשרה ניתן לצלוח את זה. צריך לראות אם יש רצון כזה".

    בישיבה השגרתית, נכחו ראשי המפלגות, משה כחלון, נפתלי בנט, אריה דרעי, משה גפני, אך שני האישים המשמעותיים לחוק הגיוס, יעקה ליצמן ואביגדור ליברמן, נעדרו מהישיבה.

    ראש הממשלה במהלך הישיבה אמר לשרים: כי בכוונתו לבחון את האפשרות להעביר את החוק, אם עד תחילת ספטמבר לא יושגו הסכמות על חוק הגיוס, ראשי הקואליציה יסכימו על מועד בחירות מוסכם.

    בתגובה להצבת האוטימטום סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הגיב לדברי רה”מ: אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית.

    אין לנו כל ענין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם. ההצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בענין וכפי שיורו לנו כך נעשה.

    בהתייחס לדיון בישיבת ראשי הקואליציה נמסר מהליכוד: ראש הממשלה נתניהו ממשיך לקיים מאמצים לפתרון נושא חוק הגיוס.

    לא ברור למה ראש הממשלה פרץ עם אולטימטום פתאום היום, לפני ימים אחדים פרסם ראש הממשלה, כי שוחח עם יעקב ליצמן ואביגדור ליברמן, על חוק הגיוס והיה רצון להגיע להסכמות, לא ברור ממה נובע רצונו של ראש הממשלה, לחתוך את הנושא מיידית. שמא הגל נגד השמאל מההפגנה אתמול בכיכר מלכי ישראל, החזירה לו את הביטחון?



    0 תגובות