ניצחון ללומדים לתואר במשפטים: שורת הקלות במבחני ההסמכה

    איתי גדסי No Comments on ניצחון ללומדים לתואר במשפטים: שורת הקלות במבחני ההסמכה

    לאחר טענות קשות שנשמעו מהנבחנים ללימודי משפטים, על הקשחת המבחנים, חישוב חדש של הציונים ועוד. שרת המשפטים כינסה ועדה שתבדוק את העניין. בסיומה הוחלט על שורת הקלות לנבחנים

    צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ביקורות רבות אשר נשמעו מפי סטודנטים רבים ללימודי משפטים, אודות המבחנים הקשים אשר עוברים התלמידים בדרכם לתעודה הנכספת, המבחנים הוקשחו מאוד בשנים האחרונות לטענתם.

    אחוזי הנופלים במבחנים עלה בעשרות אחוזים, התלמידים פנו לשרת המשפטים, בכדי שתתערב, על מידת הנכונות להקשיח את המבחן בצורה לא פורפורציונלית.

    ואכן שרת המשפטים איילת שקד כינסה ישיבה, עם יו"ר הועדה הבוחנת השופט שאול שוחט ויו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה, בעקבות שיחות עם נציגי הנבחנים, הוחלט על מספר הקלות לנבחנים החל מהבחינה הבאה:

    1. תוספת זמן של למעלה משעה בזמן הבחינה באופן זה: זמן של 4 דקות לשאלה בדין המהותי במקום זמן של 3 דקות לשאלה שהיה עד כה. בפרק הדיוני יהיה זמן של 2.5 דקות לשאלה במקום 2 דקות שהיו.

    2. ביטול "גזירת השליש". נכון להיום מלבד ציון מעבר של 65, הנבחנים נדרשים לענות נכון לפחות על שליש מהשאלות בכל פרק. באופן זה נוצר מצב לפיו נבחנים יכלו לקבל ציון גבוה יותר מ 65 ועדיין להיכשל בבחינה.

    החל מהבחינה הבאה אותה גזירה תבוטל וכל נבחן שיקבל ציון מצטבר של יותר מ 65 יעבור את הבחינה.

    3. צמצום רשימת החיקוקים לבחינה.

    4. חלוקת רשימת החיקוקים- לחלק הדיוני בנפרד ולחלק המהותי בנפרד.

    בנוסף, השרה הודיעה כי תשקול להכניס בחינה בתום שנה ראשונה של לימודי המשפטים, באופן שהסטודנטים יוכלו לדעת כבר בתחילת לימודיהם האם הם יוכלו לשמש בתום מסלול הלימודים וההתמחות כעורכי דין או שימשיכו בלימודי משפטים לתואר אקדמי בלבד בידיעה שיסיימו כמשפטנים.

    השרה שקד תקים בחודש הקרוב ועדה ציבורית שכוללת את נציגי האקדמיה, נציגי הלשכה ונציגי הסטודנטים שיגישו המלצות בנושא.

    באשר לתוצאות הבחינה האחרונה שהיתה, הוועדה הבוחנת עדכנה את שרת המשפטים כי נוכח ההשגות שהוגשו נפסלו שתי שאלות נוספות, ובכך עלה אחוז העוברים הכללי ל 38%. פרטים יישלחו לנבחנים בשבוע הקרוב.

    שרת המשפטים איילת שקד: "אין זה סוד שמקצוע עריכת הדין מוצף. עם זאת בחינת ההסמכה צריכה להיות הוגנת ולבחון באופן אמיתי את הידע של המתמחים. דבר זה יושג באמצעות ההקלות עליהם סיכמנו.

    כמו כן על מנת למנוע עוגמת נפש לעתיד, בחינה בתום שנה א' מהווה פיתרון אפשרי. משכך אפעל ליישמה בהתאם למסקנות הועדה".



    0 תגובות